Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger medarbeidere (PHP/MySQL + markedsføring)

Jeg er nå i full gang med å lete etter medarbeidere til et spennende nytt web-prosjekt og trenger personer innen:

1. Webutvikling. En eller to personer som er stødig i utvikling av PHP/MySQL-applikasjoner. Gjerne ved bruk av frameworks som Laravel/Symfony. Må ha god kjennskap til krypterings-funksjonene innen PHP.

2. UI/UX Design. En person som har god kjennskap til Adobe Photoshop, samt HTML5/CSS.

3. Markedsføring. En person som vet mye om markedsføring gjennom sosiale medier, samt å drive trafikk til nettsteder. Kunnskap om SEO er en selvfølge.

4. Presseansvarlig. En person som skriver feilfritt norsk og engelsk og som vet hvordan man skriver gode pressemeldinger, samt vet hvordan man takler media da dette også vil være en del av arbeidet. Meget god muntlig engelsk er en fordel.

Prosjektet er en online, kryptert meldingstjeneste (ikke email) med tilleggsfunksjoner som instant messaging (chat) både 1to1, men også 1toMany. Globalt sett øker etterspørselen etter slike tjenester. Nylig oppstartede ProtonMail har på ett år fått 500,000 kunder/forhåndsregistreringer. ProtonMail er likevel ikke en konkurrent, men innen samme genren. Vi skal satse på å kunne tilby en bedre og sikrere tjeneste enn Proton da den har sine "flaws".

Vi skal satse på et globalt marked og det finnes, pr idag, ikke en eneste [seriøs] konkurrent. Detaljer om denne tjenesten lar seg ikke liste ned her da det ville gjort denne posten like stor som alle andre innlegg på forumet sammenlagt :)

Siden denne tjenesten vil ligge i gråsonen juridisk sett (men er likevel på rette siden av loven) er det svært vanskelig å finne investorer/sponsorer og jeg må derfor "prostituere" bedriften.

Bedriften er ikke opprettet og registrert ennå da det er helt i det blå hvorvidt det i hele tatt lar seg gjøre. Siden det er mye "fuzz" å etablere et aksjeselskap for så å legge det ned igjen, vil bedriften opprettes når/hvis den etableres.

Det tar nok en stund å få tjenesten ferdig, testet og til en grei kundebase er opprettet. Jeg kan derfor ikke betale noen lønn i begynnelsen, men jeg kan tilby de rette personene 5% eierskap i bedriften pluss en fast plass i styret. I tillegg vil det bli utbetalt lønn etter vanlige satser når bedriften har etablert seg og inntekter genereres.

Dette er et godt tilbud selv om det ikke er betalt. Med 5% eierskap og styreverv i en bedrift som har et potensielt gigantisk marked kan gi en meget god fremtid; både profesjonelt og økonomisk. Uansett vil du kunne forbedre CVen betraktelig. Det er opp til deg om du vil "investere" tiden og arbeidsinnsatsen din.

Du kan legge meg til på Facebook dersom du ønsker mer informasjon om hva det hele går ut på. Jeg holder til en times tid utenfor Bergen.
 
Tror du vil slite med å finne flinke folk som vil legge mye tid i dette, når alt du kan tilby er 5% eierskap og ingen lønn.
 

mra

Active Member
Jeg vet det høres brutalt ut, men; "Nobody likes the idea guy". En ide i seg selv er verdiløs. Jeg vil mye hellere investere i en middels god ide som drives frem av kompetente folk med gjennomføringsevne, enn en fantastisk ide og et team uten den nødvendige kompetansen.

