Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er deres synspunkt på et forum som tøyer ytringsfriheten?

Føler du deg sensurert på nettet?

  • Ja

  • Nei


Resultatene er kun synlige etter avstemning.

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Ideen til forumet er jo helt ok, men har vanskelig for å forstå hvordan du skal kunne gjennomføre den og få til det du ønsker.

For som det er nevnt over her så vil nok dette bare bli ett forum hvor personer med veldig sterke meninger møtes og du vil garantert elskes av alle "troll" der ute. Da du gir dem en platform å trolle.

Men ut over det så tror jeg du sitter igjen med noe som ikke gjør noe nytte.

Problemet er ikke at tv2 og alle andre modererer, men heller at personer ikke klarer å kommunisere på en sivilisert måte.

Bare ta ditt eksempel, "jeg synes x burde halshogges " . Ja, jeg forstår at det var ett eksempel (ett dårlig ett om du spør meg) men når det er slike diskusjoner det oppfordres til så er jeg ganske enig med at tv2 sensurerer...
Kan være du ikke oppfordrer til det heller men tror det er der lista kommer til å ligge innen kort tid.

Det er alltid noen som skal teste grensa.

Er selv fan av en god og saklig diskusjon.

Som sagt tanken er god men tror desverre ikke det er mulig å gjennomføre.

My two cents anyway
//Julian
 
Betyr det at du kommer til å sette grenser? :rolleyes: hehe.

Ja, så klart vil jeg sette grenser, Tonny! Jeg vil jo selvfølgelig ikke godta direkte trusler rettet mot navngitte personer/grupper. Ei heller bildemateriell som viser overgrep mot barn og/eller misbruk av dyr. Eksempel. Men likevel vil jeg tøye strikken såpass langt at det ikke vil bli sensurert dersom det blir fremlagt grafiske illustrasjoner som inneholder fiktive karakterer.
 
Ideen til forumet er jo helt ok, men har vanskelig for å forstå hvordan du skal kunne gjennomføre den og få til det du ønsker.

Problemet er vel til syvende og sist en catch22. Forumet må jo bestå av innlegg, men ingen vil skrive på et tomt forum. Hater sånne 22-situasjoner :)

For som det er nevnt over her så vil nok dette bare bli ett forum hvor personer med veldig sterke meninger møtes og du vil garantert elskes av alle "troll" der ute. Da du gir dem en platform å trolle.

Nå er ikke jeg sikker på hva som menes med "troll" da jeg egentlig ikke er en aktiv forumbruker. Men hva jeg har forstått er troll en person som "rølper" og lager tulle-innlegg...(?). Jeg ble selv kalt troll i en tråd jeg postet på dette forumet om at Wordpress sugde.

Problemet er ikke at tv2 og alle andre modererer, men heller at personer ikke klarer å kommunisere på en sivilisert måte.

Det er jeg helt enig i. De fleste klarer ikke å legge frem sine meninger på en forståelig og saklig måte. Og det får kanskje andre til å la være å kommentere da de ikke gidder å diskutere en plass der det tilsynelatende kun er dyslektiske småbarn.

Som sagt tanken er god men tror desverre ikke det er mulig å gjennomføre.

Dessverre begynner jeg å innse at du muligens har rett :(

EDIT: Jeg har prøvd å finne ut om det er noe forum i Norge som er spesielt laget for å diskutere saklig om seriøse saker. Politikk, samfunn, religion. Hittil har jeg ikke funnet noe skikkelig selv om de fleste forum har et eller flere områder der slikt kan diskuteres.
 
I Sverige har du ju flashback, där får man prata om vad man vill, däremot ligger företag/servrar utomlands. Myndigheter har stängt ner sidan en gång i tiden. Nu har de snart 1 miljon medlemmar. Finns väl redan motsvarande här i Norge?
 

adeneo

Medlem
Nja, det er Freakforumet, men det er vel mest fjortiser og knarkere som snakker om "snuten" og alt det gode dopet de tar.

