Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilke sosiale medier tror dere er fremtiden i Norge?

Jens1986

Medlem
Hola,

Hvilke sosiale medier tror dere er fremtiden i Norge? Noen som har hatt suksess med pinterest? Inntrykket mitt er at det ikke er så poppis i Norge.

Bruker instagram og Facebook pdd og det funker bra, men jeg skulle jo ønske jeg var mye tidligere ute. Derfor jeg nå ønsker tips til noe jeg evt har oversett.

Gjelder i Norge. Men folk kan godt tipse om andre ting fra andre land.
 

erlsae

Medlem
Må nok tenke målgruppe først og fremst. Er vel eldre som er målgruppen din, dermed kan du utelukke alt som heter KIK og Pinterest. Instagram og Facebook samt Snapchat er, og vil i mange år til være fremtiden. Kommer garantert flere med årene, men de vil <aldri> kunne utkonkurrere Facebook... selv ikke om JayZ lager ett.
 

Britta

stoffdronning
Hmmm, Pinterest bruker de fleste vel mer som 'bokmerker-med-bilder'-opplegg. I hvert fall de fleste som driver med noe handmade og kreativt ;-)
 

picxx

Well-Known Member
Ser jeg på personlig demografi (mann, 40) bruker jeg FB 80% av tiden, instagram 10% og "andre nettsider"(som f.eks. webforumet) 10%. Nå er det vel ikke akkurat denne aldersgruppen som mest benytter sosiale medier, da noen må jobbe for å finansiere dette verdenssluket av velferd også, men bare sånn lell :)
 

Britta

stoffdronning
Jepp, men det er mye muligheter på Pinterest for å sende trafikk videre. Er inntrykket ditt at det er mange nordmenn som bruker det?

Jeg kan ikke snakke for 'mange nordmenn', bare for min målgruppe som er kvinner mellom 25 og 75. Og der tenker jeg ikke du får sendt videre så mye trafikk, ettersom de fleste bare samler på bilder/bokmerker for senere bruk (a la ' en dag når jeg har tid så skal jeg...lage').

Når det gjelder Instagram så klarer noen av dem jeg følger å lage skikkelig trafikk til sine sider - men de jobber tilsvarende hardt med det - og har fordelen at stoffer er noe flott å se på :))
 

Msites Ltd

Livsnyter
Å forutsi hva som blir trenden de neste årene innenfor sosiale medier er omtrent som å skulle plukke ut de rette lottotallene. Ting skjer så hurtig i dette markedet i tillegg til at det er mange tilfeldige faktorer inne i bildet som avgjør om det blir en suksess eller ikke. Noe er kontrollerbart og annet er det ikke.

Facebook ser ut til å ha blitt så bredt og stort at det tar i alle fall tid før det blir satt på reservebenken. Når det gjelder sosiale medier tror jeg ikke det er mulig å være for sent ute, men heller for tidlig.

Er forøvrig ikke enig i picxx konklusjon rundt aldersgruppen 40+ - vil faktisk tro de har en ganske høy frekvens og stor dekning i målgruppen.
 
Topp