Som andre sier, må du tilby veldig mye mer enn 5% eierskap for at dette skal være interessant. Det er i utgangspunktet liten forskjell i om en person investerer 750.000kr. eller et år av sitt liv i bedriften, så hvis du ikke klarer å selge ideen inn til investorer, hvordan skal du da klare å selge den til mulige partnere?. Hvis du ikke er villig til å gi fra deg størsteparten av bedriften, så ville jeg satset på å skaffe penger så du kan ansette folk på normale vilkår. Om du ikke finner en investor, så lån opp på huset eller på annen måte skaffe kapital. En ting er sikker, har du bare en ide som du ikke selv er villig til å satse penger på, så får du aldri overbevist noen andre om å gjøre det heller.

http://www.gamedev.net/page/resourc...agement/never-team-up-with-the-idea-guy-r3088

https://signalvnoise.com/posts/2188-theres-no-room-for-the-idea-guy

http://riskology.co/idea-guy/
 

Steve Cash

Medlem
Siden denne tjenesten vil ligge i gråsonen juridisk sett (men er likevel på rette siden av loven) er det svært vanskelig å finne investorer/sponsorer og jeg må derfor "prostituere" bedriften.
Hva mener du med at "tjenesten vil ligge i gråsonen juridisk sett"?
 

Septon

New Member
Det er jo helt tydelig at trådstarter ikke vet hva han snakker om, så hele saken blir veldig tullete.

1. Webutvikling. En eller to personer som er stødig i utvikling av PHP/MySQL-applikasjoner. Gjerne ved bruk av frameworks som Laravel/Symfony. Må ha god kjennskap til krypterings-funksjonene innen PHP.

Beklager og måtte skuffe deg, men en kyndig PHP utvikler, er en ting, men funksjonaliteten du snakker om, krever langt mer. Du vil trenge noe som NodeJS, Socket IO løsninger, for å skape den helheten du snakker om. Spesielt i ditt tilfelle, som ikke har en eneste krone til rådighet (om du ville betalt 3-part for live push løsninger)

3. Markedsføring. En person som vet mye om markedsføring gjennom sosiale medier, samt å drive trafikk til nettsteder. Kunnskap om SEO er en selvfølge.

Så du mener at dere bare skal spamme ned sosiale medier, skrive nyheter, og annet fjas, uten og bruke noe penger på faktisk markedsføring?

4. Presseansvarlig. En person som skriver feilfritt norsk og engelsk og som vet hvordan man skriver gode pressemeldinger, samt vet hvordan man takler media da dette også vil være en del av arbeidet. Meget god muntlig engelsk er en fordel.

Unnskyld at jeg spør, men skal ikke du også gjøre noe?

Det tar nok en stund å få tjenesten ferdig, testet og til en grei kundebase er opprettet. Jeg kan derfor ikke betale noen lønn i begynnelsen, men jeg kan tilby de rette personene 5% eierskap i bedriften pluss en fast plass i styret. I tillegg vil det bli utbetalt lønn etter vanlige satser når bedriften har etablert seg og inntekter genereres.

Du snakker i alt om 4 personer, som skal jobbe fulltid for deg, over lengre tid. Til sammen (slik som jeg forstår det) skal disse 4 personene, dele 5% av luft og kjærlighet, mot å jobbe gratis for deg? Det er jo ikke vits og bry seg om familien til disse 4, de har sikkert flere millioner på bok uansett? Det vet jo du alt om!

Dette er et godt tilbud selv om det ikke er betalt.

Dette er ikke ett tilbud engang, det er en åpen inngangsdør til slaveri og pest. Du skal ha pluss for at du går ut med facebook profilen din, slik at vi ser at det faktisk ikke er noe tull, jeg hadde aldri turt.

1) Du har ikke kunnskap rundt det tekniske
2) Det er enorme kostnadder bare for å holde noe slikt gående, du har selv 0kr.
3) Firmaet ligger i en gråsone.
4) Du klarer ikke engang skaffe investorer, men å skaffe flere tusen medlemmer gratis, det klarer du?
5) Du tilbyr ingenting selv, du skal sitte på rompa hjemme og bestemme over folk, som er slavene dine.
6) Du sier det er ett godt tilbud, ikke rart en investor aldri hadde gitt deg en krone.

