Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker tips til forbedring

jesperwa

Medlem
Trenger konstruktive innspill til hvordan nettbutikken kan organiseres på en mer brukervennlig måte.

Ønsker å få nettbutikken til å fremstå ryddig og tydelig, men det begynner å bli ganske omfattende å gjøre dette godt nok syntes jeg. Inntil nå har vi levert ett "kjerneprodukt", men tar i disse dager inn ytterligere ett alternativt produkt som har en lavere pris. Sjekk "Standard og "Premium" på produktmenyen.

Målgruppen eier bobil eller campingvogn. Kundene er menn, mellom 40 og 55 år.
 
Hei Jesper,
Jeg har lige taget et hurtigt kig på din nettbutikk, og må indrømme jeg finder den en smule rodet. Der er alt for meget tekst på for lidt plads, og din kolonne i højre side med produkterne gør, at det kommer til at se rodet ud. Desuden passer den grønne farve på teksterne ikke til dit logo, som ødelægger den røde tråd.

Designet på nettbutikken er også en smule gammeldags - Men måske er det bevidst til din kundegruppe?

Jeg tror du vil kunne gøre nettbutikken mere ryddig og tydelig, hvis du får et slideshow med bilder, fjerner kolonnen i højre side, får en anden farve på skriften og evt. et mere moderne tema.
 

jesperwa

Medlem
Takker for innspill Kristoffer. Har nå endret tilbake til opprinnelig tema og oppsett. Noe forenklet forside.

Hva syntes du/dere nå? Vanskelig å finne balansen mellom for mye og for lite stoff på forsiden!
 

Steven

Member
Legger ved en veldig enkel skisse og noen forslag til forbedring av kvalitet på nettsiden. Se vedlegg.

Syns personlig nettbutikken din tar for lang tid til å informere om hva nettbutikken faktisk er. Kan bare være meg, men føler informasjon ikke når frem før jeg virkelig går i dybden. Per dags dato er folk blitt veldig late og har utrolig mange valgmuligheter. Å gå fra nettside til nettside er nå blitt så raskt at det bare tar noen sekunder før det avgjøres om vedkommende blir på nettsiden eller drar til en annen/avslutter prosessen.

Nå er ikke jeg innen målgruppen, men spørsmålet jeg umiddelbart spurte meg selv når jeg tittet på nettsiden uten å vite noe, var følgende:
1. Hva handler egentlig denne nettsiden om
2. Skuffet over Konverteringsprosessen. Altfor "avansert".
Tar for lang tid til jeg kommer til det jeg vil finne frem (gir opp).

Forslag til forbedring

1. Kjøp ordentlig theme (engangspris som du bør investere i)

Ser du bruker Wordpress (+ Woocommerce)?
- Om tilfelle, kjøp deg en kvalitets theme/design. Anebfaler Atelier. Temaet er veldig brukervennlig og er designet for bruk av nettbutikker. Nesten uendelige muligheter uten noe form for behov for koding.
Dette koster MAKS 60 dollar.

2. Når du designer/utvikler nettbutikken din videre. Forsøk å ha kunden i fokus når du utvikler den. Hvorfor er logoen på nettsiden din så stor? Den tar unødvendig stor plass. Hvorfor så mye informasjon på FØRSTE side? Kanskje simplifisere hva du faktisk driver med og heller ha 2-3 kvalitetsbilder som illustrerer hva dere driver med på en veldig enkel måte (se vedlegg til forslag). Det er mange spørsmål man kan stille seg selv. "Less is more"

3. Var litt kronglette å finne frem til bloggen deres. Søk opp inbound-marketing og Content marketing på google så finner du en del info rundt blogging osv.

4. Bruk SSL-sertifikat (https://) om du driver nettbutikk, da er du sikker på at all kortinformasjon er sikkert/trygt (tryggere enn med vanlig http://).

