Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tillate Google å indeksere siden, men hindre å få tilgang

Letitbe

Medlem
Hei,
jeg har en blogg som jeg ønsker å ta en pause ifra.
Det jeg vil er at Google ikke skal hindres i å nå nettsiden (slik at jeg ikke mister all indeksering),
men samtidig vil jeg brukerene ikke skal få noe annet enn et påloggingsbilde når de taster inn domenet og direkte (www.eksempel.no) og kommer til startsiden/førstesiden på bloggen.

Er dette mulig å få til?

Nettsiden er laget i Joomla.
 
Sist redigert:

Letitbe

Medlem
Den kan forsåvidt stå "åpen", men ønsker at førstesiden viser er påloggingsbilde.. eller en tekst med "nettsiden er under utabeiding".
Om man feks går direkte til en av undersidene (og kjenner linken) så er det greit at man kan komme inn den veien.
 

Ole Avranden

utvandret
Da kan du fjerne alt innhold på førstesiden og sette inn en modul med innlogging og en tekst om oppdatering.
Da har du egentlig ikke sperret nettstedet ditt, det bare ser slik ut. Google vil fremdeles finne allerede indeksert innhold.

OBS: Du vil få et fall i serp, siden det ikke lenger lenkes fra forsiden.

OBS2: Hvis du bruker SH404sef må du ikke slette cache'en i den tiden forsiden er nede. Da mister du SEF url'ene.
 

Stoppet

Banned
Hvorfor ikke bare legge inn en ekstratekst på forsiden og fortelle at siden har en "pause" med forklaring, eller en popup som sier det samme? Vil være veldig dumt hvis du mister lenker inn til forsiden som kan ta lang tid å få tilbake igjen.
 
Topp