Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Russe dugnad side

BlitZz

Member
Hei!
Føler meg ganske ferdig med dette prosjektet nå og lurer på litt feedback.
Nettsiden er for å samle inn penger til den tradisjonelle russedåpen/ avslutningsfesten for min russ.

http://sotrarussen.no/

Er det noe du ville gjort annerledes med designet?
Takker!
 

Stoppet

Banned
På min Samsung Galaxy-smarttelefon ser det ut som det skjer masse rart i bakgrunnen ved lasting av siden. Får blant annet et glimt av en youtubefilm og noe bildegreier som blinker før alt blir svart og det kun vises sort bakgrunn og 3 giverknapper.
 

BlitZz

Member
På min Samsung Galaxy-smarttelefon ser det ut som det skjer masse rart i bakgrunnen ved lasting av siden. Får blant annet et glimt av en youtubefilm og noe bildegreier som blinker før alt blir svart og det kun vises sort bakgrunn og 3 giverknapper.
Ja, det er fordi det skal være en youtube film i bakgrunnen. Men siden det er på mobil vil ikke youtube apien autoplaye, derfor blir det desverre en svart skjerm. Burde kanskje gjort noe js hokus pokus å fjernet det på mobile enheter. Takker
 

BlitZz

Member
Jeg ville latt folk betale over nettbank i itllegg så sparer dere PayPalgebyret.
Gir folk penger til slikt uten å vite noe om hvorfor de skal gi penger? Info på siden?

Har du en bra betalings plattform å anbefale? :)
Ja, du har et godt poeng der! Er lett å forvente at folk skal vite hva det dreier seg om når du selv lager det hehe.
Takker!
 
Hvem er det egentlig som gidder å støtte russen?

Endret: Ikke meningen å være krass eller ødelegge tråden, spør bare av nysgjerrighet :)
 

Nemo

Medlem
1. Bytt ut teksten i boksene med noe grafisk - illustrer hva pengene går til og hva summen dekker (ala geit)
2. Finn bedre summer. Gidder man å gi, gir man mer enn 50. Foreslår 98, 198,50 og 275.
3. Ikke skriv summen på gi-knappen, ha noe mer CTA.
4. Ikke ha rød CTA-knapper. Grønn eller blå er bedre.
5. Hva får man i retur? Forslag: Sett opp donasjonsliste. Lar du folk få lenker på siden din for en billig penge, kan du fort få inn en del kroner. Si minimum 200 kr for lenke fra siden eks. Og bygg lenker fra andre sider som handler om russ inn til den (send de mail å spør om de kan lenke!) + lenker fra skolen (om det er mulig) + lenker fra forumer (som dette) + lenker fra media (Vestnytt skriver sikkert om dette prosjektet om dere ringer de) + mange flere. Bygger dere lenker inn får lenkene ut større verdi.
 

zapotek

Medlem
Hvem er egentlig målgruppen til denne siden? Min første tanke er at russens foreldre er de mest sannsynlige giverne, men disse gir vel heller pengene direkte til sine egne barn?
 

mra

Active Member
Hvem er det egentlig som gidder å støtte russen?

Må si meg litt enig i dette. Det mangler ikke på elendighet i verden, så hvorfor skal man donere 150kr. til en haug med ungdommer som ønsker å drikke seg dritings? Nå høres jeg j..... gammel og grinete ut, men hva med å få dere en jobb og betal for moroa på egenhånd, slik vi gjorde i "gamle dager"? :)

Bortsett fra det; Jeg syntes siten var veldig bra. Flott og profesjonelt produsert video!
 

BlitZz

Member
Hvem er det egentlig som gidder å støtte russen?

Endret: Ikke meningen å være krass eller ødelegge tråden, spør bare av nysgjerrighet :)
Det må du ikke tenke på! :D Skjønner godt hva du mener, hadde nok ikke gjort det selv..
Det jeg tenker da er det som @Nemo sier. Prøve å kontakte lokale medier og få markedsføring der ifra. Eventuelt åpne for lokale bedrifter til å markedsføre seg på siden. Ellers er dette egentlig mer som et PR stunt enn å tjene så mye penger på det, har ikke så høye forhåpninger for å si det slikt. :p

Hvem er egentlig målgruppen til denne siden? Min første tanke er at russens foreldre er de mest sannsynlige giverne, men disse gir vel heller pengene direkte til sine egne barn?

Du har helt rett, målgruppen er i hovedsak foreldre. Joda, i teorien er det den løsningen som de fleste bruker. Jeg føler da dette er litt tungvint ( Penger fra foreldre -> barn. Barn -> Russe økonomen - > bank konto) Derfor velger jeg heller å la de ha muligheten til å direkte sende penger til kontoen slik at man slipper alle leddene.


1. Bytt ut teksten i boksene med noe grafisk - illustrer hva pengene går til og hva summen dekker (ala geit)
2. Finn bedre summer. Gidder man å gi, gir man mer enn 50. Foreslår 98, 198,50 og 275.
3. Ikke skriv summen på gi-knappen, ha noe mer CTA.
4. Ikke ha rød CTA-knapper. Grønn eller blå er bedre.
5. Hva får man i retur? Forslag: Sett opp donasjonsliste. Lar du folk få lenker på siden din for en billig penge, kan du fort få inn en del kroner. Si minimum 200 kr for lenke fra siden eks. Og bygg lenker fra andre sider som handler om russ inn til den (send de mail å spør om de kan lenke!) + lenker fra skolen (om det er mulig) + lenker fra forumer (som dette) + lenker fra media (Vestnytt skriver sikkert om dette prosjektet om dere ringer de) + mange flere. Bygger dere lenker inn får lenkene ut større verdi.

1. Kjempe eksempel, digger idèen!
2. Ja, det du sier gir ganske mye mening, godt tenkt! Eneste jeg lurer litt på da er ditt valg av psykologiske riktige priser. 98 fungerer ganske bra, de to andre derimot følte jeg var litt ut av de blå? "198,50", "275"?
3. "doner meg en drink"?
4. Følte grønne knapper ikke passet så veldig med temaet i følge mine øyne da, blå derimot kan gå. Eneste jeg tenker er at rødt passer litt med at vi er "rød russ". Men er enig i at grønn og blå er en litt mer standard farge og kan føles bedre for donøren.
5. Mange gode forslag, liker de veldig godt! :) "vestnytt" haha, ser at du har gjort god research! :) Tusen takk for alle rådene!

Må også takke alle for tilbakemeldingene & rådene! fantastisk hjelp.
 
Sist redigert:

xdex

Medlem
Det burde vært en lov mot nettsider som spiller av lyd uten at man selv aktiverer det. :eek:

Det er faktisk det, det heter universell utforming, om det er pålagt eller ei vet jeg ikke. Men det er i hvert fall anbefalt i WCAG standarden. Norge er jo sære, og plukker bare ut det dem mener er best, så ja.

Anbefalt,

Therefore, we discourage the practice of automatically starting sounds (especially if they last more than 3 seconds), and encourage that the sound be started by an action initiated by the user after they reach the page, rather than requiring that the sound be stopped by an action of the user after they land on the page.
 
Sist redigert:
Topp