Trist, rett og slett. Minner meg litt om mine multifulle kamerater til tider, "men det tar bare 30minutter og lage en app"
 
Oi, her var det mye å svare på, men jeg skal gjøre mitt beste. Er lei meg for at jeg har fremstilt det hele på en måte som får dere til å tenke på meg som en drittsekk.

Tror du vil slite med å finne flinke folk som vil legge mye tid i dette, når alt du kan tilby er 5% eierskap og ingen lønn.

Ja, det er nok mest trolig, men det finnes folk der ute med kompetanse, men likevel uten hell i jobbsøkingen sin. Muligens noen av dem også kan tenke seg å være med på å starte noe selv. Selv om det krever å jobbe gratis.

Er forretningsideen så god som du sier den er, så skal det ikke være alt for vanskelig å finne en (eller flere) investorer som i det minste kan finansiere litt lønn til de 4 personene du trenger for å bygge bedriften din.

Jo, det ER faktisk vanskelig å finne noen som er villig til å satse på noe nytt. Hadde jeg hatt muligheten skulle jeg gjerne tatt opp privat lån for å betale lønn etter gjeldende tariff. Men det er ikke mulig å få et slikt lån da jeg ikke kan stille med nok sikkerhet. Ja, jeg har undersøkt det.

Hvis du ikke er villig til å gi fra deg størsteparten av bedriften, så ville jeg satset på å skaffe penger så du kan ansette folk på normale vilkår. Om du ikke finner en investor, så lån opp på huset eller på annen måte skaffe kapital. En ting er sikker, har du bare en ide som du ikke selv er villig til å satse penger på, så får du aldri overbevist noen andre om å gjøre det heller.

Igjen, jeg har ikke muligheten til å stille med millioner i egenkapital. Hadde jeg hatt det ville jeg ikke nølt et sekund med å belånt huset langt over pipa.

Gi fra meg størstedelen av bedriften er ikke aktuelt. Da overgir jeg kontrollen over mitt eget livsverk. Ville du gjort det?

Hva mener du med at "tjenesten vil ligge i gråsonen juridisk sett"?

At den er tillatt etter norsk lov, men vil ha potensiale til å bli svært dårlig likt av PST, NSA +++. Troligens vil det bli gjort forsøk å få den vekk.

5% eierskap i en bedrift som muligens ikke lar seg registrere?

Selvfølgelig lar bedriften seg registrere. Men å registrere den uten å først gjøre forundersøkelser er ikke bare risikabelt, men også idiotisk.

Det er jo helt tydelig at trådstarter ikke vet hva han snakker om, så hele saken blir veldig tullete.

Først ønsket jeg ikke å svare på personangrep, men jeg gjør det likevel da du kanskje mente det på en annen måte enn det hørtes ut. Men hva får deg til å tro at jeg ikke vet hva jeg snakker om?

Beklager og måtte skuffe deg, men en kyndig PHP utvikler, er en ting, men funksjonaliteten du snakker om, krever langt mer. Du vil trenge noe som NodeJS, Socket IO løsninger, for å skape den helheten du snakker om.

Jeg har ikke engang snakket inngående om funksjonaliteten. Men noe javascript skal den IKKE være avhengig av da kundebasen gjerne bruker TOR med javascript avslått/deaktivert. Og selv om dere sverger til javascript for å ha flotte UIs er det mulig å gjennomføre ting UTEN javascript/AJAX etc etc. Det samme med cookies. Alle nettsteder bruker cookies når det i utgangspunktet holder med PHPs sessions. Alt man egentlig vil oppnå er å holde en bruker innlogget; ikke snike til seg all mulig ekstradata som user agent, referrer etc etc.

Så du mener at dere bare skal spamme ned sosiale medier, skrive nyheter, og annet fjas, uten og bruke noe penger på faktisk markedsføring?

