Kjapp og trygg hosting for Wordpress

helthjem.no - Gratis frakt for nettbutikker (100 stykk)

Steven

Member
Interessant.

Hva blir prisen i etterkant?
Er det billigere enn andre løsninger og hvilke byer gjelder dette? Alle?
 

HPF

Medlem
Interessant. Hva blir prisen i etterkant? Er det billigere enn andre løsninger og hvilke byer gjelder dette? Alle?
Har fått priser og betingelser fra dem.

Fraktmåte HeltHjem: Max dimensjon 35x25x12 og max vekt 2 kg, altså mye likt Småpakke men max høyde er 12 cm istedenfor Posten sin 7cm og for meg er det et stort pluss. Minussiden (for meg) er en fastpris pr. pakke og den var relativt høy. Er gjennomsnittspakken under kiloen blir det fort fordel Bring Småpakke. Et potensiellt problem er konseptet med å legge pakken på utsiden av døren, er jo ikke sikkert det er den rettmessige mottageren som plukker den opp men de sa dette ikke hadde vært noe stort problem.

For pakker større/tyngre enn HeltHjem bruker de MyPack. Ingen soneinndeling og grov inndeling av vektklasser, 0-10, 10-25 og 25-35 kg. Fraktprisene var greie dog litt dyre på tilleggstjenestene (oppkrav, brevvarsling etc). MyPack bruker volumvekt og erstatning er begrenset til de samme dårlige vilkårene Bring bruker. Kunde må til nærbutikk for å hente pakken. De har også en fraktmetode som heter Hjemlevering.

De har ingen Norgespakke som er en fraktmåte jeg bruker nesten daglig fordi det ikke er volumvektberegning og ertstatningsansvaret går helt opp til 10.000,-. Har henteavtale med Bring og hvis jeg sier opp den må jeg frakte dem til innleveringssted selv.

Posten/Bring har godt av litt konkurranse på <2 kg pakker så jeg gi HeltHjem en sjans selv om jeg tviler på at det blir noen besparelse. Det kan jo tenkes at kundene setter mye større pris på få pakkene levert på døra enn hva jeg tror så det kan være en gevinst der.
 

HPF

Medlem
Glemte forresten noe som kan være vesentlig. HeltHjem er sporbar helt frem til postkassen. Sånn sett er den kanskje mer sammenlignbar med Bring Minipakke og HeltHjem er da bedre både på pris og dimensjonsbegrensinger så den fortjener så absolutt å bli vurdert.
 

HPF

Medlem
Men hva er prisen?
Det stod i tilbudet "For ordens skyld, tilbudet og vedlagte informasjon er konfidensiell og ikke ment for deling med andre enn ansatte i xxxxx AS og tilhørende selskaper." så jeg har vel skrevet omtrent det jeg kan skrive.

Priser og betingelser, som eksempelvis gratis henting og hvor ofte de henter, vil naturlig nok avhenge av volum.
Jeg snakket med dem forrige fredag og venter på tilbud, tar litt tid kanskje?
Jeg hadde den første kontakten med dem 26 mai og etter en Skype konferanse idag fikk jeg tilbudet nå i ettermiddag. Var forsåvidt greie og hyggelige folk (som selgere flest).
 

KIA

Medlem
Det står ikke noen om 100 stykk gratis frakt på deres nettsiden, eller jeg har oversatt dette?
 

CamillaF

New Member
Tusen takk! Jeg har kommet fram til at jeg ønsker å bruke dem, det blir rimeligere (sender alt som sporbare pakker), men jeg har med ekstremt få unntak blitt imponert over hvor gode posten er på å få pakkene fram til riktig mottaker. Så det er defor jeg tygger litt. Det er jo det aller viktigeste at kunden er fornøyd. Min største frykt er en sinnsykt mengde rot og sinte kunder som ikke får varer. - (sånn jeg kan våkne av midt på natta, og være glad det bare var en drøm). Hadde vært veldig ok, og høre at noen bruker dem og ser at det går knirkefritt.
 

Britta

stoffdronning
Det står ikke noen om 100 stykk gratis frakt på deres nettsiden, eller jeg har oversatt dette?

Kom også over det, men så er jo første innlegg fra 21. mai og jeg vil tro at det er nok tid for å få 100 nye kunder ;-)
Hm...kunne faktisk være interessant for meg, sliter ofte med 7 cm-høyden.

Men for min del - som sender halvparten brev, halvparten pakker - er det mest viktig at det kommer fort til kunden. Leverer jeg brev til postkontoret selv, så tar det maks 2 dager i største delen av Norge.
Ville gjerne høre mer om leveringshastighet...
 

KIA

Medlem
Ingen skriver her hva det egentlig koster. Har noen her fått en konkret pris på mini-pakker?
 
Topp