Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Har jeg for få bilder?

Stoppet

Banned
Er usikker på om sidene og blogginnleggene har for mye tekst og lite bilder. Noen som gidder ta en titt på kakene.no og gi en tilbakemelding?
 

Humla

New Member
De fleste blogginnleggene (på fremsiden) ser fine ut med masse bilder. Sidene kunne dog vært piffet opp litt mer noen bilder iblandet. Og gjerne ikke så altfor store bilder.

Ellers synes jeg overskriftene dine har en veldig rotete font. Og jeg synes vel teksten er litt for grå, bittelitt mer kontrast hadde gjort det mer behagelig. :)
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Definitivt for mye tekst. Forventer å finne oppskrifter på et slikt domene - ikke en masse SEO-bull. Sorry.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Nettstedet er jo greit nok i seg selv, og jeg er absolutt ikke enig med @rune69 om at det kun skal være oppskrifter der. Hva som er hans forventninger til hva som skal være på et nettsted må være hans sak, og ikke konseptets svakhet.
Det som imidlertid kan være, er at man skal gjøre litt om på hva som er hvor og prioritering av det. Og, selvfølgelig bør alt innhold være på ett språk.

Det @rune69 skal ha rett i er at sannsynligvis vil det være i jakten på gode oppskrifter mange vil finne ditt nettsted. Så det kan kanskje være smart å prioritere dette litt mer på nettstedet ved å flytte "Oppskrifter" til først i menyen, ha noe mer call-to-action til oppskrifter på forsiden etc.

Lykke til i jungelen av kakesider ;)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg har da ikke sagt at det "kun" skal være oppskrifter der?

Kom igjen'a @rune69 - du kan da svare mer provoserende enn det......nå forsøker jeg å live litt opp i debatten her så vi kan få en skikkelig dramatråd å kose oss med i helga. Forsøk igjen ;)

Er forøvrig litt overrasket over at du kun bruker et spørsmålstegn...for det var vel " !?! " du egentlig mente å si? Eller var du usikker på hva du sa ;) ?? hehe....
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Back to topic: Jeg har lang erfaring innen kake(spising) og vil se bilder og oppskrifter, slik at jeg kan vise disse til kona og be henne lage noe lignende. Jeg gir blanke blaffen i kakehistorier og annet vås :p
 

Msites Ltd

Livsnyter
Back to topic: Jeg har lang erfaring innen kake(spising) og vil se bilder og oppskrifter, slik at jeg kan vise disse til kona og be henne lage noe lignende. Jeg gir blanke blaffen i kakehistorier og annet vås :p

Lekre bilder i dette segmentet er helt klart en stor fordel! Små videoer som viser fremgangsmåte er også ekstremt populært i dette segmentet.

Oversiktlige oppskrifter, med god forklaring på fremgangsmåte. Her må man ta utgangspunkt i at far skal lage kake for første gang noensinne.

Folk elsker å være kontinentale, så hvis du kan også gruppere etter land, regioner etc så vinner du helt klart frem. Og, i denne sammenheng tror jeg fint du kan lage en god del gode artikler/bloggposter som linker både internt og eksternt med litt historier etc.
 

Stoppet

Banned
Takk for god konstruktiv tilbakemelding og mange gode tips @Msites Ltd :) Helt klart interessant å spinne videre på.
 

Bille

Member
Tok en kjapp titt, og kanskje du har justert litt allerede, det ser i hvertfall helt fint ut mtp bilder tekst for meg. Når temaet er så konkret som kaker, er det vel et poeng at bildene er store nok til å gi leserne det de er ute etter, og oppskrifter og fremgangsmåte er så klart viktigere enn layout. Det er fordelen med å ha begrenset tema.

Eneste jeg ikke ble begeistret for er at brødteksten virker grå og da til og med en anelse for lys grå. Det ser sikkert delikat ut i forhold til de andre fargene, men vær klar over at skrift som er grå kan gi negative leseropplevelser for mange lesere. Kontrasten blir dårligere, hvis skjermen i tillegg er feil kalibrert, eller blekkprinteren begynner å gå tom for blekk, blir en sånn gråfarge slitsom så jeg ville gjort den bittelitt mørkere...
 
Topp