Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mye kan man tjene på en app?

picxx

Well-Known Member
Hvor mye kan man tjene på å selge en ting?

Håkon, som lagde wordfeud, hadde tjent 50 mill. på div. inntekter frem til 2014.
Så det er ikke noe minus at du er norsk ;)

Hva med ludo, mølle eller slå på stikka? :D
 

adeneo

Medlem
Potensialet er jo alltid uendelig, eller i det minste opp mot milliarder av kroner.

Dersom jeg lager en nettside for diskusjon, salg og annet om marsvin, og marsvin plutselig tar helt av, alle skal ha marsvin, så kan jeg tjene milliarder, men sannsynligheten er som vanlig svært stor for at det bare kommer til å koste meg penger i stedet.

Det er der realiteten ligger, både når det kommer til apper og nettsider.
Noen svært få av hundretusenvis av mennesker som prøver seg lykkes.
Det kreves kunnskap, enormt med tid og mye dedikasjon for å lage noe som er bra, uansett hva det er, eller bare jævlig mye flaks.

Det er uansett langt mer oppnåelig enn å vinne i lotto, og noen lykkes jo.
 

jagarock

Information Research & Analytics
skal du tjene noe så må du fortjene det.

du kan ikke bare smelle sammen noe som 1000 andre har gjort før deg, legge det ut og forvente at penger kommer rullende inn.

for å lykkes må du enten ha en app som er like bra eller bedre enn de andre, og/eller (helst og) ha bedre markedsføring. eventuelt finne på noe som folk vil ha, som ikke finnes enda (eller er for dårlig markedsført). akkurat det med markedsføring, det kan være så enkelt som å kommentere snapchatten til en megapopulær snapchatter. som var akkurat det som skjedde da flappy bird ble populært.

det er fortsatt enorme summer å tjene på apps og spill! kjøp deg en enhet av hver, en windows, en android og en ios enhet, last ned spill og spill dem. du får enormt med inntrykk og ideer, hva som er dårlig og bra, og dermed finner du tilslutt ut "hva ville JEG gjort bedre?". eller hva hvis du kombinerte de beste delene fra dine 5 favorittspill, inn i ditt eget spill?

jeg har funnet flere områder der det rettogslett MANGLER bra alternativer.

ett eksempel er norske barnespill, fks puslespill, i windows store. det er elendig utvalg, og de som finnes er rimelig kjipe. der kan den som vil komme inn med et bra spill med en ingame purchase og gjøre store penger på foreldre som er megahappy for noe som kan oppta smårollingen innimellom. (jeg er forelder selv så jeg vet akkurat hvor mye denne tiden er verdt ;)

det er bare å ta en liten kikk rundtomkring, så finner du enten noe du kan gjøre bedre, eller noe som mangler.
 

adeneo

Medlem
...kjøp deg en enhet av hver, en windows, en android og en ios enhet...

Så kommer jo dette med alt man egentlig trenger, forskjellige språk man må lære seg og diverse annet.

Ser man bort fra PhoneGap, Ionic, Sencha og disse som konverterer vanlige webspråk til native kode, som gjør en så-som-så jobb, og man har planer om å lage en app som virker på flere platformer, så må man altså først ha tre mobile enheter.

Deretter spørs det om man også skal ha noe som funker på nettbrett, da trenger man noen av de også for å teste ting.
Så kan man jo ikke kode på slike enheter, så man trenger en PC, og skal man kode til iOS må man ha en Mac i tillegg.
Deretter er det diverse lisenser, jeg mener det var rundt en tusenlapp i år bare til Apple for en "developer" lisens, som gir tilgang til en del ressurser, XCode, iTunes, App Store og annet.

Det drar fort på seg før man egentlig får begynt, og dette er jo bare snakk om penger, det verste er å lære seg Objective C for iOS, Java for Android og C# for windows (samt C++ for Direct 3D) osv.
Det tar flere år, og utlært blir man vel egentlig aldri.
 

jagarock

Information Research & Analytics
tja, om du finner ut at du skal gå nativt for alle plattformer, så er det nok ikke snakk om år, heller par måneder per plattform. kan du ett programmeringsspråk så klarer du riiimelig kjapt å sette deg inn i et nytt et, bare du tar utgangspunkt i ferdig kode for en app eller spill som "ligner" litt på det du vil lage, da går det i raserbilen il tempo gigante tempo.

er jo ikke snakk om at du trenger hele språket. de fleste språk har jo et par tusen klasser/funksjoner, men du trenger jo skjelden mer enn 30-40 for å lage standard saker.

selv går jeg for å utvikle i html/css/js, og om jeg ser at det trengs bedre performance enn det phonegap fks gir, så får jeg heller konvertere det ferdige produktet til nativ kode når den tid kommer, eller om jeg bare setter det bort til en inder for noen dollar.
 

BlitZz

Member
Jeg tjener per i dag ca 400kr mnd på bottom screen ad fra admob på en app som har 10500 nedlastninger og ca 5000 aktive brukere...

Tjener ikke allverdens, men det er gode penger for å ikke gjøre noen ting :)
 

BlitZz

Member
høres bra ut det da blitzz, småpenger er det jo, men mye småpenger blir jo store penger tilslutt :) får man til kanskje 10 apper der du får inn småpenger i ads blir det jo ganske moro etterhvert.


Ja, er helt enig med deg! :)
Syntes hittil app utvikling er konge! Anbefales veldig!
 
Topp