Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Klarna Checkout

Beergear.no

Medlem
Var også på ehandelsdagen i går. (Så deg der Rune :)
Og har snakket med Klarna både i går og i dag.
Så jeg kan klargjøre en del ting.
For det første, er man allerede kunde, så betaler man ikke noe for å gå over til Checkout.
Pr i dag betaler vel mange ca 295 pr mnd, 18 kr pr faktura, og noen % av beløpet.
Det siste gjør man også ved bruk av kort, som mange har pr i dag.
Med checkout betaler man månedsleien, (Er vel omtrent det samme man betaler dibs eller andre pr i dag) og bruker da klarna til alle typer betaling. (faktura/kort)
Også tar de 2,95% av beløpet på faktura.
Har man flere nettbutikker betaler man fortsatt 799,- ikke 2x799 om man har to butikker.
Så jeg synes faktisk ikke dette var så forferdelig dyrt. OM jeg velger å gå for dette kan vi si opp avtalen med Dibs og innløser. så da havner vi vel på omtrent det samme som i dag.
Nå forutsetter jeg at damen på kundeservice har gitt meg riktig info i forhold til tallene ovenfor.

Det jeg derimot er litt skeptisk til og som jeg ikke har sjekket er om kunden avbryter handelen. Enten ved å ta en tlf/sende mail, eller ved å bruke angreretten. Da regner jeg med at Klarna fortsatt tar sine 2,95%. Har man mye retur kan jo dette bli en del i lengden.
 
Sist redigert:

paal_erik

Medlem
Var selv på eHandelsdagen.

Jeg så virkelig frem til dette med Klarna Checkout. Da fikk man samlet alt under et osv.
Men med de prisene... Så er det ikke aktuelt å bruke de overhodet!

Håper "ingen" i Norge benytter seg av dette og at de kanskje blir edrue, og gjør noe drastisk med prisen.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Var selv på eHandelsdagen.

Jeg så virkelig frem til dette med Klarna Checkout. Da fikk man samlet alt under et osv.
Men med de prisene... Så er det ikke aktuelt å bruke de overhodet!

Håper "ingen" i Norge benytter seg av dette og at de kanskje blir edrue, og gjør noe drastisk med prisen.

Jeg tror i alle fall det vil øke konverteringene. F.eks. over mobil, når kun 3 av 100 fullfører en handel der i dag...
 

Beergear.no

Medlem
Var selv på eHandelsdagen.

Jeg så virkelig frem til dette med Klarna Checkout. Da fikk man samlet alt under et osv.
Men med de prisene... Så er det ikke aktuelt å bruke de overhodet!

Håper "ingen" i Norge benytter seg av dette og at de kanskje blir edrue, og gjør noe drastisk med prisen.

De prisene? I forhold til hva da?
Er det jeg som har gått glipp av noe tro.....
Pr i dag betaler vi rundt 2000 pr 3 mnd til Dibs (som forøvrig er nede utrolig ofte og virkelig har store problemer)
Også betaler vi vel ca 1,7 % til innløser etter mye pruting.
Når noen bruker Klarna hos oss betaler vi ca 18 kr pr faktur og noen % av faktura beløpet. Har ikke kontrakten her, men det er vel 2-3 %
Når vi nå kan bruke nye checkout i to nettbutikker for samme mnd leie som en så kan jeg ikke helt se hvordan det kan bli så utrolig dyrt.
Du blir nok skuffet om du håper ingen bruker de. Vi starter sannsynligvis å gå over i løpet av uken....
 

paal_erik

Medlem
Du blir nok skuffet om du håper ingen bruker de. Vi starter sannsynligvis å gå over i løpet av uken....

Du har nok rett, har tenkt en del på dette i etterkant... Man får alt på et sted, med alle løsninger.
Må likevel si at jeg syntes etableringsgebyret er hinsides! Spesielt når man ser det prisene til Klarna i Sverige. Da sitter hvertfall jeg igjen med følelsen av at de forsøker å flå meg. Og det er noe jeg misliker!
 

Beergear.no

Medlem
Du har nok rett, har tenkt en del på dette i etterkant... Man får alt på et sted, med alle løsninger.
Må likevel si at jeg syntes etableringsgebyret er hinsides! Spesielt når man ser det prisene til Klarna i Sverige. Da sitter hvertfall jeg igjen med følelsen av at de forsøker å flå meg. Og det er noe jeg misliker!

Mens du sitter å føler det stjeler kanskje noen andre kundene dine, pga at de opplever det mer smidig å handle et annet sted....
Når man leser at 40% avslutter i kassen, etter å ha fylt ut navn, adresse mm så kan man jo lure...
Hos mobilen.no er vist nok dette tallet så høyt som 97%
Bank id har nok mye av skylden.
Vi gleder oss til å se om konverteringen øker så mye som det hevdes.
Og for en gang skyld tenkte vi å hive oss ut i det uten å tenke så alt for mye.
Kan komme med litt tilbakemeldinger når vi er i gang.
Regner med vi er i gang med prosessen i løpet av denne uken, så får vi se hvor lang tid det tar i "andre enden" (Klarna) før det er oppe og snurrer.
Fordelen (slik jeg ser det) er at nå slipper man fakturagebyr, og kan enten ha et svært lavt fakturagebyr, eller droppe hele gebyret.
Jeg mistenker at mange dropper faktura nettopp på grunn av gebyrer.
Og som det nevnes her, du kan jo prøve å prute.
Siden vi er klarnakunde alt slipper vi de.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Vi har laget integrasjon mot Klarna Checkout og driver å kjører AB tester i noen få butikker nå.

Etter et døgn og 200 ordrer ser vi at Klarna Checkout gir rundt 20% økt konvertering. Ordrene igjennom KCO har også 10% høyere ordreverdi.

Så verdien for nettbutikken er rundt 30% økt omsetning basert på det vi ser så langt.

Vi har fortsatt litt lite tallgrunnlag for å konkludere, men det vi kan si er at vi ser en klar forbedring.
 

Beergear.no

Medlem
Vi gleder oss til å se hva dette gjør med omsetningen.
Først ute er vi med en butikk hos Mystore.
Blir spennende, og ikke minst skal det bli deilig og slippe DIBS, som stort sett har hatt mye problemer i et år nå!
Hvor mye vi har tapt på sistnevnte er umulig å si, men det er nok en del ordre som har gått rett vest på grunn av dem!
Bare sist helg satt jeg å så 4 ordre gå rett vest på kort tid.
 

nilsga

Medlem
Selv om konverteringen øker kan det jo tenkes at også antall angre-returer øker, ettersom det kanskje er en uvant og mye kortere betalings-prosess. Kanskje noen betaler uten at de egentlig mente det. Finnes det noe statistikk på dette fra f.eks. Sverige?
 
Topp