Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Idar Vollvik lanserer...

xdex

Medlem
Det eneste jeg syntes var intressant,

Kode:
  <!--

      Team Status søker etter utviklere i Bergen.

      STATUS er en ny verdensomspennende sosial app som skal lanseres nå. Det er knyttet store forventinger til den og vi har som mål å bli verdens mest populære sosiale app.

      Vi er i dag et spennende team med 20 ansatte fordelt på Norge og utlandet, bestående av utviklere, markedsførere og advokater.

      Vi søker etter utviklere som kan programmere i iOS, Android og Web, og som også kan tilføre nye ideer og smartness.


      Søknader sendes til:

      Richard Forsland
      richard@statusapp.com

  -->

Ellers, meh.. gimmich, nok av "sosiale" apper, ikke noe for meg, men det er vel ungdommen og media som bestemmer om dette fortjener en plass på folks telefoner. Skjønte liksom ikke helt greia heller, du inviterer vennene dine, som du allerede har på andre sosiale nettverk, for å fortelle dem hva da? At du slapper av, er i hagen? For å så kunne "chatte" med venner du allerede har, i telefonerlister og på facebook?

Burde ha vært en app til facebook sin messenger, that's about it...

Men håper for all del at han får det til denne gangen da.. vollvik altså!
 

BlitZz

Member
Har hatt en "sommer jobb" hos Idar for noen år siden.
Han er virkelig en kar som får ting gjort, det er sikkert og vist! Så at appen blir populær har jeg troen på :)
Men at den vi bli "verdens mest populære", det tror jeg ikke kommer til å skje..

Appen ser jo helt ok ut da, men den trenger virkelig mer features. Ser ganske tomt og kjedelig ut per idag.
 

erlsae

Medlem
Lastet ned appen da jeg så den var på topplisten med 60 feedback der gjennomsnittet var 6/6 eller 5/5. Oppretta en konto, testa det ut, men innså fort at appen var håpløs. Slik jeg forstod det fungerer den slik at du skal skrive inn hva du gjør på, feks: "On Work", "Eating", "Going to the Gym" etc, og du kan se hva dine venner også gjør på.

For min del har jeg ikke behov for å etterlate meg spor og gi folk innblikk i alt jeg til enhver tid driver på med. Og de tenker nok det samme, de fleste gir vel blanke f i hva jeg også driver på med til enhver tid.

At det var Vollviken selv som stod bak visste jeg ikke, men her spår jeg at han nok en gang skyter seg selv i leggen. Denen gang blir det for mye utgifter, og for lite penger inn. En app jeg spår 0 fremtid.... Men pågangsmotet skal han ha!
 
For min del har jeg ikke behov for å etterlate meg spor og gi folk innblikk i alt jeg til enhver tid driver på med. Og de tenker nok det samme, de fleste gir vel blanke f i hva jeg også driver på med til enhver tid.

Om jeg så hadde behov for det, hadde jeg rett og slett ikke giddet å gå inn i ENDA en app og registrert det der. Dette var gøy for 10 år siden.

Jeg hadde hatt mer tro på en slags tracking app, hvor man til enhver tid kunne se hvor venne sine var. Det er selvsagt litt groteskt, men det er nå engang sånn verden har blitt.
 

erlsae

Medlem
Jeg hadde hatt mer tro på en slags tracking app, hvor man til enhver tid kunne se hvor venne sine var. Det er selvsagt litt groteskt, men det er nå engang sånn verden har blitt.

Slike apper eksisterer vel, hvis ikke burde det være potensiale. Tenker da på foreldre som vil overvåke hvor barna er når de er ute. Perfekt i storbyer, godt marked...men vil tro en slik app allerede finnes.
 

Tony J

Alle skal få
Jeg har lastet ned og prøvd appen en stund. Har troen på at ungdommen og voksne på farten kan ha bruk for dette verktøyet. Det er en slags rask versjon av å opprette arrangementer på (som man gjør på facebook). Man skriver inn en status manuelt eller velger ferdige opprettede statuser og velger venner som man ønsker skal bli med, alt i "live action" hvor de kan svare om de allerede er der eller om de skal komme.

Eksempel: Jeg skulle spille fifa her om dagen, sendte ut en statusforespørsel på "gaming" og huket av venner jeg visste spiller fifa, hvor de som ville "tappet" av for at de skulle komme og hvor mange minutter til de evnt var der.

