Kjapp og trygg hosting for Wordpress

hvordan få flere kunder?

Joda, du besøker hovedkontoret. I forveien finner du ut hvem du må snakke med. Forklar hvem du er og hva du kan tilby, legg igjen brosjyren.
Jeg har jobbet i en bedrift som solgte varer og tjenester mot alle de største entreprenørene på sørlandet og merket godt at de er vanedyr og en smule gammeldagse. Adwords vil ikke være rette metode for faste oppdrag hos mange. Hos oss ble det lagt mye tid i personlig oppmøte på arbeidsplasser for pleie kundeforhold. Av og til hadde vi med oss cola og rundstykker til arbeidslaget på enkelte byggeplasser, god gammeldags smøring.

penner, tskjorter og tommestokker med logo på falt alltid i smak. Enkelte entreprenører lar de ansatte stå for arbeidstøy selv og da fikk vi mye merkevarebygging igjen for feks tskjorter med logo.


som nyoppstartet bedrift gikk vi fra -100 000 første året til 20 millioner i omsettning 2 år senere. 99% av kundene kom via personlig kontakt.
 

basicus

SEO Eggspert
Jeg ville kanskje tenkt på å arrangere et gratis seminar for å lære om fordelene med tjenesten du leverer siden det er en spesialisert tjeneste du driver med. Er det generell god kunnskap i målgruppen om fordelene med å reparere i stedet for å erstatte? Vet målgruppen nok om dette?

Om du lager til et seminar for å snakke om tjenesten du tilbyr, er det viktig å ikke selge det inn som en tjeneste, men som en bedre eller billigere løsning som alternativ til hvordan de løser det pr. i dag.

Det neste jeg ville sett på - er det mulig å indirekte påvirkere de ønsker å henvende deg til?
Det jeg mener med dette er "hvem påvirker valg av teknologi eller metode som ikke direkte er kjøpere? Disse kan du sende ut nyhetsbrev til - eller du kan finne plasser de befinner seg som du kan annonsere. Et nhetsbrev forutsetter at du klarer å finne ut av hvem de er. Disse nyhetsbrevene bør da ikke direkte selge tjenesten, men fokusere på opplæring og informasjon som påvirkeren kan ha nytte av i sine anbefalinger av løsninger.

Jeg vet ikke om det er fullstendig skivebom hva jeg foreslår over selvsagt, men jeg prøver bare å tenke hvordan jeg ville nærmet meg problematikken på generelt grunnlag.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hei og takk for hurtig svar.
Hva mener du må organiseres bedre ? (jeg mener selv at det er grei styr på tekst og konsept)

For meg virker siden litt rotete og ustrukturert. Og, uten klar adresse til noen spesielle mottakere.

Målgruppe:
først og fremst bedrifter som skal enten sveise PE rør eller reparere plast.
også private som har behov for å reparere plast.

Det skal være illustrert ganske tydelig at det er dette jeg driver med.

eksempel:
har du skade på abs plasten til bilen din, kan du henvende deg til meg og jeg kan vurdere skaden og evnt. reparere denne.

Jeg forstår at dette ser ganske klart ut for deg, og du ser deg antagligvis blind på dette da det er en selvfølge for deg.

Hvem er det som skal ha sveiset plast? Hvilke grupper/bransjer er det som skal ha sveiset plast? Har de alle samme problemstilling?

Du nevner bl.a reparasjon av kajakk. Da ville jeg laget en egen side om reparasjon av kajakk, og ikke minst kontaktet både kajakklubber og forhandlere av kajakker for å tilby mine tjenester til dem.
Kanskje du til og med kan få komme ut og snakket litt om reparasjon av kajakk. Kanskje du til og med kunne demonstrert dette....

Du skal klargjøre behovet for dine tjenester for dine kunder, for selv om det er opplagt at de trenger dem så er det ikke så opplagt for kunden allikevel.

Og, som flere sier her så er nok denne typen tjenester noe man også skal ut og selge på den gode gamle måten. Ta på deg de mest behagelige skoene og ta turen ut til kunden. Hvis du er god til å booke møter skal du plukke opp telefonen og fylle noen dager med møter før du tar på deg skoene.....
 
Topp