Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor kjøper du aksjer?

Tonny Kluften

Administrator
Uff aksjer, kjøper ikke det. Er alt for nervepirrende. Jeg solgte ei leilighet etter å ha hatt den lenge og fikk penger på bok fordi jeg leide bolig en stund etter det. Kjøpte aksjer for alt uten å ha greie på aksjer, 800.000. Tapte ikke noe, men solgte alt igjen ganske fort fordi det ikke var noe moro å legge seg om kvelden når andre bestemte skjebnen for pengene mine.
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Bruker DNB..
men da jeg bruker dette som en spare måte og ikke aktiv trading så skal jeg bytte..
De har ett bra system, men når man ikke handler for mer enn 1000-5000 per mnd så spiser ofte kurtasje opp litt av fortjenesten..

Vurderer å gå over til Nordnet
 

Steve Cash

Medlem
Genialt? Nja... Nyskapende? Egentlig ikke veldig. Nyttig? Ja, kanskje. Å følge andres porteføljer er ikke noe nytt, Kapital og/eller Finansavisen har kjørt insiderporteføljen i mange år. Å gjøre det samme som superinvestorer, f.eks. Warren Buffet, er også gammelt nytt.

Hvis en tror på hypotesen om at markedet alltid er rasjonalt, selv om enkeltinvestorer kan bomme, og gjør det ofte, så vil jo gjennomsnittet av det investorene i Shareville gjør gi avkastning. Men hovedproblemet med dette konseptet er at hvis det virkelig slår an så vil det ikke være mulig å hente ut avkastning utover markedsgjennomsnittet fordi informasjonen som kommer fra dette nettverket vil reflekteres i prisene ganske fort. Og da kan en like godt sette sammen en portefølje som følger en eller annen indeks. Og hvis dette ikke slår an, slik at det ligger lite informasjon der, så kan det være direkte skadelig for den enkelte investor å følge rådene. I alle fall hvis de som legger ut info ikke har over gjennomsnittet peiling.

Kort sagt: Heller ikke dette vil være noen rask vei til rikdom. Men lærerikt kan det sikkert være å følge med på hva andre gjør.
 
Sist redigert:

Evensmo

Medlem
Bruker Nordnet. Fungerer fint, men overraskende mye papirarbeid da jeg skulle opprette konto (kan muligens forklares med at konto er registrert på bedriften og ikke meg som privatperson - de hevder selv det er veldig enkelt å bli kunde). Brukte tidligere Netfonds; ikke så moderne grensesnitt, men fungerte fint det også.
 

Bille

Member
Jeg bruker Netfonds for handler gjennom AS, og Skandiabanken til handler privat. Synes begge funker tilfredsstillende, det er uansett ikke systemet som avgjør om det blir god butikk for meg. Skandiabanken ser ut til å ha gratis sanntid, kan jo være et pluss for noen.
 

Bille

Member
Hehe, Shareville ser fjongt ut, men måtte jo le av at samtlige profiler i videoen har positiv avkastning. Det ville sett litt mer realistisk ut hvis ihvertfall én hadde en rød dag :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Handler i Nordnet via eget AS.

Solgte meg forrige uke ut av alle aksjer jeg eide privat (via Nordnet). Alt av trading skal f.o.m 2015 gjøres via ASet.
Kommer til å spare i fond privat (mest sannsynlig gjennom Skandiabanken siden det er banken jeg bruker til daglig).
 

i-net

Medlem
Kan vel kanskje legge til at fordelen med å kjøpe aksjer i eget AS, er at gevinsten blir skattefritt etter hva jeg har googlet. Skal opprette en bedriftskonto på Nordnet også :)
 
Sist redigert:
Topp