Nei, jeg har et budsjett; deriblant som skal brukes til markedsføring. Dog, endel av markedsføringen blir gjennom pressemeldinger. Ikke til CNN og BBC, kanskje, men til mindre uavhengige (og relevante) medier som likevel har en stor lesermasse. Nei, ingen spamming da det virker mot sin hensikt.

Unnskyld at jeg spør, men skal ikke du også gjøre noe?

Jo, det skal jeg.

Du snakker i alt om 4 personer, som skal jobbe fulltid for deg, over lengre tid. Til sammen (slik som jeg forstår det) skal disse 4 personene, dele 5% av luft og kjærlighet, mot å jobbe gratis for deg? Det er jo ikke vits og bry seg om familien til disse 4, de har sikkert flere millioner på bok uansett? Det vet jo du alt om!

Igjen, jeg tar dette som et person-angrep. Men denne gangen lar jeg være å svare da du kun er ute etter en krangel og jeg vil gjerne holde det hele på et saklig nivå.

1) Du har ikke kunnskap rundt det tekniske - Jo, jeg har faktisk det, men ikke nok til å gjennomføre det alene.
2) Det er enorme kostnadder bare for å holde noe slikt gående, du har selv 0kr. - Nei, jeg har noen kroner
3) Firmaet ligger i en gråsone. - Nei, tjenesten ligger i en gråsone
4) Du klarer ikke engang skaffe investorer, men å skaffe flere tusen medlemmer gratis, det klarer du? - Nei, det koster å "skaffe medlemmer". Les igjen, jeg har noen kroner
5) Du tilbyr ingenting selv, du skal sitte på rompa hjemme og bestemme over folk, som er slavene dine. - Nei, det skal jeg ikke
6) Du sier det er ett godt tilbud, ikke rart en investor aldri hadde gitt deg en krone. - Å skaffe investorer er et helvete og tar en evighet, samt reising i hytt og pine; mest sannsynligvis til ingen nytte da de har nok av muligheter. Uansett er en investor det samme som en gribb som vil ha både eierskap, kontroll og store deler av overskuddet. Jeg er en forretningsmann, ikke en hore.

Jeg beklager at jeg skrev denne posten. Jeg innser nå hvilken tabbe det var. Ikke fordi det er en dårlig ide, men fordi jeg blir angrepet personlig.

Dette tilbudet var rettet mot personer som gjerne vil være en del av noe og kan tenke seg å investere tid i noe som har potensiale til å bli stort. 5% av noe stort er også stort. En plass i styret i en stor bedrift er stort. Å opparbeide seg praktisk erfaring er stort når man skal kunne lever en god CV til en eventuell neste arbeidsgiver.
 
Dette tilbudet var rettet mot personer som gjerne vil være en del av noe og kan tenke seg å investere tid i noe som har potensiale til å bli stort. 5% av noe stort er også stort. En plass i styret i en stor bedrift er stort. Å opparbeide seg praktisk erfaring er stort når man skal kunne lever en god CV til en eventuell neste arbeidsgiver.

Men det er ikke noe stort, det er en ide. Jeg har mange ideer som kan bli noe stort - med flaks, de rette folkene og masse arbeid. Og det er det mange som har, så hvorfor skal de satse på din ide når man kun får 5% og ingen lønn?

Flere på dette forumet har sikkert vært med på lignende opplegg tidligere. Jeg har i alle fall det, noe som endte med at jeg gjorde all jobben, fordi fyren med ideen (Som var veldig god) egentlig ikke kunne noe selv. Og det slo heller ikke an slik vi hadde håpet.

Du har ennå ikke fortalt hva du kan bidra med, så hvis du har håp om å få med noen anbefaler jeg deg å gjøre det.
 
Men det er ikke noe stort, det er en ide. Jeg har mange ideer som kan bli noe stort - med flaks, de rette folkene og masse arbeid. Og det er det mange som har, så hvorfor skal de satse på din ide når man kun får 5% og ingen lønn?

