Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Prissetting av nettbutikk ved evnt salg

nonen

New Member
Har hatt mange tankerunder vedr salg/ikke salg av nettbutikken.
Et evnt salg skyldes ene og alene egen sykdom.

Det jeg lurer på er momenter rundt en evnt prissetting.

Litt info - selges klær, i hovedsak barneklær, sko, litt barneinteriør. Er størst i norge på et av merkene som vi omsetter veldig godt av. Omsetning til nå i 2013 nærmer seg 1mill. Lite overskudd pga det meste blir brukt til økning i varelager, markedsføring, utvikling av design, nettbutikken, butikklokalet etc (har et utsalg i tillegg til nettbutikken) Har ca 5000 likere på facebook, og over 1000 nyhetsbrevabb. Har drevet nettbutikken i ca 2.5 år.
Har et fengende navn i forhold til bransje, fått veldig mange komplimenter for det. I tillegg får vi mange komplimenter mtp service og at vi er rask med levering. Har en aktiv facebookside.

Den siste tiden har det dessverre vært noe dalende interesse (eller lavere arbeidskapasitet) fra min egen side (pga sykdommen), dette synes jeg er trist, da butikken begynner å bli velkjent (mange søk på navnet når jeg sjekker google analytics), samt at vi har et noe stort varelager (ca 550 000) (nylig kommet flere store levering av dyrere vintervarer) som krever litt innsats for å få solgt. (Det meste er veldig gode varer.) Derfor vurderes et salg. Tror også at en mer sentral plassering av et evnt salgslokale kunne gjort mye.

Som sagt har jeg ikke helt tatt avgjørelsen på å selge. Synes det er veldig stas at vi nå er størst på dette ene populære, og svært gode merket, og bestillingene strømmer på.. men, pga langvarig sykdom, er det ikke alltid så lett...

Håper på noen tanker og kommentarer rundt dette
 
A

aabbcc

Guest
Jeg ville tatt en lite googlesøk på bedriftsmegler og prøvdt å fått til et uformelt møte med en av de som driver med slikt.

Hvis markedsnavnet er så godt som du antyder så vil jeg tro at det er noen i samme bransje som kan være interessert i å kjøpe dette.

aabbcc
 

jeffdonk

Medlem
Eventuelt ville jeg nok vurdert å inngå et partnerskap med noen som så kan drive videre med deg som deleier.
 

nonen

New Member
Skal kikke nærmere på bedriftsmeglere, takk for tips!

Har fått med meg ei som skal bli deleier egentlig. Bare ser at det ikke fungere for meg alikevel. Arbeidsmengden bare vokser og vokser for hver mnd (som jo egentlig er et godt tegn!). Hun har heller ikke mulighet til å ta over hele butikken... dessverre
 
Topp