Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Wordpress vidersender url uten godkjenning

Mando23

Medlem
Hei!
Kjøpte nylig domenet studieweb.no som jeg ønsker skal fungere på akkurat samme måte som studieweb.net.
Det gjør det, men hvis jeg skriver studieweb.no så blir jeg automatisk videresendt til studieweb.net. Men hvis jeg skriver studieweb.no/norsk blir jeg ikke videresendt.
Hva kan ha skjedd?
 

Mando23

Medlem
Har du prøvd med .htaccess?
Kode:
Redirect 301 /norsk/ https://studieweb.net/
Altså at jeg lager en 301 redirect via cpanel?
Hvis du bare skal videresende domenet studieweb.no kan du slette all kode og database på det domenet. Så bare peke det via registraren din.
Det er ikke bra å ha gammel WP kode liggende uansett.
Tror ikke jeg skal ha noe gammel kode liggende på det domenet?
 

Mando23

Medlem
Jeg bruker ikke cPanel, så vet jeg ikke hvis du kan lage en 301 redirect via cPanel. Du kan bare oppdatere .htaccess i public_html mappen med den koden.
Åh, skjønner! Limer jeg den bare inn i toppen, eller må den plasseres på en spesiell plass?
 

erlsae

Medlem
Hvis du har dette på et webhotell er den beste løsningen å gjøre det der. Mener på jeg leste en plass at det er bedre å gjøre videresendingen i cPanel enn i en .htaccess-fil mtp SEO, men godt mulig jeg tar feil. Jeg gjør det iallefall alltid der, fremfor i en .htaccess :)
 

NilsF

Medlem
Men hvis jeg skriver studieweb.no/norsk blir jeg ikke videresendt. Hva kan ha skjedd?

Dette skyldes antakelig at du bare har lagt inn videresending for domenet med og uten www foran, og ikke for øvrige adresser - med et eller annet etter "/". Slett den videresendingen du har lagt inn, for å legge den inn på nytt, og da må du huske å huke av for "Wild Card Redirect" eller "Omdirigering av jokertegn", som det står angitt i den noe snodige oversettelsen til norsk.

studieweb.no/en-hvilken-som-helst-adresse-her skal da bli omdirigert til studieweb.net/en-hvilken-som-helst-adresse-her
 

hungpham

Medlem
Åh, skjønner! Limer jeg den bare inn i toppen, eller må den plasseres på en spesiell plass?
Kan være på hvor som helst.

Hvis du har dette på et webhotell er den beste løsningen å gjøre det der. Mener på jeg leste en plass at det er bedre å gjøre videresendingen i cPanel enn i en .htaccess-fil mtp SEO, men godt mulig jeg tar feil. Jeg gjør det iallefall alltid der, fremfor i en .htaccess :)
Jeg tror at å gjøre i cPanel er også for å rediger .htaccess filen. Har du sjekket .htaccess etterpå?
 
Topp