Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fall i søkemotorene etter jeg begynte med utlenking

appelsin

Medlem
Jeg har til nå vært sparsommelig med utlenking på mine nettsider.

Jeg har en nettside innenfor ulike helsetemaer. For noen uker siden bestemte jeg meg for å lenke til 3 artikler fra nettsider som KK, Klikk.no, Dagbladet.no etc. som var relevante for helsetemaet på nettsiden min.

Jeg slo på stortromma, og lenket til ca 60 ulike relevante artikler på en gang.

6 uker senere ser det ut som om søkemotortrafikken har falt kraftig. Den er ca 10-15 % av hva den var. Jeg er ganske sikker på at dette har med SEO-eksperimentet mitt å gjøre.

Kan noen SEO-eksperter bekrefte dette? Bør jeg fjerne linkene igjen, og heller legge dem til med jevne mellomrom?
 

zapotek

Medlem
Vanskelig å gi noe fornuftig svar på. Hvor stort er dette nettstedet ditt? Det er stor forskjell på om du legger til 60 lenker på et nettsted med 5 artikler enn et med 500 artikler.

Endring av innhold kan i seg selv forandre rankingen både til det verre og til det bedre.
 

appelsin

Medlem
Fallet kom hardt og brutalt. Heldigvis er ikke dette min viktigste nettside, men har likevel brukt mye tid på den over 3 år. Jeg tror jeg lar nettsiden være en stund, og se hva Google gjør.

Man skal være forsiktig med lenker tydeligvis.
 

appelsin

Medlem
Det ser ut som om trafikken er på vei tilbake. Det tok ca. 1 mnd.

Jeg tipper Google sine systemer analyserte trafikken til utlenkene, og kom frem til at dette var gode lenker som ga brukerne verdi.
 
Sist redigert:
Topp