Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tips for å øke konvertering?

xdex

Medlem
På en kommentar har dere skrevet
  • Bruker-opplevelser (ved overvåking)
Det er jo online-folk som kommer på side kjøper eller ikke kjøper og går. Hvordan kan du overvåke bruker-opplevelsene deres? Er det noen verktøy på uten å sende spørsmål til dem, og ikke blir oppfattet som "SPAM"?

Det finnes mange verktøy som gjør det mulig og overvåke alle besøkende. Du kan f.eks. analysere atferd, hvor dem trykker mest på nettsiden din, hvor langt ned dem scroller for å finne relevant informasjon, etc. Dette er en omfattende prosess, som ikke er gjort i en håndvending, og krever at butikken allerede har en god del besøkende.

Du kan selvfølgelig også, spørre brukeren dine om de ønsker å svare på noen enkle spørsmål. Men da setter du også opp "krav" til at denne boksen skal komme opp. Eksempelvis ville vært om den samme personen besøkte nettstedet ditt 7 ganger, uten å kjøpe noe. Kommer han direkte inn, eller via ett nettsted (gjerne søkemotorer/andre produkt sider)?

Direkte inn, viser ofte at man er klar over hva butikken selger, og at man ønsker å se om det finnes noen kjekke produkter, eller gode tilbud. Hvis man ofte kommer i fra søkemotorer, betyr det at du kan ha produkter han/hun ønsker å kjøpe. Men, siden dette er hans 7 ende besøk, finner han ikke veien til produktet? eller enda verre, han forstår ikke hvordan han skal betale.

Så er det litt mer opp til deg, hvordan du ønsker å spørre kunden/besøkende. Prøv i hvert fall å være litt diskret, og gi dem mulighet til å ikke svare.

Når det er sagt, er dette også en prosess som virkelig kan øke konverteringen din, dersom du har litt god tålmodighet, erfaring, og vet hva du skal se etter.
 
Jeg syntes du skal få sat nogle ''kjøp nu'' knapper på dine produkter uden man skal ind og lese mere om dem! Desuden bør du vælge en mere pangfarvet grøn til dine knapper, så de falder mere i øjnene hos kunderne.

Muligvis også et mindre slideshow billede. Jeg har erfaring med at det virker bedst hvis man kan se produkterne eller ihvertfald toppen af produkterne uden man skal scrolle ned. Ellers syntes jeg det er en super flot nettbutikk!
 
Topp