Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva tror dere om bitcoins?

Rismoen

Medlem
TIL DERE SOM ØNSKER Å KJØPE BITCOINS:

https://justcoin.com/no/ er en norsk exchange som er veldig bra.

1: Registrer deg (tar 2 min)

2: Trykk på inskudd -> bank -> NOK

5SFkn.png


3: Vent ca 1-3 dager før pengene er inne på justcoin.

4: kjøp bitcoins

5SFqo.png


5: Når du har trykt på "kjøp bitcoin" kommer de automatisk til "justcoin walleten" din.

6: Men det er ikke veldig trygt å oppbevare de i justcoin walleten så derfor går du til Download - Bitcoin og laster ned en egen wallet.

MERK: det tar litt tid å synkronisere walleten
5SFDd.jpg


7: Overfør BTC fra justcoin walleten til BTC walleten --> da trykker du på uttak -> bitcoin -> skriver inn antall BTC du vil sende -> så går du til BTC walleten og trykker "Motta" også kopierer du adressen og limer den inn

8: Når BTC har kommet til BTC walleten trykker du på "Innstillinger" -> "krypter lommebok" (du skriver bare inn et ønsket passord)

9: Etter du har fullført trinn 8 går du på "Fil" også trykker du på "lag sikkerhetskopi av kommebok..."

10: Legg "sikkerhetskopi" fila over på en minnepenn, pakk minnepennen inn med avispapir e.l -> legg den deretter ned i en boks -> grav et hull i hagen eller skogen -> legg boksen i hullet også tetter du igjen. :D (da er du ganske safe)

_____________________________________________________________________________

ALTCOINS (Alternative Coins)

Crypto-Currency Market Dette er en veldig fin side med oversikt over de fleste crypto-currencyene.


1: Ønsker du å prøve deg på noe annet en bitcoins registrerer du deg på https://www.cryptsy.com/

2: Overfør bitcoinsa fra justcoin til cryptsy

3: Bytt BTC til ønsket coin f.eks BTC/QRK

Jeg har selv investert i QUARKCOIN og har 874.46592 QRK. Så hvis prisen på QRK stiger veldig mye, kan jeg tjene en god slumt penger.

ANDRE LINKER:

Bitcoin Exchange Rate ? Bitcoin Live Converter ? Preev
Bitcoin: En anonym, elektronisk valuta basert på p2p - Norsk Freakforum
Protoshares og altcoins. - Norsk Freakforum

Har desverre ingen master i å skrive guider, men håper den var til hjelp.
 

eplebiten

Medlem
Nei, Tonny. Det er den høye volatiliten som gjør at BTC og andre digitale mynter er gode investeringsobjekter. Denne nedgangen de siste par-tre dagene har gjort at jeg har tjent ca. 3000 kroner i denne perioden. :)
 

Steve Cash

Medlem
Tja, høy volatilitet, eller kursfluktasjoner om du vil, kan like gjerne føre til at du taper penger like raskt. I alle fall hvis du ikke har finansielle muskler til å kjøpe eller selge så mye at det påvirker kursen, eller at du vet noe andre ikke vet. Det første er det vel bare Warren Buffet og George Soros like som har, det siste kalles ofte innsideinformasjon. Men selvfølgelig kan en sette seg bedre inn i ting enn det flertallet gjør, og det kan gi maravkastning hvis markedet ikke er effisient. Og hvor effisient bitcoinmarket er vet jeg rett og slett ikke.

Men jeg antar at det du gjør rett og slett er å gjette på på kursen mot andre som deltar i spillet, deriblant noen som er mye større enn deg. Forurtså du f.eks. at Kina ville forby kinesiske finansinstitusjoner å handre i bitcoin?

Husk at i motsetning til aksjer, så er valutahandel alltid et nullsumspill. En aksje kan stige i verdi etter hvert som aksjeselskapet skaper verdi, valuta skaper aldri verdi i seg selv, derfor det alltid slik at den enes gevinst er den andre tap, og det er svært vanskelig å si hvilken side en havner på. Når det gjelder staters valuta så kan en til en hvis grad si noen om ventet kursutvikling ved å se på landets økonomi og nasjonalbankens prioriteringer og historiske handlemønster. For bitcoin er det mye vanskeligere. Enkelte ting tyder på at det er en bitcoinboble for tiden, og bobler sprekker gjerne før eller senere. Når det ikke lenger kommer en enda større tosk som er villig til å betale en enda høyre pris i forventning om at kursen skal stige enda mer, da sprekker boblen. Den første kjente kapitalismens moderne historie er den hollandske tulipanboblen.
 
Sist redigert:

adeneo

Medlem
Man kan vel ikke være annet enn enig med Steve Cash, problemet her er ikke bare at det er en boble, men all finansiell teori tilsier at Bitcoin er totalt verdiløst.

I gamle dager brukte man gjerne gull for å garantere en valuta, i dag er det gjerne stater som garanterer valutaen, og da særlig ettersom mengden av en valuta i omløp direkte innvirker på staten i form av inflasjon, deflasjon og andre ...sjoner som til dels stabiliserer valutaer, slik at det på en måte er en underliggende verdi, om enn heller teoretisk.

