Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nyhetsbrev - dine beste tips?

Laser

Medlem
I min nettbutikk har jeg de siste 5 mnd sendt ut ukentlige nyhetsbrev, med tilbud, nyheter, artige innspill, generell info, etc. Overraskende få melder seg av hver uke, og jeg begynner å få en forståelse for hva som fungerer og hva som ikke. Etter at jeg hoppet til Mailchimp har jeg også fått mer tallmaterialet som jeg kan bruke til analyse og endring av nye kampanjer.

1. Jeg har oppdaget at emnefeltet ikke påvirker åpningsraten nevneverdig.
2. Fri frakt en helg, økte salget med 120 %.
3. 25 % rabatt en helg økte salget med 20 %.
( punkt 2 og 3 er interessant siden snittordre er 410 kr...)
4. Nyhetsbrevene genererer ordre selv mange uker etter at de er sendt.

Hva er dine beste tips for å maksimale profitten fra nyhetsbrevet?

Laser
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hvis du mener at emnefeltet ikke påvirker åpningsraten vil jeg komme med påstanden om at du ikke har funnet forskjellen på dine emnetitler.

Videre bør du nok gjøre vurderinger ut fra lengre perioder enn enkeltdager og helger.

Hva gjør du for å få flere på nyhetsbrevet?
 

Laser

Medlem
Jeg har hatt svært varierte emnefelt, til og med generelle og intetsigende "Informasjon og nyheter fra xxx".
Vi har dog en svært spesiell merkevare som kanskje er interessant uansett, og abbonentene har enten meldt seg på manuelt, eller meldt seg på etter en handel i butikken.
For å få nye abonnenter promoterer vi innimellom i sosiale medier, og premierer en tilfeldig påmeldt fra en gitt periode. Hvordan gjør du det?

Jeg er overrasket over den jevne åpningsraten, men tallene lyver ikke.
CTR og CR kommer selvsagt an på tilbud og pris.

Har dere noen tips for hvordan man skal benytte nyhetsbrev mest mulig effektivt?
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Jeg har fått designet en mal for mitt nyhetsbrev som ser mye bedre ut enn før, og jeg gir meg flid med bilder og tekster i nyhetsbrevene. Å framstille seg proft (selv om jeg driver en liten butikk) har hjulpet for meg. Kundene får tilbud om å melde seg på nyhetsbrevet når de handler i butikken. Noen ganger har jeg også kjørt konkurranser der jeg har trukket vinnere fra nylig påmeldte nyhetsbrev.
Mine tips er:
- Flott design/ekslusiv feeling
- Gode bilder og tekst (kort og rett på sak)
- Tilbudskampanjer har jeg erfart ofte kommer i andre rekke
- Ikke send ut for ofte!
 

eekern

Medlem
Jeg har sendt mange nyhetsbrev og vil også si et emne er VELDIG viktig, dine nyheter og tilbud kan være så bra du bare vil, om e-posten ikke blir åpnet har det ingen ting å si.

Jeg ville lest mer om "headline autoresponder"

Men det virker som du har svaret selv, når vi ikke har tilgang til statistikken din, jeg ville bare fortsatt med det som fungerer best ;)

Forresten, det er alltid bedre å spørre dine kunder en oss, det er tross alt de du lager det for.

Gi de tilbud om de kan svare på en kort spørreundersøkelse, f.eks
 

thoaud

Country manager @ Servebolt
Min erfaring er at verdi for mottaker har alt å si. Har sendt ut mange nyhetsbrev selv og på vegne av kunder, og det som hittil har hatt høyest åpnings- og klikkrate er en epost om kundeundersøkelse (NPS).
Der hadde man en åpningsrate på nesten 75% og klikkrate på 63%, og 34% valgte å svare på undersøkelsen.
Verdien denne eposten hadde for mottaker var en mulighet til å gi tilbakemelding, det er noe veldig mange kunder ønsker.

Mitt beste tips er å tilpasse nyhetsbrevene, spesielt om det er snakk om nettbutikk. Det kan gjøres enkelt ved å dele abonnentene opp i ulike segmenter basert på tidligere kjøp, Net Promoter Score, ordreverdi eller liknende. På den måten kan du i større grad treffe hver enkelt kunde med innholdet i nyhetsbrevet(øke verdi), og det er garantert at det øker effekten.
 
Topp