Har sendt deg PM med litt mer informasjon :)

PS: Se på hva andre nettbutikker gjør, hva gjør de bra, hva gjør de ikke så bra? Er det noe du kan lære fra andre? Bruk lærdommen og videreutvikle konseptet, brand og nettbutikk utifra lærdommen du henter inn.

Markedsføring på nett er nå blitt såpass bredt at det annses som enn fulltidsjobb. Anbefaler deg om du skal satse på økt inntekt og ikke har tid til å sette deg inn i webdesign og markedsføring på å hyre inn en bedrift. Trenger ikke å koste huset.
 

Vedlegg

  • forslagliquidrubber_no).jpg
    forslagliquidrubber_no).jpg
    119,9 KB · Sett: 13

jesperwa

Medlem
Legger ved en veldig enkel skisse og noen forslag til forbedring av kvalitet på nettsiden. Se vedlegg.

Syns personlig nettbutikken din tar for lang tid til å informere om hva nettbutikken faktisk er. Kan bare være meg, men føler informasjon ikke når frem før jeg virkelig går i dybden. Per dags dato er folk blitt veldig late og har utrolig mange valgmuligheter. Å gå fra nettside til nettside er nå blitt så raskt at det bare tar noen sekunder før det avgjøres om vedkommende blir på nettsiden eller drar til en annen/avslutter prosessen.

Nå er ikke jeg innen målgruppen, men spørsmålet jeg umiddelbart spurte meg selv når jeg tittet på nettsiden uten å vite noe, var følgende:
1. Hva handler egentlig denne nettsiden om
2. Skuffet over Konverteringsprosessen. Altfor "avansert".
Tar for lang tid til jeg kommer til det jeg vil finne frem (gir opp).

Forslag til forbedring

1. Kjøp ordentlig theme (engangspris som du bør investere i)

Ser du bruker Wordpress (+ Woocommerce)?
- Om tilfelle, kjøp deg en kvalitets theme/design. Anebfaler Atelier. Temaet er veldig brukervennlig og er designet for bruk av nettbutikker. Nesten uendelige muligheter uten noe form for behov for koding.
Dette koster MAKS 60 dollar.

2. Når du designer/utvikler nettbutikken din videre. Forsøk å ha kunden i fokus når du utvikler den. Hvorfor er logoen på nettsiden din så stor? Den tar unødvendig stor plass. Hvorfor så mye informasjon på FØRSTE side? Kanskje simplifisere hva du faktisk driver med og heller ha 2-3 kvalitetsbilder som illustrerer hva dere driver med på en veldig enkel måte (se vedlegg til forslag). Det er mange spørsmål man kan stille seg selv. "Less is more"

3. Var litt kronglette å finne frem til bloggen deres. Søk opp inbound-marketing og Content marketing på google så finner du en del info rundt blogging osv.

4. Bruk SSL-sertifikat (https://) om du driver nettbutikk, da er du sikker på at all kortinformasjon er sikkert/trygt (tryggere enn med vanlig http://).

Har sendt deg PM med litt mer informasjon :)

PS: Se på hva andre nettbutikker gjør, hva gjør de bra, hva gjør de ikke så bra? Er det noe du kan lære fra andre? Bruk lærdommen og videreutvikle konseptet, brand og nettbutikk utifra lærdommen du henter inn.

Markedsføring på nett er nå blitt såpass bredt at det annses som enn fulltidsjobb. Anbefaler deg om du skal satse på økt inntekt og ikke har tid til å sette deg inn i webdesign og markedsføring på å hyre inn en bedrift. Trenger ikke å koste huset.

Tusen takk for utrolig konstruktiv feedback + skissering Steven :) Den var såpass utfyllende at jeg fikk inspirasjon nok til å tilpasse en hel del her nå. Ta gjerne en sjekk igjen.

Når siden er bra nok kan det hende jeg trenger bistand for å få konvertert besøkende til kunder!
 
Topp