Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Om Orville Media

Orvbruker

Medlem
Hallo!

Til dere som ikke kjenner oss så godt fra før, så har jeg litt informasjon om Orville til dere her.

Noen av tingene vi kan tilby deg som partner:

- Kampanjer i 6 land: Norge, Danmark, Sverige, Finland, England og
Frankrike.

- En rask og enkel markedsføringsplattform som inneholder live statistikk,
bannerrotasjon, callback, separate logg inn i de ulike mediene dine, logg
inn til alle land, lokalt valg av språk og mye mer. Vi er snart også ute med
3. parts trackingpixel som vi vil tilby de som trenger det.

- Rask og effektiv support og en fast kontaktperson. Kontaktpersonen
vektlegger et tett samarbeid og regelmessig oppfølging. Din kontaktperson
som norsk publisher vil da være meg :)

- Gratis oversettelser til enhver tid. Du finner oss både på mail og
skype og vi er alltid klare til å ta telefonen når du ringer.

- Fast utbetaling mellom 15. og 20. hver måned. Utbetalingene er ALLTID til
tiden. Dessuten betaler vi alltid det inntjente beløpet ditt uansett,
uavhengig av om annonsøren har betalt oss.

- Ingen fradrag. Det betyr at vi ikke tillater noen annonsører å ha fratrekk
på lead. Som publisher får du penger basert på hvordan du leverer.

- Konkurransedyktige priser uten fratrekk. Vi har som tommelfingerregel
å alltid ha en fordeling på minimum 60% til partnerne våre, men
utbetalingen ender ofte på mer.

- Vi vet hvor viktig det er med unike kampanjer, og derfor er 70% av
kampanjene i nettverket vårt ikke å finne andre steder.

- Fordelaktige innkjøpsmuligheter gjennom nettverket vårt, slik at du kan
bygge opp dine databaser og få mer trafikk til mediene dine.
 
Sist redigert av en moderator:

Orvbruker

Medlem
Det er da en merkelig ting å beskylde oss for, synes du ikke?

Kampanjene våre er helt supre og vi har mange fornøyde kunder og publishere :)
Vi har en fantastisk grafiker og dyktige medarbeidere som sørger for at folk blir godt behandlet.
 

Orvbruker

Medlem
Erlend, det innlegget der er fra 2012... Vi er i 2014 nå?
Dessuten samarbeider jeg med Tonny i 2014, så jeg er sikker på at han nå vet hvordan vi egentlig fungerer og at han ikke mener noe vondt om oss mer :)
 

Erlend

Medlem
Erlend, det innlegget der er fra 2012... Vi er i 2014 nå?
Dessuten samarbeider jeg med Tonny i 2014, så jeg er sikker på at han nå vet hvordan vi egentlig fungerer og at han ikke mener noe vondt om oss mer :)
Så dere har gått bort fra spam, eller hva er det du vil fram til?
 

Orvbruker

Medlem
Vi driver ikke med spam. Brukere godtar å få nyhetsbrev når de aksepterer betingelser (som hos absolutt alle andre nettverk), men hvis de henvender seg til oss om at de ikke ønsker flere mailer, så sletter vi dem bare fra mailinglistene. Så enkelt var det!
 

hvaer

Medlem
Nuvel, nyhetsbrev fra dere kommer jo gjerne 20 ganger om dagen, i motsetning til andre som er litt mer edruelige. Det er heller ikke slik at det ikke er slutt på klager mot dere. Denne er riktignok fra Danmark, men det viser jo bare at kulturen fortsatt er tvilsom.

Orville Media A/S politianmeldt for vildledende e-mail - Forbrugerombudsmanden

Og fra posten til Tonny, så ser man liten endring på denne datert fra 17.11.13

Bli produkt tester av iPhone 5s, Samsung Smart TV og andre produkter og behold det etterpå - KonkurranseSentralen

Og det er ganske få som har slike betingelser som dere. Det er jo den reneste galskapen å registrere enhver mailadresse der.

Betingelsene

Og selv om denne er gammel fra Gisle Hannemyr, så viser det jo at kulturen ihvertfall ikke har vært slik at ingen adresser kommer på avveie.

Møt en ekte spam-kriger | Intervjuet, Spam
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det som mange regner som litt sketchy, som har fått litt negativ oppmerksomhet i media, og som de lurer på om dere fremdeles driver med, er jo måten folk blir påmeldt disse nyhetsbrevene.