Intelligensnivået er omtrent som på Flashback, temmelig lavt, med noen få unntak, og man kan vel neppe kalle det seriøs debatt, utover at det meste er tillatt, innenfor rimelighetens grenser.
 
I Sverige har du ju flashback, där får man prata om vad man vill, däremot ligger företag/servrar utomlands. Myndigheter har stängt ner sidan en gång i tiden. Nu har de snart 1 miljon medlemmar. Finns väl redan motsvarande här i Norge?

1 million medlemmer, ja....da er det jo tydeligvis et "marked" for et slikt forum. Og serveren min vil selvfølgelig ligge på Island der ytringsfriheten er sterkere enn aldri før.

Nja, det er Freakforumet, men det er vel mest fjortiser og knarkere som snakker om "snuten" og alt det gode dopet de tar.

Intelligensnivået er omtrent som på Flashback, temmelig lavt, med noen få unntak, og man kan vel neppe kalle det seriøs debatt, utover at det meste er tillatt, innenfor rimelighetens grenser.

Freak, ja. Det er vel internett's svar på en vernet bedrift. Har noen erfaringer derfra uten å gå spesielt inn på det.

EDIT: Har sett på Flashback.org og det som skremmer meg litt der, er at foretaket ligger i USA (New York). Med tanke på NSA (og andre lignende enheter) sin jurisdiksjon der ville jeg tenkt meg om 2 ganger før jeg registrerte noe der. For NSA har sine samarbeidspartnere (5eyes, 9eyes, 14eyes etc). Se WikiPedia for mer informasjon. Norge, Sverige OG Nederland; hvor FB har sin hosting, er OGSÅ i samarbeid (seng) med NSA.

Men nå ble det litt off topic her. Beklager :)
 
Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
... Har sett på Flashback.org og det som skremmer meg litt der, er at foretaket ligger i USA (New York). Med tanke på NSA (og andre lignende enheter) sin jurisdiksjon der ville jeg tenkt meg om 2 ganger før jeg registrerte noe der. ...

Hvis du har tenkt å starte et slikt forum så trenger du ikke å lure på om myndigheter hvor som helst i verden kan få info om alt ang. det forumet og driften av det osv. Internett er vid åpnet og vil noen virkelig ha info så får de tak i det. Sånn er de bare:)
 
Hvis du har tenkt å starte et slikt forum så trenger du ikke å lure på om myndigheter hvor som helst i verden kan få info om alt ang. det forumet og driften av det osv. Internett er vid åpnet og vil noen virkelig ha info så får de tak i det. Sånn er de bare:)

Såklart vil man enkelt kunne få tak i info om hvem som eier nettstedet etc. Men å få innsyn i databaser etter IP-adresser etc vil nok være betydelig vanskeligere på en hosting på Island enn det ville vært i USA, Norge og andre land som samarbeider med NSA.

Men likevel var spørsmålet her opprinnelig hvorvidt man har tro på at det ville hatt noe for seg å HA et slikt forum i Norge. Etter hva jeg har forstått utifra forumbrukere sine innlegg på denne tråden er det delte meninger. Stort sett har vel Julian Alois Barthel rett i at det ville blitt mye "troll" der. Og om man er tjent med slike på et forum som var tenkt seriøst er vel i det blå.

Jeg ønsker likevel å takke for de responser/synspunkt som har kommet fra brukerne her :)
 
Att bolaget är registrerat i USA betyder ju inte att servern ligger där. Bolaget flyttades dit för att myndigheterna i Sverige var på ägaren. Stängde även ner sidan ett år. Kollar man flashback så har de snart en miljon medlemmar, hur många äkta medlemmar det är vet jag inte, 700000 kanske, många dubbelkonton. Trots dess storlek så är omsättningen blygsam, 5 miljoner just nu per år. http://www.allabolag.se/5565611174/Flashback_Media_Group_AB
Många företag drar sig för att annonsera där, kommer säkert bli mer och mer rumsrent, vilket attraherar annonsörer(stora)
 
Topp