Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Prestashop og integrasjon med regnskap

joro

New Member
Hei
Har igjen begynt å leke meg litt med tanken rundt nettbutikk...
Har testet litt med woocommerce, magento og prestahop. Av disse likte jeg prestashop desidert best! Enkelt og og ryddig system! De to andre skjønte jeg faktisk svært lite av....

Men utfordringen er jo at de to systemene jeg ikke forstår er mest utbredt i Norge og mange leverer integrasjon med regnskapssystem, så har jeg ikke funnet noen som gjør det med Prestashop. Noen her som vet om noe?
 

joro

New Member
Fant svar på mitt eget spørsmål etterhvert...
Fiken.no har denne integrasjonen. Testet den og det virket lovende:)
 
Jeg ved der er nogle danske regnskapsprogrammer som tilbyder integrasioner til Prestashop - f.eks. billy.dk.. Men om de passer med de norske regler og love ved jeg ikke.
 

mra

Active Member
Som du skriver, er Prestashop ikke så utbredt i Norge. Du bør vurdere om det er bedre å lære seg å bruke WooCommerce (det er svært enkelt), frem for å satse på en mindre brukt plattform. Hvis du i fremtiden trenger assistanse med nettbutikken, f.eks. hvis du skal ha andre integrasjoner, gjøre endringer i theme, etc er det veldig mye enklere å finne kompetent hjelp på en utbredt plattform som WooCommerce, noe som igjen gjør at det blir rimeligere å få gjort ting.

Ang. regnskapssystem; Jeg bruker selv Fiken og er sånn passe fornøyd, men sjekk det nøye. Det er et brukervennlig system, men det er også simpelt, så det er en god del funksjonalitet du ikke finner der. Noe annet er at deres API er veldig enkel, noe som begrenser mulighetene i en integrasjon mot nettbutikk. Du kan stort sett bare overføre en ordre fra nettbutikken til Fiken, og ikke noe annet. Du har ikke mulighet for å styre om beløpet skal være utestående eller ikke i regnskapet, du har ikke mulighet for å føre direkte mot reskontro, etc. Sist men ikke minst må du betale kr.99,- pr. måned for API-tilgang, noe jeg syntes er direkte latterlig, i mine øyne er en API en fullstendig basic funksjonalitet i dag, og noe man mp forvente alle leverer som en del av basispakken. For mindre nettbutikker funker det sikkert fint med Fiken, får du litt volum ville jeg seriøst overveid andre systemer også - Jeg sier dette med bakgrunn i at vi har utviklet integrasjoner mellom flere norske regnskapssystemer (inkludert Fiken) og plattformer som WooCommerce, Magento og OpenCart og jeg ser daglig hva våre kunder sliter med.
 
Topp