Altså at det presenteres som undersøkelser, konkurranser e.l., men der det viser seg i betingelsene at man godtar å bli påmeldt diverse "nyhetsbrev" (aka motta reklame) ved å delta. Spam? Tja. Ikke helt strengt tatt siden folk faktisk har godtatt påmeldingen selv, men hvis dere bare hadde presentert det helt rett fram, uten noe som virker som falske avsendere osv, med betingelsen om at man kommer til å få masse reklamemail mer synlig, tror dere da de fleste ville ha meldt seg på? Ja? Hvorfor gjør dere det ikke i såfall? Nei? Da vet dere altså at det er litt sketchy.

Ser også at nyeste post i den tråden det vises til er fra september 2013, ikke 2012, men ting har kanskje endret seg kraftig i løpet av det siste halve året?
 

Orvbruker

Medlem
Det er helt vanlig kunnskap at det alltid finnes mennesker som blir misfornøyde uansett hva. Så det at det ligger ett par klager på oss på nettet, ut av flere millioner brukere, er ikke noe vi tar så tungt.

Andre nettverk sender ut like mange nyhetsbrev som oss. Det vet jeg fordi jeg har meldt meg på nyhetsbrev fra andre nettverk for å se forskjellen (og jeg får minst 20-30 om dagen fra hver). Dessuten spesialiserer Orville seg mest på mailinglister, og vi har mange publishere som er utrolig fornøyde med det.

Når det gjelder sketchy ting, så er vi heller ikke mer sketchy enn andre nettverk. Og spesielt ikke mot publisherne våre, da andre nettverk trekker fra på total inntjening og/eller leads som DERE har tjent. Det er vi de eneste på markedet som ikke gjør.
Tenker du; "riiight, jeg har aldri opplevd det før"?. Det har jeg hørt tusen ganger, men da er det fordi du ikke har fulgt godt nok med.

Det kan virke litt som at noen her tenker vi er "farlige". Da må jeg le litt, for det er verken noe farlig ved meg eller kollegaene mine.
 

let100

Medlem
Har du noen form for dokumentasjon på at andre nettverk trekker fra på den totale inntjeningen? Hvis ikke blir det bare svada å komme med en slik påstand, og spesielt mot konkurrenter!

Kritikk er noe du tydeligvis ikke takler godt, og går i forsvarsposisjon med en gang. Lykke til videre uansett!
Når det gjelder sketchy ting, så er vi heller ikke mer sketchy enn andre nettverk. Og spesielt ikke mot publisherne våre, da andre nettverk trekker fra på total inntjening og/eller leads som DERE har tjent. Det er vi de eneste på markedet som ikke gjør.
 

Orvbruker

Medlem
Har du noen form for dokumentasjon på at andre nettverk trekker fra på den totale inntjeningen? Hvis ikke blir det bare svada å komme med en slik påstand, og spesielt mot konkurrenter!

Kritikk er noe du tydeligvis ikke takler godt, og går i forsvarsposisjon med en gang. Lykke til videre uansett!

Hehe, det er bare noe man vet som publisher. De fleste aff.nettverk opplyser også at de har fratrekk, så hvis du går inn og sjekker litt nøyere, skal det stå. Det trengs altså ikke dokumentasjon.

For meg finnes det ikke noe mer givende enn kritikk med substans :) Det tar jeg alltid til meg. Og takk!
 

eplebiten

Medlem
Nå er det den som presenterer en positiv påstand som skal dokumentere at den er korrekt. Så å skrive "...så hvis du går inn og sjekker litt nøyere, skal det stå. Det trengs altså ikke dokumentasjon." blir dermed bare tull. Det er kutyme å oppgi dokumentasjon for påstander, og om dette ikke gjøres kan man like godt anse påstanden som usann.

Praksisen med villedende "konkurranser" foregår fortsatt: Konkurranser hos Orville Media - Blienvinner.no
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Enhver som driver i affiliatebransjen vet vel at dubletter, Donald Duck osv. trekkes fra i etterkant?
 

pleb

Medlem
Det er helt vanlig kunnskap at det alltid finnes mennesker som blir misfornøyde uansett hva.

Simpleste formen for argumentasjon når man mottar kritikk.

Det kan virke litt som at noen her tenker vi er "farlige". Da må jeg le litt, for det er verken noe farlig ved meg eller kollegaene mine.

Ingen her har enda ymtet frempå noe om at dere er "farlige". Den eneste kritikken jeg kan se folk kommer med er skepsis ift eldre "spam"-anklager. Og den kritikken er det åpenbart mange som er enig i.
 
Topp