Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Den store Droppshipping tråden.

geekland

New Member
Ser det er veldig mange tråder om akkurat samme tema her så hvorfor ikke samle alle i en stor tråd fremover?

Går selv med planer om et hobbyprojekt ved siden av 100% butikkjobb.
Planen er en nettbutikk med dropship varer fra Kina og USA som koster under den magiske 350kr grensa for å slippe unna toll problematikken.
Skal registrere et enkeltmannsforetak og skatte av fortjeneste for å gjøre det lovlig (mva om jeg på et mirakeluløst vis skal nå 50.000kr grensa :) )

Den største ulempen med Dropshipping som jeg ser det er leveringstiden.
Har bestillt endel test varer for å erfare dette selv og ble positivt overrasket da alt har kommet mellom 7 og 14 dager.
Regner med at dette varierer veldig etter årstider.
Produktene jeg skal selge er typiske impuls/fristelse kjøp som man godt kan vente litt på så lenge de er billige.

Den andre ulempen jeg ser er 14 dagers returrett og defekt vare.
Måten jeg har tenkt å løse dette på er å selv ta denne støyten.
Altså kundene sender produktet til meg og får igjen pengene.
Siden produktene jeg skal selge koster så lite så tviler jeg på at så mange gidder å bruke angre fristen.
(Når man benytter denne, må kunden betale frakten selv eller må jeg returnere dette beløpet også)?

Er det andre ting jeg glemmer som bør tenkes på?
Som sagt så ser jeg på dette som et hobby projekt og håper på en liten ekstra inntekt.
 

zapotek

Medlem
Har bestillt endel test varer for å erfare dette selv og ble positivt overrasket da alt har kommet mellom 7 og 14 dager.
Regner med at dette varierer veldig etter årstider.
Produktene jeg skal selge er typiske impuls/fristelse kjøp som man godt kan vente litt på så lenge de er billige.

Dette må det vel nesten opplyses om (og at det faktisk kan ta enda lenger tid). Spørsmålet er hvor mange som orker å handle da, istedet for å bare gå til neste nettbutikk som har varen på lager.
 

geekland

New Member
Leveringstid skal selvsagt informeres om.
Varene jeg skal selge har jeg foreløpig ikke funnet i Norske nettbutikker.
Man finner endel på på Ebay men da kommer ofte frakt og/eller Paypal registrering som endel ønsker å unngå.
Lave priser og "Norsk" butikk vil være å foretrekke for mange selv med noe lang levering.
 

geekland

New Member
Angående MVA.
Hvordan fungerer dette når varene jeg skal "dropshippe" stort sett kommer fra Kina og USA?
Prisene i min nettbutikk vil oppgis inkl. Mva. og staten skal ha disse kronene men jeg betaler vel ikke noe mva når jeg plasserer orderen hos dropshipper?

Nå regner jeg ikke med å nå 50.000 grensa med det første og før den tid så er vel ikke dette noe problemstilling men greit å vite det uansett.
 
Topp