Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk - trenger mer salg

Dyreiver

New Member
Hei og tusen takk for ett flott forum, jeg leser mye opp og ned og blir noe smartere for hver gang(tror jeg). Sparket igang en nettbutikk etter og ha grublet på det en stund, satser KUN på og ha varer på lager og bruker ferdig løsning fra 24nettbutikk.. har hatt noe salg, bruker adwords og blitt lurt inn i tv2 torget.. Men nå er greia mi at jeg føler det kanskje går vel tregt med salg. Derfor lurer jeg på om det er noen som har helt konkrete tips og gi meg. Ser det er mange her inne som later til og ha masse erfaringer.

DillaPåDyr.no
 
Hei!
Hvad med at lave noget reklame eller konkurranser på Facebook? Derudover syntes jeg du bør skrive nogle længere produktbeskrivelser - for lige nu der er nogle produkter der er lidt mangelfulde. Mon ikke det vil kunne øge din konventering. Desuden vil det også være en god ide at kigge på SEO, så du kommer højere op på Google..
 

Dyreiver

New Member
Hei!
Hvad med at lave noget reklame eller konkurranser på Facebook? Derudover syntes jeg du bør skrive nogle længere produktbeskrivelser - for lige nu der er nogle produkter der er lidt mangelfulde. Mon ikke det vil kunne øge din konventering. Desuden vil det også være en god ide at kigge på SEO, så du kommer højere op på Google..

Takk for konstruktivt og godt svar:) Ok, det skal jeg begynne og løse det med beskrivelser, SEO,, aner ikke hva det er eller hvordan det fungerer, er det noen som har en seo for dummies liggende?
Kom gjerne med flere synspunkter.
 

T SL

Active Member
+ Lag en blogg hvor du fokuserer på SEO i stedet for å gjøre SEO direkte for nettbutikken.
+ Bruk Facebook ads, Adwords or re-marketing.
+ Samle en e-postliste over kunder og prospekt, og send ut tilbud
+ Rabattkoder for lag og foreninger
 

Dyreiver

New Member
Er det noen som har erfaringer med ett firma som kan sette opp SEO? Da spør jeg de som har brukt noen som kan det? Ikke alle firmaer og de som driver med det. Noen erfaringer? Og hva koster det?
 

T SL

Active Member
Vel, jeg driver et SEO-firma -- mange andre her inne gjør det samme. Jeg foreslår at du legger ut en ad her på forumet.

Det er mange "cowboyer", som med webdesign -- så bruk litt tid på å finne noen som kan det. Mange som kan SEO kan ikke nødvendigvis SEO for ecommerce.

Ang pris, for referanse. Vi tar i utgangspunktet 100€ i timen for konsultasjoner, med mindre det er snakk om "pakker"/månedlig retainer. Dette er i den lave enden av prisskalaen. Du kan sende meg en epost eller ta kontakt på Skype dersom du ønsker mer info.
 

beatngu

Member
Jeg har også en SEO bedrift og er sertifisert i alt som har med SEO å gjøre hos både google og bing.
Har over 10 års erfaring og jeg lager også seo tools viss du vill gjøre det selv.
Har rimelige priser så viss du vil så kan du sende meg en PM viss du ikke har funnet noen andre.
 

Dyreiver

New Member
Se pnkt 2 i det jeg skrev. Nøyaktig det jeg ville unngå, derfor vil jeg ha erfaringer fra noen som har brukt f.eks dere som ikke klarte og holde igjen
 

T SL

Active Member
"Da spør jeg de som har brukt noen som kan det?" ... Svarte deg på det.

"Noen erfaringer? Og hva koster det?" ... Svarte deg på det.
 

perksp

Member
Vi kjører mye fremming av innlegg på vår Facebook side, dette har for oss resultert i godt med salg. Men det koster jo også litt. Forrige uke hadde vi en konvertering på 1,31% noe jeg ser på som bra. Vi har litt på adwords også, men brukte vel litt i overkant av 20.000.- kun på å fremme innlegg på Facebook. Skap engasjerende innlegg som får folk til å like og følge en link til din nettbutikk.
 

hvoslef

Student
Kom i gang med Facebook Ads og sett opp "Custom Audience" som baserer seg på tidligere kunder og personer som har likt Facebook-siden deres. Vær forberedt på å prøve og feile, noe jeg har gjort i flere år. For det beste resultatet så anbefaler jeg en relativt stort budsjett som spenner fra 5.000-20.000 NOK per måned.

* Jeg har hatt stor suksess med dette ovenfor, så det kan godt være at dette ikke fungerer for andre. Forutsetter at dere har en god landing page, gode annonser og måler salg med Facebook Conversion Tracking. Tips til hvor du kan skaffe kompetanse på feltet: www.jonloomer.com. Billig grafikk til Facebook Adsene: www.fiverr.com
 

Turbo Heidi

Member
Ville virkelig ikkje en gang takke ja til Tv2 Torget. Dem har våre på meg med ett "supert" opplegg. Har aldri vært borti noe verre. Det blir fort sagt om for å si det sånn... Følte dem bare loppet meg for penger uten at eg fikk noe igjen for det.
Selv har eg nådd langt med Annonser på Facebook siden min. Samtidig skal eg også snart begynne å bruke Facebook Ads som flere her sier. Det koster med Facebook annonsering, men du har også noe som heter speilpublikum (da MÅ du ha 1000 likes først) og det når langt. Langt lengre enn mange tror. Og det reduserer kostnadene mye.

Men når sant skal sies; marknadsføring koster. Det gjelder bare å prioritere riktig. Facebook har dem fleste i dag. Og der når du mange.


Lykke til!
 
Topp