Bitcoin er ikke garantert av noe som helst, det finnes ingen opprinnelig innskutt verdi, i stedet er det basert på at "mining" av Bitcoin gjøres ved å finne primtall, og desto flere primtall som er funnet, desto vanskeligere blir det å finne nye primtall.

Til å begynne med kunne man finne ledige primtall med en vanlig datamaskin, nå er det kommet til det punktet hvor man trenger dedikerte prosessorer og spesiell hardware som klarer å beregne de høye primtallene raskt nok til at det blir penger av det, og sannsynligheten for at man klarer å tjene noe på "mining" av Bitcoin i dag er nærmest lik null.

Så er det en gang slik at primtall ikke er verdt fem øre. Den eneste grunnen til at Bitcoin er verdt noe som helst er fordi det er nettopp slik Steve Cash nevner, det finnes foreløpig en større idiot som er villig til å betale mer, men intet tre gror opp i himmelen, og den eneste reelle verdien er at verden får tilgang til stadig større primtall, for de som er interessert i det.

Ellers er Bitcoin som å påstå at hver enkelt av bokstaven "a" i dette innlegget er verdt 5000,- kroner, og interesserte kan kontakte meg for å kjøpe noen av de "a"'ene, og de fjernes etterhvert som kjøpere kommer til helt til det er tomt for bokstaven "a", og så kan man selge mine fortreffelige "a"er for mer enn man betalte dersom man finner noen som er dumme nok til å kjøpe bokstaven "a".
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
På sett og vis er jeg enig adeneo, men i og for seg så kan man jo si mye av det samme om gull også - hovedgrunnen til at gull er mye verdt er tross alt ikke logisk i det hele tatt (spesielt ikke historisk sett). Det er hovedsaklig fordi mennesker syns gull er pent å se på, og at vi derfor gjerne vil ha det osv at det er verdt noe. Så, så lenge noen ønsker at disse primtallene blir funnet er det på sett og vis like meningsfylt å si at de er verdt noe, som at gull er verdt noe.
 

basicus

SEO Eggspert
Dagens gullverdi er basert på at det brukes industrielt, og spesielt i elektroniske komponenter. Det finnes ingen erstatning for gull i så måte.

Etter mitt skjønn har Bitcoin en reell verdi fordi det brukes i ulovlig handel og er en måte å omgå lands restriksjoner og skattlegging. Det er en usynlig valuta i så måte.

Jeg tenkte på Bitcoins som atter en cyberboble inntil jeg hørte om Silkroad, og jeg vet valutaen er i omfattende bruk her i Kairo blant hasjpushere. De har til og med laget seg en egen anonym hasjbørs på nett som har stor aktivitet.

Om Bitcoin er kommet for å bli, avhenger mest av hvorvidt noen klarer å hacke valutaen med det første tror jeg.

Selv har jeg ikke nok is i magen til å tørre å spekulere i valutaen. jeg er for feig til det på lik linje med at jeg aldri har gamblet. Har aldri hatt tro på at jeg vil kunne tjene meg rik på spekulasjon. Tror mer på hardt, langsiktig arbeid.
 

NilsF

Medlem
Fornuften seirer? Utviklingen for bitcoin og bitcoin-kloninger fortsetter sin skjeve gang:

138 bitcoin-kloninger rammes av kjempetyveri
Noen utdrag:
"To milliarder kroner i bitcoins skal være sporløst forsvunnet, og samtlige digitale valutaer sliter med tilliten."

"Mt. Gox var en gang verdens suverent største børs for den digitale myntenheten bitcoins, med 70 prosent av verdenshandelen. Denne uken forsvant børsen fra nettet."

"Mange av tyveriene er relativt enkle. Hvis hackerne får lurt programmene inn på pc-en din vil den søke etter filnavn som ofte inneholder de digitale nøklene til bitcoin-lommebøker. Hvis de finner noe, vil de overføre pengene til egne konti, og pengene vil da være tapt. "

"Slike teknikker er velkjent fra nettbanktyverier, men der kan bankene vanligvis stoppe handlene, tilbakeføre pengene og sende politiet etter de som mottar pengene. Med Bitcoin finnes det ingen slik autoritet, og tyven kan gjemme seg bak en anonym konto."


Bitcoin-børs ber om konkursbeskyttelse
Et par utdrag:
"Selskapet skal ha tapt 750.000 bitcoins, hvorav 650.000 tilhørte deres kunder, i hackerangrep. Til sammen var bitcoinene verdt rundt tre milliarder kroner."

"– Vi har mistet bitcoins på grunn av en svakhet i systemet. Vi er veldig lei oss for ulempen dette har forårsaket, sier børsens leder Mark Karpeles."
 

basicus

SEO Eggspert
Etter mitt skjønn er konkursen til Mt.Gox en bra ting for bitcoin som idè. Det beviser helt greit at råtne epler er råtne epler også i forhold til finansielle transaksjoner.

Mt.Gox prøver å skylde på protokollen som årsak til tyveriet, i stedet for å innrømme at de hadde elendig sikkerhet og ingen etterettelighet internt i sine egne systemer. Mange har prøvd å advare markedet mot Mt.Gox i flere år, men markedet ville ikke tro på at noen som var så store som de, kunne ha elendig intern sikkerhet.
 
Topp