Eksempel2 Du drar på en festival. Du setter opp statusen at du er på festivalen, kobler til kart og velger de vennene du ønsker å spre dette til, er du heldig så kan du hooke opp med andre og se hvor de er (live) eller avtale møte på et senere tidspunkt.

Eksempel3: Den tar deg tilbake til da Facebook var nytt, hvor man satte korte statuser. Er du ute å reiser, spiser eller er opptatt vet de som har appen og deg som venn hvordan statusen er og om det eventuelt er et dårlig tidspunkt å ta kontakt på eller om personen tilfeldigvis er i nærheten.

Ellers har jeg hørt at det skal komme nye forbedringer og ytterligere feautures til appen etterhvert. Og som med alt: Ting tar tid og man skal være forsiktig med å konkludere før det har blitt lansert skikkelig :)

Ønsker Idar lykke til med prosjektet.
 

xdex

Medlem
Hva mener du med "lansert skikkelig" .. det er jo ett lansert, og oppegående produkt. Selvfølgelig kan vi dømme ut i fra det vi ser i dag, og ikke hva som kanskje kommer om 1-2 år. Frem til nå, har jeg kun hørt om denne appen via webforumet, og det kan godt hende at dem håper på at folk skal spre appen seg i mellom.

Det er vel også en selvfølge at vi etterhvert, om det skulle bli noen hit, at også denne appen, vil koste penger, eller bombes med reklame, på lik linje med alle andre apper som blir populære.

Har prøvd appen selv, og jeg kan forstå konseptet, men ikke poenget. Føles litt som en versjon av whatsapp, hvor du kan ha gruppesamtaler, dele hvor du er, sende bilde/video osv.

For å være litt kritisk, og svare deg @Tony J
Eksempel: Jeg skulle spille fifa her om dagen, sendte ut en statusforespørsel på "gaming" og huket av venner jeg visste spiller fifa, hvor de som ville "tappet" av for at de skulle komme og hvor mange minutter til de evnt var der.

Om jeg skal spille noe, inviterer jeg vennene mine gjennom xbox live, eller lignende. Da får de som har tid der og da som også er tilgjengelige, mulighet til å hoppe inn i spillet umiddelbart. Slipper og dra frem ekstra-apper og dilldall for å høre om noen kan være med.

Eksempel2 Du drar på en festival. Du setter opp statusen at du er på festivalen, kobler til kart og velger de vennene du ønsker å spre dette til, er du heldig så kan du hooke opp med andre og se hvor de er (live) eller avtale møte på et senere tidspunkt.

De aller fleste som drar på festivaler, skriver dette på facebook. Når flere av vennene dine er på samme sted, får du opp dette øverst i din feed, om at "Marius" også er på Tomorrowland 2015. Da kan det jo ikke være vanskelig å skrive en beskjed i chatten, når du allerede er på facebook mener jeg. Men for all del, folk kan jo ha mange ukjente venner, jeg pleier i hvert fall å få nyss om noen i vennegjengen drar på kule festivaler, eller så ser man det garantert på facebook.

Eksempel3: Den tar deg tilbake til da Facebook var nytt, hvor man satte korte statuser. Er du ute å reiser, spiser eller er opptatt vet de som har appen og deg som venn hvordan statusen er og om det eventuelt er et dårlig tidspunkt å ta kontakt på eller om personen tilfeldigvis er i nærheten.

Det er jo nettopp dette facebook har kommet tilbake med, hvor du setter statuser "spiser is sammen med ..." eller "følte seg magisk i Oslo sammen med .." etc.

Jeg er likevel spent på utviklingen videre, og om dette hadde kommet i 2009, så ville det kanskje vært enda mer spennende! Det hjelper jo ikke at Facebook nettopp lanserte apper for messenger, hvor det også helt sikkert er mulig å gjøre noe lignende som vi ser her, bare enda lettere. Men har ikke satt meg inn i hvordan dette fungerer, da det er relativt nytt.

https://messenger.com/platform
 

Dankert

New Member
For min del har jeg ikke behov for å etterlate meg spor og gi folk innblikk i alt jeg til enhver tid driver på med. Og de tenker nok det samme, de fleste gir vel blanke f i hva jeg også driver på med til enhver tid.
Du etterlater deg jo ikke spor. Det er ingen historikk i appen, og statusen din er bare synlig i 12 timer. Jeg bruker appen og liker den. Har bare lagt til mine nærmeste venner, og dermed så kan jeg fortelle dem akkurat hva jeg gjør på, uten å være redd for hva jeg deler. Lettere å inkludere venner i planene mine når jeg vet hvor de er og hva de gjør :)
 
Topp