Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er forumet på vei ut av kontroll?

Stoppet

Banned
Jeg ser at jeg har truffet en sår nerve hos noen med innlegget mitt. Det er bra! Det gir grunn til ettertanke :)
 

Steven

Member
Dessverre så er han spot on.
Dette er ikke et kristent forum for 12 åringer og pensjonister, men et forum for folk som ønsker å skape noe - som vil opp og fram i livet.
SELVFØLGELIG skal man ikke være unødvendig spydig. SELVFØLGELIG skal man oppføre seg og snakke til personen som man selv ønsker å bli snakket til, men det får være måte på til hårsårhet når personer aktivt spør om tilbakemeldinger på et prosjekt.

Selvfølgelig ikke, Knut.

Ligger ikke på noen eksempler og fant ikke noen i farten, sitter å jobber, så får ikke funnet det frem. (Ja, jeg er litt glemsk av meg :p)

Innlegget jeg skrev var ment som generelt :)
 

Stoppet

Banned
Jeg har ikke vært ute etter å vinne noe i denne tråden @Knut Hunderi

Det er jeg heller ikke i andre innlegg her på forumet. Jeg deltar og forsøker å tilføre mine synspunkter, tanker og erfaringer.

Men for all del. Gratulerer til den som utropes til seierherre ;)
 
Jeg har ikke vært ute etter å vinne noe i denne tråden @Knut Hunderi

Det er jeg heller ikke i andre innlegg her på forumet. Jeg deltar og forsøker å tilføre mine synspunkter, tanker og erfaringer.

Men for all del. Gratulerer til den som utropes til seierherre ;)
Det finnes nok ingen vinner av en diskusjon som dette, men det er alltid greit å lufte våre tanker rundt hva som er "korrekt tilbakemelding" så vi eventuelt kan gjøre noe finjusteringer til neste gang ;) Det å få andre sine meninger på ting er viktig og produktivt - uansett hvor uenig man måtte være. Man lærer så lenge man lever.
Jeg er en person som har sterke meninger, som liker å si min mening, og som heller ikke er redd for å si min mening. Er det lett å tråkke på noen tær da? Så absolutt :)
Jeg har ihvertfall lært at jeg godt kan pakke inn mine meninger (tilbakemeldinger) litt bedre til neste gang. Vi får se ;)

Denne diskusjonen er ihvertfall over for min del.

Glad i deg, @Nettverten #nohomo
 

Tony J

Alle skal få
Kan ikke se noen som skriver at de er uenige at god oppførsel er det eneste riktige. Det som diskuteres er jo "hva" som blir sett på som over kanten, eller som @Nettverten mener over her, at man burde ordlegge seg på samme måte som man diskuterer med t.eks kona eller egne barn. Hva og hvordan er en ting, men til slutt så er det som jeg har nevnt tidligere , kun forumeier som kan vurdere om ting skal slettes/forbli stående. Det som også er så fint med webforumet er at det er en "rapporter" knapp som man kan trykke dersom man føler et bestemt innlegg eller kommentar er trakasserende, spydig, etc.

At folk ønsker uttrykke sine følelser rundt dette fordi de opplever det plagsomt er selvsagt helt greit. Dersom en person på over 20 år enda ikke har lært seg hva god folkeskikk er så blir det vanskelig å skulle begynne å oppdra hver enkelt i ettertid? Så til @Nettverten og alle andre som føler at ting har "eskalert" til det negative her inne så oppfordres det til at det rapporteres kontinuerlig slik at @Tonny Kluften får tilbakemelding på evnt grums så tidlig som mulig før ting eskalerer seg.

Og en siste ting @Nettverten , du skriver slikt som

"Jeg ser at jeg har truffet en sår nerve hos noen med innlegget mitt"
"Ser at noen lar dette dreie seg om meg og ikke den generelle tonen på forumet. Det er egentlig litt leit."
(pluss mange flere i andre tråder)

Når ble slike politiske korrekte hersketeknikker ansett som høflig og korrekt opptreden på et nettforum? Du er jo den du selv ikke ønsker å være. Når du skal tillegge andre slike meninger og holdninger kunne du iallfall utredet på HVORFOR du mener noen ble såret av noe, eller HVORFOR du tror at ting dreier seg deg. Det finnes mange som er meg selv lik uten at jeg tar det personlig av den grunn.

For å ha det understreket: Jeg er glad. Glad nerve. Masse glade nerver :)
 

Stoppet

Banned
@Tony J hvis du leser det andre innlegget i denne tråden, så er jeg sitert fra et annet innlegg hvor jeg vel greit forklarer at jeg selv ikke nødvendigvis er mors beste barn. Men jeg gjør mitt beste for å unngå å være direkte frekk i mine kommentarer.
 

Stoppet

Banned
Nei, nå gir jeg rett og slett opp og "hopper ut" av tråden :)
 

Tony J

Alle skal få
Overraskende utvikling Rene. Når jeg ikke forstår en kommentar og stiller spørsmålstegn ved dette så velger du å avslutte videre diskusjon. Slik det forrige svaret ditt fremstår så antyder du at kan man ture frem som man vil så lenge man ved en tidligere anledning har gitt et forbehold om at man selv ikke er guds beste barn. Dette virket rart for meg og var nettopp derfor jeg stilte spørsmålstegn ved hele kommentaren. Helt i orden for meg, men det vil vel bare fremstå litt spesielt for andre som måtte lese tråden herr Munthe.

Neste gang du spør kona di, sjefen din, kollegaen din eller din beste venn, om du har "truffet en sår nerve" hos vedkommende så tror jeg med 99% sikkerhet (må jo ta forbehold) at det vil oppleves frekt. Det skulle man tro at en voksen og selvutnevnt politiker som deg ville forstå og det tror jeg innerst inne du også gjør.

Ha en fin dag (med forbehold om at du plutselig ombestemmer deg og ønsker å kommentere videre da). :)
 

Beergear.no

Medlem
Et forum skal vel være litt "ute av kontroll"
Det blir formet av brukerne, selv om en eller flere admins holder i trådene.
Ellers er det ikke et forum, men en et styrt sted man kun kan skrive det admin tillater/liker.
Man forventer vel at folk oppfører seg innen normale normer når det gjelder høflighet og lignende. Men om man ikke tåler ærlighet har men vel ikke så mye på et forum å gjøre. I alle fall ikke som en som ønsker tilbakemeldinger....
Det er min mening!
 
Topp