Kjapp og trygg hosting for Wordpress

"Digital" bank?

Kristians

Medlem
Heisann

Jeg har "i alle år" vært bedriftskunde i DNB, og jeg har "i alle år" irritert meg over hvor ofte jeg må sende fysiske brev for å endre ting. Privat kan jeg ikke huske sist jeg sendte brev til banken.

Det er selvfølgelig et kjempestyr å bytte bank, så jeg kommer sansynligvis ikke til å gjøre det, men finnes det en bedriftsbank som har fått med seg hvilket år vi er kommet til?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Kan du gi noen eksempler på hva du må sende fysiske brev for? Har vurdert å bytte våre bedriftskontoer over til DNB, men om du sier de ikke er digitale frister det jo litt mindre.

Bruker i dag Bank2 på bedrift, uten at jeg helt vet hvorfor. Nettbank og dialog med banken har fungert helt fint. Som liten bedrift uten behov for finansiering eller andre tjenester fra nettbank utover det å ha bankkontoer, så tror jeg nesten det er liten forskjell hvilken bank man er hos. Men trenger du hjelp med finansiering for vekst, så er ikke Bank2 en bank å anbefale - det er årsaken til at vi kommer til å bytte vekk fra de i 2015.
 

Kristians

Medlem
Jeg har egentlig ingen gode eksempler, men jeg føler at hver gang man skal gjøre noe bortsett fra å betale regninger må det gjøres "offline".

Det er godt mulig dette bare er slik det må være for ettersom det ikke finnes noen signeringsløsning ala BankID for bedrifter, derfor jeg var interessert i deres erfaringer.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
WOW! Har ikke DNB mulighet for BankID signering når man har bedriftskontoer? Det er en enorm dealbreaker. Er du 100% sikker på at det stemmer? Tenker er du sikker på at det ikke er noe med oppsettet du har som er feil?
 

Hero

New Member
Forskjellig pålogging i DnB ja. En BankID brikke til privat og en brikke til bedriften.
I SR-Bank bruker jeg BankID på begge innloggingene. Om det er grunn nok til å bytte bank vet jeg ikke helt, kommer nok samme pålogging i DnB også, skal du se :)
 

Kristians

Medlem
Er vel egentlig ikke at de har en egen brikke for pålogging som plager meg, men skulle gjerne hatt mulighet til å bruke denne brikken til signering også.
 

Kristians

Medlem
Et ukesaktuelt eksempel... Skulle bestille et nytt kort denne uken, dette måtte gjøres ved å sende brev til DNB.
 
Topp