Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilken verdi har newsletters for deg ? (Ville du betale for flere)

NordicIQ

Medlem
Vi åpner veldig snart opp for et nytt nettsted som vi har jobbet med noen måneder - hvor vi vil komme til at samle newsletter subscriptions for andre nettsteder.

Hvor mye verdi ville 1000 newsletters signups ha for dere - og ville dere betale for å få disse ?

Newsletter signups vil bli levert i CSV fil, de som skriver sig opp vil ha gjort det frivillig og spesifikk for for nettbutikken din (med mulighet for å besøke nettsiden først og se om det har interesse)
 

eekern

Medlem
Vel.. 1000 sultne kunder har mer verdi for en restaurant en 1000 som nettopp har spist. En epost har mer verdi om den tidligere har kjøpt noe, gjerne lignende produkter/tjenester ;)

Har den ikke har den veldig lav verdi...
 

Johan

Medlem
Hvordan vet jeg at de signupene jeg kjøper er interessert i min bransje/ min butikk?
 

NordicIQ

Medlem
Johan - Det vil være på denne side: mewant no at folk vil skrive seg opp

Vi hadde noen server problemer, så ble noe forsinket - Men tenker å legge inn kampanjer og newsletters her i helga.
Vår tanke er at newsletter signup ikke skal ha så stor poeng verdi at folk skriver seg opp til ALT som finnes, men merr de tingene som har interesse... Vi lager en oppdatering av systemet her veldig snart, hvor vi kan segmentere ut fra alder, kjønn, fylke og lignende - Jeg tenker når vi senere har merr informasjon om brukene, da blir det også mulig å segmentere ut fra hvilke kjøp dem har gjort tidligere (Hvilke nettbutikker, ikke produkter)
 
Hvordan skal du få brukere til å fylle mailboksene sine med spam eller "tilbud"?
Det første jeg tenker er, hvem gidder å aktivt sitte å melde seg på nyhetsbrev ? Og jeg ville nok dømt en slik tjeneste nedenom og hjem om resultatene uteblir.

Nyhetsbrev kommer med en del ansvar og regler, og jeg ville ikke følt meg trygg på å kjøpe påmeldinger via en 3. part.

En prismodell dere kan utforske da er provisjon. Om dere selv har kontroll over nyhetsbrev systemet eller bruker affiliatelinker kan dere feks ha prismodeller som kun gir utbetalinger ved salg, %-vis provisjon, en fast mnd avgift for nettbutiker + provisjon.

Å betale for å få sende mail til 1000 personer er ikke veldig attraktivt for min del om resultatet er usikkert.
Hadde jeg kunnet betalt en liten sum + provisjon ville jeg blitt mindre skeptisk.
 

Johan

Medlem
Å betale for å sende epost til folk som ikke spesifikt er interessert i mine produkter kan ikke koste mange kronene for at dette skal være interessant. Hva det eventuelt skal koste er jo et enkelt regnestykke; antatt konverteringsrate x gjennomsnittsverdi av salg.
Tror jeg heller noen kroner på å samle inn adresser fra folk som aktivt ber om å få nyhetsbrev fra min butikk
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Du kan umulig sende ut mye nyhetsbrev hvis du forventer åpningsrate på 100%, Tore Andre (antar det var en spøk)? Hvis du klarer dette selv, bør du skrive bok om triksene. Vi alle kommer til å kjøpe den - jeg legger i tilfelle inn bestilling med en gang :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Du kan umulig sende ut mye nyhetsbrev hvis du forventer åpningsrate på 100%, Tore Andre (antar det var en spøk)? Hvis du klarer dette selv, bør du skrive bok om triksene. Vi alle kommer til å kjøpe den - jeg legger i tilfelle inn bestilling med en gang :)
......og han kan garantert ta NOK 10.000,- for den. For så langt unna er alle vi andre å få en åpningsprosent på 100% :)
 
Det er ikke det jeg mener, men om jeg skal BETALE for å få sende ut nyhetsbrev til ett gitt antall brukere (som i følge leverandøren ønsker mitt nyhetsbrev) så vil jeg har en forventning om at minst 70-80% av mottakerne åpner brevet.

Hva skal jeg med abbonementer som ikke åpner posten?
 

NordicIQ

Medlem
Tore - Jeg forstår hva du mener, forstår også at du kanskje nok ikke er innenfor min målgruppe :) Har allerede laget en avtale med noenlunde kjent medier bedrift på 15-50 euro per 100 newsletter signups. (Avhengig av segmentering)

Grunne til jeg spurte her, var at jeg tenkte det kunne være interessant også å ha noen direkte avtaler med eiere av mindre nettbutikker.

Jeg ville bli utrolig imponert om noen kunne vise meg statistikk med 70-80% åpning av nyhetsbrever, halvparten ville kanskje også imponere meg, alt etter hvilken type nyhetsbrev det var :)
 
Jeg har nettsider i de fleste kategorier, og at du synes 35 prosent er mye om de aktivt ønsker mine tilbud kan jeg ikke skjønne.

"Jeg har 100 stk som ønsker dine nyhetsbrev, men du bør være fornøyd om 20 stk leser de"

Sikkert en god ide, men jeg ville sett resultater.
 

NordicIQ

Medlem
Om du kjøper 1000 newsletter signups for 4kr per stykk - Og har en conversion på rundt 1% når du sender ut newsletter. Da skal du ikke sende ut mange gange, før de 4000kr er tjent inn.

Med en gjennomsnitts ordre på 300kr og bare 33% fortjeneste - da vil du ha 10 ordre på første utsending, 3000kr i salg og 1000kr i fortjeneste - Hvis du da sender 2 ganger i måneden i et år, da vil de 4000 være tjent inn 6 ganger. Forstår ikke hvorfor det er så slemt.

Og ja, i noen kategorier vil jeg være ganske fornøyd med 35% der har lest mitt newsletter :)
 
Jeg forstår poengene dine, men jeg mener man bør forvente mer av en kjøpt tjeneste.
En lav åpningsprosent vil hvertfall gi meg en misstanke om at kanskje ikke alle har meldt seg opp frivillig.
Og folk som får uønsket reklame i sin e-post kan bli ganske vanskelige etterhvert.

Jeg snakker ikke om verdi av eventuelle salg, her må man snakke om verdien av tjenesten du tilbyr. Og det er 1000 personer som ønsker å få mine tilbud. Du kan aldri markedsføre deg med lovnader om noe som helst av konvertering (om du ikke kan dokumentere dette).

For min del ville en slik tjeneste vært mer aktuell med en betalingsmodell som deler "ansvaret" feks en prosent av salgene som blir generert e.l
 
Topp