Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen som har erfaring med Affiliate markedsføring?

Tenker på oppsett av Affiliate konto osv. Hvordan fungerer det, er det 3djeparter som tilbyr oppsett, slik at man bare overleverer banner til nettstedet man skal annonsere på (+ en linje kode?) eller hvordan fungerer det i praksis, noen som har erfaring?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Jeg antar at du mener at du selv ønsker å markedsføre din bedrift via affiliatenettverk? Det enkleste er å kontakte forskjellige firmaer, så kan de hjelpe deg videre (her finnes det mange, men noen nettverk passer bedre for enkelte kunder). Noen av nettverkene hjelper til med å utvikle grafisk materiell osv., mens andre er avhengige av å få alt servert. Det skal normalt utarbeides en rekke forskjellige bannere, koder, tracking pixler osv.
 
Jeg antar at du mener at du selv ønsker å markedsføre din bedrift via affiliatenettverk? Det enkleste er å kontakte forskjellige firmaer, så kan de hjelpe deg videre (her finnes det mange, men noen nettverk passer bedre for enkelte kunder). Noen av nettverkene hjelper til med å utvikle grafisk materiell osv., mens andre er avhengige av å få alt servert. Det skal normalt utarbeides en rekke forskjellige bannere, koder, tracking pixler osv.

Jeg har kontroll på det grafiske, samt hvilken side jeg vil ha banner/affiliate samarbeid med. Det jeg lurer på er hvordan den tekniske biten fungerer (ift oppsett og tilrettelegging av dette på nettsiden jeg skal annonsere på), og hvem man evt må ha en avtale med (3djepart) ? Lurer også på hvordan man kan tracke et "salg/konvertering" ?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Så egentlig er det ingen affiliatesak dette i det hele tatt - slik jeg forsto det. Du vil plassere et banner hos en annonsør og følge med på trackingen?

Da spørs det jo hva slags trackingmuligheter annonsøren gir deg. Har annonsøren et system hvor du kan logge på og følge med på konvertering osv. Jeg forstår ikke helt hva du mener med 3djepart?
 
Både jeg og annonsør har ikke erfaring med dette fra før skjønner du, så det jeg lurer på er hvilke muligheter man har når man skal annonsere på websider (jeg bare antok at "affiliate" var en fellesbetegnelse). Det jeg forespeilet meg var at det kanskje var en 3dje part som tok seg av den tekniske biten med oppsett osv. men dette er kanskje noe annonsør skal tilrettelegge for, å ikke de som skal annonsere?
 

fiksedesign

Member
Siden du vet hvilken side du vil annonsere på, er det mye enklere å bare spørre dem hva som trengs. Ta en kjapp telefon til dem så er mye gjort.
 
Det finnes ulike måter å gjøre dette på. Først bør man avtale periode, antall visninger, antall klikk eller antall konvertringer. Det finnes flere systemer som kan gjøre det mulig å tracke denne informasjonen avhengig av hva man ønsker å tracke. Vil du kan ha din annonse på noen få sider som du allerede vet er det unødvendig å bruke affiliatenettverk.

Om du ønsker det er det mulig å sette opp affilitesystem hos deg selv, men det er ikke nødvendig når du allerede vet hvem som skal annonsere.

Google Analytics vil kunne gi informasjon til begge parter om hvor mye man får igjen for et slik samarbeid.
 
Det finnes ulike måter å gjøre dette på. Først bør man avtale periode, antall visninger, antall klikk eller antall konvertringer. Det finnes flere systemer som kan gjøre det mulig å tracke denne informasjonen avhengig av hva man ønsker å tracke. Vil du kan ha din annonse på noen få sider som du allerede vet er det unødvendig å bruke affiliatenettverk.

Om du ønsker det er det mulig å sette opp affilitesystem hos deg selv, men det er ikke nødvendig når du allerede vet hvem som skal annonsere.

Google Analytics vil kunne gi informasjon til begge parter om hvor mye man får igjen for et slik samarbeid.

Siden jeg ønsker å annonsere på lurte på om jeg allerede hadde en "affiliate ordning" , noe jeg ikke har.. og vet vel heller ikke helt hva det innebærer, men jeg vet han vil ha det enklest mulig, så jeg så da for meg at det han kanskje tenker er at jeg allerede er reg. en eller annen plass, slik at han bare får en linje kode av meg som han implementerer på siden sin? Ellers må vi vel bygge et system på hans side fra scratch?
 
Topp