Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Særlig behov for PayPal? (kun innland)

UN 1950

Member
Hei, folkens!
Måtte til slutt lage meg en brukerkonto etter å ha sniklest her i flere år. Rettere sagt, alt jeg har lurt på og Googlet har ført meg hit ;)

Uansett, nye prosjekter er i gang og jeg lurer da på dette med PayPal.

Jeg har en nettbutikk under arbeid og venter på oppkobling til Nets. Jeg har selv PayPal og har opprettet en egen konto for mitt AS, helt til tanken slo meg at dette ble litt vel mye smør på flesk? Nets er jo ikke akkurat gratis, det blir mer ekstraarbeid ved å følge opp PP i tillegg og jeg fører en del farlig gods slik at produktene mine ikke kan sendes på hvilken som helst måte og hvor som helst utenfor Norges fastland...

Eneste argumententet FOR PP er at kundegruppen er i 20-35 alderen i hovedsak.

Hva er lurt/mindre lurt å gjøre?

Thanx xoxo
 
Sist redigert:

xdex

Medlem
Det har vært mange diskusjoner her inne, på om Paypal er nødvendig eller ikke. Trenger du å tilby flere frakt alternativer? Trenger du å tilby ulike størrelser på ett produkt? Er det virkelig nødvendig med fargevalg?

Du kan jo ikke sammenligne betaling og fargevalg på en bukse!!!!!

Jovisst! (det handler om å få ett valg) For det første tar det meg personlig under 30 sekunder å betale med paypal, mot X antall minutter for å hente kort (som kanskje ikke er i nærheten) + nettbankkode +++. Alt kokes ned til tilbudet du har. Jeg ville personlig brukt paypal mot nets, og alt annet. Rett og slett fordi jeg har all konto-informasjon og betaling der direkte, ved å logge meg inn. Ser jeg paypal som ett alternativ, blir det alltid brukt. Ser jeg at dette ikke er ett valg, hender det jeg bookmerker siden, og tar bestilling senere engang, "hvis jeg husker det". Alt avhengig av hvor nødvendig produktet du stiller med, er for meg.

Men hvis du selv mener at det er så sinnssykt mye mer mas (og spiser opp mye av tiden din), å legge til en ekstra tjeneste til dine kunder, da får det heller bare være. Men hvordan vet vi om folk vil bruke paypal hos deg? Det vet man ikke før du har prøvd. Her er statistikken veldig forskjellig fra butikk til butikk. Noen får mange kunder gjennom paypal, fordi det ligger først som betalings-alternativ, eller fordi det faktisk er enklest, mens andre får flere betalinger gjort ved postoppkrav. Hvor ønsker du å styre kundene dine? Ønsker du å tilby flere alternativer til dine kunder? Skal dine besøkende få velge selv, hva de syntes er lettest?

Jeg sier ikke du skal bruke paypal, men jeg ser ikke vitsen til å ekskludere noe uten å prøve.
 

UN 1950

Member
Takk for et godt og reflekterende svar, xdex!

Jeg regner med det er populært for målgruppen, velger dermed å la den stå til det motsatte er bevist ;)
 

Beergear.no

Medlem
Hos oss betaler flesteparten med Klarna (både kort og faktura) men også noen med PayPal. Tipper vi hadde mistet en del salg om vi kun hadde hatt et alternativ. Og siden det ikke koster noe å ha PP, før det blir brukt, ser jeg ingen grunn til å ikke tilby det.
 

UN 1950

Member
Skulle gjerne tilbudt Klarna også, for faktureringen sin del. Det får bli senere hvis nettbutikken bærer seg, vi har skyhøye fraktkostnader grunnet varenes art og må være nøkterne i oppstarten.
 
I Danmark har jeg erfaret at en stor del av kunderne hopper fra, hvis man kun tilbyder Paypal - om det kun er i Danmark ved jeg ikke.. Men jeg syntes du bør have flere alternative betalingsløsninger.

F.eks. Klarna, Paypal og bankoverførsel.. Så kan kunderne selv vælge hvad de finder mest interessant.
 

Beergear.no

Medlem
Vi har de tre alternativene der i vår nettbutikk www.samok.no og det fungerer greit.
Betalingene forholder seg stort sett slik

1 Klarna, fleste betaler med dette
2 PayPal, En del betaler med PP
3 Bank overføring, Svært få, men noen overfører penger direkte til vår konto.
 
Topp