Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Wordpress: Noe i veien for å bruke page buildere?

Arctic

New Member
Jeg har testet ut SiteOrigins Pagebuiler og liker den godt. Jobber som utvikler, men denne gjør jo veldig mye gratis og jeg ser rett og slett ingen grunn til å ikke bruke den på noen prosjekter, om det ikke er noe rent teknisk som taler i mot.

Hva mener dere?
 

xdex

Medlem
Det er helt greit å bruke en page-builder, men igjen, alt til sitt bruk. Mange slike byggeverktøy er ofte i overkant for mye til en vanlig bruker. Men igjen, dersom siden bare skal bygges, og nesten aldri endres, og at det er du/en person som kan med systemet som endrer sidene i etterkant, er det jo ikke noe som står i veien for å bruke dette.

Personlig så har jeg brukt dette på noen få sider, men fjernet mye av det som "følger med". Visual composer lar deg f.eks. bygge dine egne elementer, og fjerne alt annet mas. Da får du plutselig full kontroll over hvordan ting bygges, samt frihet til hvordan alt skal settes sammen. Ja, det er litt ekstra arbeid, men igjen, så slipper du en haug av ubrukte divs, og annet dritt, som aldri burde vært der i førsteomgang.

Les også, visual composer utsatt for xss. Vet ikke hvordan andre "byggere" er satt opp for å utvides etc, men visual composer lar deg i hvert fall gjøre dette. Krever selvfølgelig at du har kunnskap rundt WordPress API og PHP.
 

Arctic

New Member
Jeg tenker bruke det først og fremst på seksjoner på forsiden. Seksjoner som er kjekke å endre på ol. Vil ikke bruke det på hver eneste underside feks. :) Takker for svar, så langt.
 

Tonny Kluften

Administrator
Hvis du bruker en page builder som lager shortcodes så kan du ikke fjerne page builderen eller kanskje ikke bytte theme engang uten manuelt å fjerne all shortcode. Og bruker du themes med egne page buildere så er du mer eller mindre stuck med det themet fro alltid hvis du ikke vil ta en massiv jobb med å renske tekst for uhorvelige mengder shortcode når du bytter theme.
 

Arctic

New Member
Hvis du bruker en page builder som lager shortcodes så kan du ikke fjerne page builderen eller kanskje ikke bytte theme engang uten manuelt å fjerne all shortcode. Og bruker du themes med egne page buildere så er du mer eller mindre stuck med det themet fro alltid hvis du ikke vil ta en massiv jobb med å renske tekst for uhorvelige mengder shortcode når du bytter theme.

Akkurat dette skjønner jeg. Bruker veldig sjelden sånne digre ferdig themes (aldri så langt..), så dette er kun tenkt brukt for å kunne endre innhold i enkelte seksjoner på forsiden, for å kunne ha en mer dynamisk forside uten å måtte kode om hele greia hver gang. Er også redaktør på de aktuelle sidene selv, dermed så er ikke brukeraspektet noe å ta hensyn til. Spørsmålet var vel mer om det rent teknisk er noe i veien for det. Og ser at en del sier at siden kan bli treg, så det er jo noe jeg må sjekke ut. Evt man må bare være bevisst på å begrense bruken, sjekke hastighet osv. :)
 
Topp