Kjapp og trygg hosting for Wordpress

firmify.se lignende i norge?

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Svågeren min holder på med sånt i Nederland; skal tipse ham om siden.
Ser bra ut, men kan tenke meg at mange ikke liker utviklingen - og at mange andre liker utviktlingen.
Mye som ikke lenger er spesielt gjennomsiktig :)
 

Ole Avranden

utvandret
Har aldri brukt dem, så jeg vet ikke om det er et godt alternativ, men Frilansfinans.no er vel en lignende norsk tjeneste.
 

Steve Cash

Medlem
Ja, det må være omtrent det samme, Frilandsfinans har også vært omtalt på denne siden tidligere. Jeg så på den igjen nå og fant ut at dette er en rar blanding av næring og lønn. De legger på mva, men trekker fra skatt og arbeidsgiveravgift pluss et par gebyrer og utbetaler netto. Det må vel henge slik sammen at det er Frilandsfinans som står som oppdragsgiver og så får den som gjør jobben honorar fra dem.

Uansett så er det liten grunn til å gi seg ut på noe slikt som firlancer, det er jo så enkelt å sende en faktura selv, omsetter en for under 50 000 trenger en i de fleste tilfeller ikke å føre regnskap og levere næringsoppgave heller. En slik tjeneste kan jo være en forretningsidé, hvis det var derfor du sprurte, det blir noe annet, men jeg hører nok til de som ikke liker ideen, som Pong nevner. Jeg syns rett og slett det er rotete, og hvorfor skal en betale et firma gebyr for å få lov til å sende faktura når en enkelt kan gjøre det selv?
 

xdex

Medlem
Det er nok mer enn idè enn noe annet @Steve Cash , ikke at det trenger å være så positivt når du ikke liker den fra før, he-he :) Driver bare og kartlegger litt, men jeg er enig i at måten akkurat dette nettstedet gjør det på, kanskje er noe merkelig. Men jeg forstår det likevel, spesielt de som bare leverer småting og som kanskje ikke prøver å leve av noe engang.

Men om noen skulle vite om lignende tjenester, er det bare å hyle ut :)
 
Topp