Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ikke økt konvertering med Klarna Checkout

Vi venter i spenning.
Sånn nedlatende skriving kan du holde for deg selv. Om du har vært på internett de siste året har du kanskje merket at de gamle SEO ekspertene som tviholder på gammel kunnskap er i ferd med å dø ut.

Det er enkel logikk, og om dette ikke er selvforklarende så vet ikke jeg..
Lav konvertering betyr at de besøkende ikke liker deres butikk. Om 98 personer av 100 forlater butikken uten å handle så er det noe galt med butikken, eventuelt så er det noe galt med kampanjene som får folk til å klikke seg inn, men som forlater siden igjen. Nettbutikker måles ikke på samme signaler som en informasjonside om spania.

Og husk at det er noe som heter indirekte seo, denne kan i noen tilfeller gi bedre resultater enn direkte seo. Hvorfor spør du?
Høy CR betyr lavere fluktfrekvens, sannsynligvis flere sidevisninger pr besøk, bruker lengre tid på siden osv osv som i sum gir deg ett bedre utgangspunkt i søkemotorene. Høy CR betyr også (for min del hvertfall) at jeg har veldig høy klikkprosent på min side hos google, noe som gir ett sterkt signal om at siden har noe de besøkende ønsker.

Venter i spenning på dokumentasjon som sier at høy CR ikke er gull verdt hos søkemotorene, at det finnes 198 andre signaler som spiller inn er jeg fullt klar over. Men etter egen erfaring med nettbutikker uten markedsføringsbudsjett så har slike ting veldig mye å si og jeg kan se tydelige tegn på endringer i resultatene mine selv ved små endringer.
For ordenskyld så skal det nevnes at butikkene som jeg nevner har rundt 500 - 6000 besøk pr mnd, så det er ikke store endringer som skal til før det blir utslag i tallene.

@Tonny Kluften Beklager avsporingen, følte bare for å svare da jeg ikke liker at små spydige kommentarer blir liggende ubesvart.

----------------------------------------------

Eneste grunnen til at klarna økte konverteringen i flere butikker (etter min mening) er dette med at du bekreftet bestillingen helt i starten slik at mange ikke var helt klar over at de bestilte, impulskjøpene ble fanget bedre opp.
Dette har det jo nå blitt en endring på i de nye angrerettreglene.
 

jagarock

Information Research & Analytics
Bruker paypal og klarna faktura idag, men skal teste klarna checkout i butikkene mine nå for å se om det blir noen merkbar forskjell :) Tviler men, har allerede en konvertering på 7%.

Må se på ordreverdi også selvfølgelig. Regner med det kommer til å ende opp rimelig likt, men så er det jo greit å slippe flere betalingsleverandører og gamle klarna faktura APIet som holder på å gå ut på dato.

Ikke minst hadde det vært rådigg å slippe paypal, de er bare til maksimalt bryderi om du har mange butikker og har holdt på en stund. Begrensninger av konto osv skjer så ofte at du får lyst til å slå dem med øks, de gjør samme greiene hele tiden, fordi enellerannen ny saksbehandler kommer inn på kontoen din annenhver måned og setter kontoen din på hold fordi de ikke gidder å lese forrige saksbehandlers informasjon. Blæ.
 

alterego

Medlem
Bruker paypal og klarna faktura idag, men skal teste klarna checkout i butikkene mine nå for å se om det blir noen merkbar forskjell :) Tviler men, har allerede en konvertering på 7%.

Skal bli interessant å se det opp mot Paypal.

La det gjerne gå 1 mnd. og helst uten å endre Adwords og andre kampanjer/tilbud du kjører, slik at sammenligningsgrunnlaget blir likt.
 

jagarock

Information Research & Analytics
Skal bli interessant å se det opp mot Paypal.
La det gjerne gå 1 mnd. og helst uten å endre Adwords og andre kampanjer/tilbud du kjører, slik at sammenligningsgrunnlaget blir likt.

begynner nok med dette iløpet av neste uke.

bruker ikke noe reklame, siden dette har gitt meg alt for lav konvertering til å være lønnsomt. (typisk 1% fra adwords osv). har du selv opplevd god inntjening på reklame?
 

thoaud

Country manager @ Servebolt
Har nå hatt en nettbutikk oppe med KCO som eneste betalingsalternativ.
Det vi ser er at mange tar følgende rute:

Handlekurv -> KCO -> Forside eller dropout -> KCO -> dropout

Dette er uten å fullføre betalingen. Jeg mistenker at mange blir skremt av å få beskjed om å oppgi personnummer, selv om de vil betale med kort. Nå har KCO en lenke for "jeg ønsker ikke å oppgi personnummer", men når man vet at de fleste mennesker scanner en side når de ser på den og ikke leser alt før de klikker seg bort begynner dette å se mørkt ut.

Det er også veldig vanskelig(kanskje praktisk umulig) å gjøre winback på salg som ikke gjennomfører betaling, fordi butikken ikke mottar noen informasjon før kjøp er gjennomført.
 

jagarock

Information Research & Analytics
Har nå hatt en nettbutikk oppe med KCO som eneste betalingsalternativ.
Det vi ser er at mange tar følgende rute:

Handlekurv -> KCO -> Forside eller dropout -> KCO -> dropout

Dette er uten å fullføre betalingen. Jeg mistenker at mange blir skremt av å få beskjed om å oppgi personnummer, selv om de vil betale med kort. Nå har KCO en lenke for "jeg ønsker ikke å oppgi personnummer", men når man vet at de fleste mennesker scanner en side når de ser på den og ikke leser alt før de klikker seg bort begynner dette å se mørkt ut.

Det er også veldig vanskelig(kanskje praktisk umulig) å gjøre winback på salg som ikke gjennomfører betaling, fordi butikken ikke mottar noen informasjon før kjøp er gjennomført.

Det man kan gjøre er å hente klarna scriptet og printe det ut selv, og gjøre modifikasjoner på scriptet.

Men har du sjekka forskjellen i konvertering da? Fra det du hadde før, vs KCO?
 
Topp