Flere på dette forumet har sikkert vært med på lignende opplegg tidligere. Jeg har i alle fall det, noe som endte med at jeg gjorde all jobben, fordi fyren med ideen (Som var veldig god) egentlig ikke kunne noe selv. Og det slo heller ikke an slik vi hadde håpet.

Du har ennå ikke fortalt hva du kan bidra med, så hvis du har håp om å få med noen anbefaler jeg deg å gjøre det.

Fordi det er:
1. Økende etterspørsel etter sikre måter å kommunisere på
2. Ingen konkurranse
3. Globalt marked

Jeg kan PHP/MySQL, en del SEO og mye annet rart som kan være aktuelt/relevant. Dog er jeg ikke god nok annet enn å lage et POC (Proof Of Concept). Til og med det vil ta så lang tid at det er nytteløst for en person alene.

Det jeg kan bidra med er å stå stormen/problemene tjenesten vil havne i etterhvert som "overvåkerne" der ute ser seg lei på at de ikke får innsyn i alt de vil ha innsyn i. Jeg er personen som tar støyten. Personen som risikerer en kule i hodet. Jeg vet også hvordan tjenesten skal virke og evnen til å få et team til å samarbeide mot et felles mål. Jeg kan bidra med planleggingen, og jeg kan være med på alle de forskjellige delene da jeg kan litt om alt. Jeg er også den som er villig til å tilbringe tid i fengsel for å beskytte personvernet til kundene.

Rent praktisk vil det være jeg som styrer det hele da jeg er den som har ideen. Du vet...den ideen alle team er avhengige av. Og at man ikke skal følge "the idea guy" er bare tull da det som regel er den personen som får det hele til å bli en suksess. Hva skulle man gjort uten "the idea guy"? Det er bare et spørsmål om hvorvidt man ønsker å sette sin lit til den "overflødige" personen.

Men som sagt, jeg har ikke nok ressurser til å gjøre alt selv. Jeg er ikke Supermann (gid jeg var).

Og jeg er ingen drittsekk som vil drive teamet som slaver. Tvert imot vil de som hjelper dette opp bli rikelig belønnet med tid og stund.

Til slutt; JA! Jeg er sikker på at denne tjenesten vil gjøre det svært bra. Jeg har til og med vurdert å ta opp svarte lån (mafia etc) for å kunne sette det ut i livet. Men det er, som vi sikkert begge vet, svært idiotisk. Men det understreker hvor stor tro jeg har på prosjektet.

Jeg skal ikke si at dette blir like stort som Google; det blir det langt ifra. Men om du satt med 5% av Google ville du vært MER enn fornøyd. Til og med 5% av Twitter ville gjort deg glad.

Vær grei og forstå at jeg ikke kan legge ut hele forretningsplanen på et forum som er åpent for alle.

Jeg vet ikke hvilket prosjekt du var med på som gikk adundas, men om jeg vil tippe var det noe som allerede var nok konkurranse i og/eller hadde et svært begrenset markedspotensiale/kundegruppe.
 

adeneo

Medlem
Nå gidder ikke jeg gjenta det andre har sagt, og ideen er sikkert god, men det høres ut som du er ute å sykler rent teknisk?

God kjennskap til PHP's krypteringsfunksjoner, Laravel/Symfony, ikke bruk av javascript eller Node i en meldingsapplikasjon, brukerne benytter løkruteren (TOR) osv?

Du skal altså bygge noe som er sikrere enn Proton med PHP's krypteringsfunkjsoner, som NSA sannsynligvis ikke vil like, uten noe som helst dynamisk funksjonalitet, push/pull, sockets, webRTC eller lignende.

At den er tillatt etter norsk lov, men vil ha potensiale til å bli svært dårlig likt av PST, NSA +++. Troligens vil det bli gjort forsøk å få den vekk.

