Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilgang til andre folks blogger

TerjeP

New Member
Har tenkt å lage et nytt nettsted. Der brukere kan lage egne blogger. Er det mulig for eier av nettstedet å legge inn bilder på andre sine blogger? Bilder av dyr og natur er tema for nettstedet.
 

pleb

Medlem
Det kommer nok helt an på hvordan du setter opp nettsiden. Du tenker noe á la Blogg.no med en adminfunksjon som gjør at du kan redigere brukernes innlegg?
 

TerjeP

New Member
Takk for svar.
Jeg ønsker å administrere medlemmer sine blogger. Det gjelder noen av dem. Både bilder, kommentarer til bilder og linker. De skal sette opp bloggen selv.

Alle råd er til nytte.
 

zapotek

Medlem
Så lenger det er du som driver selve bloggportalen er det selvsagt mulig. Spørsmålet er vel heller hvor populært det er blant bloggerne at de blir "overstyrt".
 

TerjeP

New Member
Så lenger det er du som driver selve bloggportalen er det selvsagt mulig. Spørsmålet er vel heller hvor populært det er blant bloggerne at de blir "overstyrt".
Ja, det blir overstyrt, men det er frivillig. Noen av medlemmene mener det er en god løsning for dem. De får bilder fra fjellturer de selv har vært med på i Norge og i utlandet. De forteller selv om sine opplevelser på turene.
 

TerjeP

New Member
Du kan gjøre hva du vil - teknisk sett.
Jeg holdt på med å lage egen hjemmeside for 15 år siden med Frontpage, ftp program og et av de første flash programmene på markedet. Har disse programmene fremdeles. De duger vel ikke i dag?
 

TerjeP

New Member
Jeg ønsker å vite hvilke av fjellturene som interesserer leserne mest. Er det mulig å få statistikk på hvor mange som har klikket på de enkelte bildene på medlemmenes blogger?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg ønsker å vite hvilke av fjellturene som interesserer leserne mest. Er det mulig å få statistikk på hvor mange som har klikket på de enkelte bildene på medlemmenes blogger?

Alt du vil er mulig å få til! Det finnes svært få hindringer i dag.

Med eksempelvis wordpress er det relativt greit å få til disse tingene du ønsker. Google litt rundt wordpress multisite og de tingene du er ute etter så finner du mange svar.
Sett av masse tid hvis du skal sette dette opp selv....
 

Msites Ltd

Livsnyter
Nei. Ut i fra måten du spør på, kan det tenkes at du vil være avhengig av eksterne til å ordre dette for deg. Ett alternativ er som @Msites Ltd skriver, selv om jeg ikke er enig i at Wordpress er noen god løsning. Jeg ville heller laget noe selv - som fungerer slik du vil.

Om wordpress er en god løsning eller ei synes jeg vi skal la ligge da det er irrelevant for tråden. Det var som jeg skrev et eksempel på hva han kunne bruke for å få det til. Han finner sikkert ut hva som er best ut ifra de behovene han selv har.
At du implisitt sier at ikke wordpress kan fungere slik han vil blir bare tullete....

Hadde han forøvrig vært programmeringskyndig tror jeg ikke han ville kommet med disse spørsmålene han kommer med her......
 

TerjeP

New Member
Alt du vil er mulig å få til! Det finnes svært få hindringer i dag.

Med eksempelvis wordpress er det relativt greit å få til disse tingene du ønsker. Google litt rundt wordpress multisite og de tingene du er ute etter så finner du mange svar.
Sett av masse tid hvis du skal sette dette opp selv....
Alt du vil er mulig å få til! Det finnes svært få hindringer i dag

Med eksempelvis wordpress er det relativt greit å få til disse tingene du ønsker. Google litt rundt wordpress multisite og de tingene du er ute etter så finner du mange svar.
Sett av masse tid hvis du skal sette dette opp selv....

Takk igjen for svar. Jeg har lest noe her og der om wordpress multisite. Forstår det slik med multisite at man kan bygge nettverk av blogger som kan sende informasjon til hovedsiden. Der man kan ha kontroll på hvem som kan kontrollere nettverket og den enkelte blogg.

Jeg fant svar hvordan nettverket fungerer, men fant ikke noe om tilgangen administrator på hovedsiden har på den enkelte blogg, som i mitt tilfelle legge inn bilder eller tekst med hyperkobling på blogger. Og kunne få tilgang til statistikk på trafikk på hyperkoblinger (bilder) eventuelt statistikk på trafikk på bloggene. Ønsker å finne ut hva leserne er mest opptatt av på medlemmenes blogger.
 

spikre

peterhamre.no
Om wordpress er en god løsning eller ei synes jeg vi skal la ligge da det er irrelevant for tråden. Det var som jeg skrev et eksempel på hva han kunne bruke for å få det til. Han finner sikkert ut hva som er best ut ifra de behovene han selv har.
At du implisitt sier at ikke wordpress kan fungere slik han vil blir bare tullete....

Hadde han forøvrig vært programmeringskyndig tror jeg ikke han ville kommet med disse spørsmålene han kommer med her......
Første setningen handler om å la dette ligge. Resten av innlegget er alt annet enn å la det ligge.
Jeg er enig. La det ligge.
 
Topp