Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilken SMTP tjeneste brukes i webskjemaer?

Tonny Kluften

Administrator
Scenario
Man har er skjema på en worpress side eller en annen side, innholdet som blir fylt inn i skjemaet skal bli automatisk sendt med epost til en bestemt epostadresse. Eposten sendes med Wordpress sin PHP mailsender.
Så slutter epostadressen å ta imot skjema fordi IP adressen til nettsidens server av en eller annen grunn har blitt svartelistet i Spamhaus.

Da har man ikke annet valg enn å bruke en SMTP tjeneste til å sende skjemaet, og det er forsåvidt greit nok.

Hvilken SMTP tjeneste bruker dere?
Jeg har brukt Domeneshop sin hittil, men de tillater ikke slik bruk lenger og stenger hvis de oppdager det, og det gjør de. Jeg fikk stengt sending fra et skjema og ble rimelig provosert da support bare anbefalte meg å bruke Wordpress til å sende mail via PHP.

Nå tester jeg ut Mandrill, som har en egen wordpressplugin med API. Ser veldig lovende ut, og enkelt, og veldig billig. Er nok uansett tryggere å beuke enn Domeneshop.
 
Sist redigert:

beatngu

Member
Jeg bruker hmailserver og synes at denne funker helt greit.
Viss det er til wordpress og til Linux serveren min så pleier jeg å bruke smtp serveren til plassen jeg kjøper domener av.

Men siden jeg ikke har noen .no domener så vet jeg ikke om dette tilbys hos .no domen leverandører.
 

xdex

Medlem
Jeg har helt sluttet å sende epost "direkte fra domene", til de som syntes det er ett mer normalt ord å bruke. Har for lengst byttet over til tjenester som mandrill.com (samme som mailchimp forøvrig) og da vet jeg at e-posten kommer dit den skal. Bruker denne til alt fra godkjenning av bruker-registrering, nyhetsbrev, vanlig epost utsendelse (bekreftelser) etc.

Det er veldig normalt at ip-adresser, spesielt dersom det er shared host, at disse blir svartlistet.
 

AndreasBr

Member
Så slutter epostadressen å ta imot skjema fordi IP adressen til nettsidens server av en eller annen grunn har blitt svartelistet i Spamhaus.
Da ordner man opp med Spamhaus slik man igjen kan sende mail....
Hvorfor har ingen foreslått den mest logiske løsningen?
 

Tonny Kluften

Administrator
Den beste løsningen er å fikse det permanent. Den mest logiske løsningen er nok å bruke en løsning som ikke feiler igjen, alstå ikke blir svartelistet. Hvis man bare ordner opp med Spamhaus så kan det samme skje igjen, og mail kan gå tapt. Så er man igang igjen her på WF med å spørre hva som er beste løsning...
 

AndreasBr

Member
Den beste løsningen er å fikse det permanent. Den mest logiske løsningen er nok å bruke en løsning som ikke feiler igjen, alstå ikke blir svartelistet. Hvis man bare ordner opp med Spamhaus så kan det samme skje igjen, og mail kan gå tapt. Så er man igang igjen her på WF med å spørre hva som er beste løsning...
Alle kan jo bli svartelistet av Spamhaus..
 
Topp