Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kunde som ønsker å bytte til annet (rimeligere) webhotell

allegretto

Medlem
Hei!
Har en kunde som ønsker å si opp avtalen med meg, og ønsker tilgang til ftp, mysql etc. Trolig for å flytte nettsiden over til et rimeligere webhotell/hosting.
Hvordan håndterer dere slike henvendelse? (Jeg har ikke noe spesifikk avtale som sier at kunden ikke kan gjøre dette, så regner med det ikke er noen vei utenom å gi tilgang.)
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
I første omgang vil jeg selv sørget for å ta en fersk backup selv av nettside + database, just in case (har selv opplevd kunder som har ombestemt seg i siste liten/i etterkant). Dernest er det vel bare å la kunden gå? Kanskje du har noe hyggelig i vilkårene dine som gjør at kunden må betale for en viss periode uansett?
 

allegretto

Medlem
Hadde dere forresten tatt betalt for jobben med å overflytte nettsiden og gi tilgang til ftp,sql domene, cms etc? Regner med å bruke en times tid++ på det.
 

Tonny Kluften

Administrator
Da vet du vel hva du skal endre i betingelsene dine nå? :D

Ja, jeg hadde gitt kunden det der, dere har ikke avtalt noe annet ikke sant? Kunden sitter sikkert med inntrykk av at han har betalt deg for å lage nettsiden og at han da eier den. Og hvis du har gitt ham det inntrykket så eier han den :)

Og ja, betaling for den ekstrajobbinga er på sin plass.
 
Sist redigert:
Topp