Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Beste måte å håndtere regnskap/skatt

geekland

New Member
Siden jeg akkurat har registrert mitt enk. så renner det inn med skjemaer og info her.
Bla så fikk jeg et skjema angående "oppbevaring av skattetrekkmidler"
Dette skjemaet spør hvordan jeg har tenkt å ordne skattetrekket men det gjelder vel kun om jeg har ansatte eller må dette skjemaet sendes inn uansett?
alternativene er:

1.Skattetrekket settes inn på skattetrekkonto
2.Skattetrekkansvaret dekkes ved fast beløp på skattetrekkonto
3. Skattetrekkansvaret dekkes av fast beløp innsatt på skattetrekkonto,

Et spørsmål nr.2:
For å holde mest mulig orden i mitt enk`s økonomi, hva bør jeg tenke på?
Har tenkt å opprette 2 kontoer til nettbutikken, en hovedkonto og en konto jeg setter inn pengene staten skal ha (skatten). Holder dette eller er det noe annet som er bedre?
Har tenkt å bruke Excel for å holde kontroll på regnskapet, noen som har tips til gode ferdiglagede Excel ark
 

Steve Cash

Medlem
Ja, det stemmer at egen bankkonto for skattetrekkmidler bare gjelder hvis du har ansatte. Hvem har du fått dette skjemaet fra? Noe slikt har jeg aldri hørt om. Hvis det er skattekontoret eller skatteoppkreveren gjør du nok lurt i å svare på det, man da blir jo svaret at du ikke har ansatte hvis det er situasjonen. Hvis det er fra en eller annen tilbyder av finansielle tjenester kan du bare blåse i det.

Alternativ 2 og 3 ser forresten helt like ut, bortsett fra ordet "innsatt", men det forandrer jo ikke meningen i setningen.

Det er helt greit å sette av penger til skatt og merverdiavgift, men du er ikke pålagt å gjøre det.

Det finnes en del ferdiglagde Excel-ark for regnskap, du kan bruke det hvis du har under 600 bilag i året, selv om jeg anbefaler et ordentlig regnskapssystem. Jeg har ikke noe å anbefale, men det finnes tråder her der noen nevner slike, søk i forumet.
 

geekland

New Member
Skjemaet er fra Kemneren i byen jeg bor.
Kom sammen med endel infoskriv rundt det å være arbeidsgiver...
Får sende dem en Mail å høre.
Siden denne nettbutikken er ment som en hobby på si vil jeg holde utgiftene så lave som mulig så regnskap i Excel får holde.
Skal bruke 24nettbutikker sin webshop løsning (den rimeligste) følger vel ikke med noe regnskap der?
Ser forøverig at Dibs betalingsløsning nå er tilgjengelig uten faste priser så slipper å holde meg kun til Paypal. (De tar 4% av beløpet)
 
Topp