Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Helt ny med Affiliate. Trenger tips og råd

cg1990

Medlem
Hei!

Jeg har sett litt på dette med affiliate og sette opp sider med inntekt fra annonselenker etc, og har bestemt meg for å starte med dette i tillegg til å drive nettbutikk.

Derfor lurte jeg på om noen som har holdt må med dette en god stund, har noen tips? Hvor mye bør jeg legge i de forskjellige fasene? (godt domenekjøp ift til SEO kontra annonsering ved et litt dårligere domene feks)

Jeg har satt opp et budsjett på rundt 100.000kr og håper på å kunne få dette opp å gå slik at det gir en nogenlunde grei avastning med en passiv inntekt hver mnd.

Jeg vurderer da innenfor segmentet finans med en portal som sammenligner lån (tilbud fra aktører innenfor forsikring, bil, hus, etc)

Så om noen her har noen erfaringer, tips, råd etc så hadde det vært fint :)
 

beatngu

Member
Jeg har erfaring med å lage affiliate sider.
Budsjettet ditt er greit å du kan fint få til noe med dette.

Det første du bør tenke på er å bruke mye tid på "keyword research" og se hvilken nøkkelord du kan få mest trafikk fra og hvor mye konkurranse det er rund nøkkelordene som du vil gå etter.

Du nevnte lån,finanse,forsikring dette er vanskelige nøkkelord siden konkuransen din er banker,forsikringselskaper etc som har mye penger å bruke.

Fordi om det er vanskelige nøkkelord vil ikke si at du ikke kan ta en del av kaka til de store gutta.
Du kan scanne konkurransen din og se hva som ikke er 100% optimalisert på siden å gå etter disse nøkkelordene.
Det er veldig viktig at du har en plan med nøkkelord før du begynner å lage siden din fordi du må bygge siden rund nøkkelordene som du vil gå etter.

Affiliate sider er vanskeligere en vanlige sider å ranke å få backlinks så du må prøve å ikke bare ha en ren affiliate side.Sider med lite "content" og mange utgående linker er ikke likte av google så har må du tenke litt lurt.
Det som du kan legge til er en blog del som du kan legge inn tekst som dreier seg rund nøkkelordene dine,på denne måten så ser google at det er liv på siden din og kommer til å komme oftere inn på siden din for å crawle.

Det hjelper også med å bytte linker med andre sider viss siden din ikke er en ren affiliate side,en god affiliate side skal du ikke klare å se at dette er en affiliate side med første blikk.Google hater affiliate sider så du må skjule at det er en affiliate side.

Siden en affiliate side er mer risiko hadde jeg ikke brukt alle pengen på en side. "Never put all your eggs in one basket"

Du har en greit budsjett så jeg hadde tatt 3 affiliate sider i forskjellige nisjer så viss den ene siden ikke gir ønsket resultat så kan du fokusere på de andre.

Slik som dette hadde jeg gjort dette.
Laget 3 affiliate sider som koster ca 10000 pr side og totalt 30000 (Kan fint få sider til denne prisen utfor Norge)
Holde resten av pengene i bakhånd til du trenger dem.
Begynne med å ranker å promote sidene en for en helst selv så du kan føle deg fram uten å bruke penger.
Siden som gir best resultat kan du begynne med å tenke på å bruke penger på som ads,linkbuilding,seo,social media
Hadde ikke pumpet inn alle pengene men gradvis mer og mer når du ser resultat og tjener litt penger med sidene.

Det er lett å svi av alle pengene,men viss du ikke har råd til å tape 100k så hadde jeg vært forsiktig å tatt alt i små faser.Jeg har sett mangen med et stort budsjett og en god plan og jeg har også sett at dem går konkurs når siden og planen ikke funker.

Viss du trenger hjelp med planleggingen og keyword research så kan du bare sende meg en PM så kan jeg fortelle deg hvordan du kan gjøre dette selv uten å bruke penger.

Ellers viss du skulle trenge affiliate sider så er det bare å hyle ut.
 

picxx

Well-Known Member
Hvorfor ikke lage "affiliate"sider for egne produkter, fra egen nettbutikk?
Betaler andre så bra provisjon at de er verdt mer enn det en kunde I egen nettbutikk er verdt (mtp. gjentakende salg, upsells, annonsering, nyhetsbrev etc?)
 
Topp