PHP benytter blowfish/bcrypt, og man skal være temmelig naiv for å tro at ikke NSA forholdsvis enkelt knekker disse algoritmene, ettersom de brukes av omtrent alle nettsider på planeten.
For å ikke snakke om at algoritmene opprinnelig er utviklet i USA og sannsynligvis har "bakdører", slik man har funnet i enkelte andre algoritmer.

Alle nettsteder bruker cookies når det i utgangspunktet holder med PHPs sessions. Alt man egentlig vil oppnå er å holde en bruker innlogget; ikke snike til seg all mulig ekstradata som user agent, referrer etc etc.

Lynkurs i sessions : det opprettes et sted på serveren hvor data lagres, og en nøkkel genereres. For at brukeren skal identifiseres lagres det ...... wait for it ......... en cookie i nettleseren med nøkkelen til dataene på serveren.

I PHP kan dette slås av slik at man får nøkkelen i enormt lange og stygge URL'er i stedet, noe ingen gjør, også fordi cookies kan settet til HttpOnly og er regnet for å være sikrere.
User-Agent og Referrer sendes automatisk i headerne fra nettleseren, og har ingenting med cookies å gjøre, selv TOR sender dette, selv om man kan sette sin egen, noe som er epic fail ettersom man da blir enklere å identifisere, TOR er tross alt ikke sikkert i det hele tatt.
Kun en anonym VPN og ren maskin gir god sikkerhet, og har man det kan man like gjerne registrere en Hushmail konto i stedet for å benytte meldingsappen din som vil kreve ny lasting av siden for hver minste oppdatering, og benytter lite sikre PHP løsninger.

Forøvrig er vel dette "markedet" du snakker om mikroskopisk dersom alle brukerne benytter TOR, og er ekstremt opptatt av sikkerhet, ettersom det tradisjonelt sett også er den gruppen brukere som er minst interessert i å betale for tjenester.

Å lage en sikker løsning for meldinger, slik som det du skisserer, vil være svært teknisk krevende, og selv Proton har gjort sin kode open source, og håper på hjelp fra andre for å komme frem til en sikrere løsning, ettersom de ikke helt får det til på egen hånd.
 
Du skal altså bygge noe som er sikrere enn Proton med PHP's krypteringsfunkjsoner, som NSA sannsynligvis ikke vil like, uten noe som helst dynamisk funksjonalitet, push/pull, sockets, webRTC eller lignende.

Proton krever at man oppgir en eksisterende epost-adresse for å registrere seg. Ergo, en mulighet for NSA til å spore deg. Proton drives av amerikanske borgere; ergo de er under NSAs jurisdiksjon. Det samme gjelder de fleste andre "sikre" tjenester; de har røtter i USA og/eller lar seg skremme av trusler.

Du trenger ikke webRTC for å sende en melding i en chat. Du trenger kanskje litt mer serverkraft enn med webRTC men det er verdt det.

PHP benytter blowfish/bcrypt, og man skal være temmelig naiv for å tro at ikke NSA forholdsvis enkelt knekker disse algoritmene, ettersom de brukes av omtrent alle nettsider på planeten.
For å ikke snakke om at algoritmene opprinnelig er utviklet i USA og sannsynligvis har "bakdører", slik man har funnet i enkelte andre algoritmer.

Det ser jeg muligheten for. Men det er ikke bare i krypteringen sikkerheten ligger. Den ligger også i at ingenting annet om brukeren lagres i systemet. Ingen IP, ingen alternativ epost-adresse....ingenting! Så selv om "noen" klarer å dekryptere en melding vil de aldri finne ut hvem som skrev den. Ikke annet enn et brukernavn (Adolf666, Bushy, KlaraKlok etc) og et hashet passord (nei, ikke MD5/SHA1).

Lynkurs i sessions : det opprettes et sted på serveren hvor data lagres, og en nøkkel genereres. For at brukeren skal identifiseres lagres det ...... wait for it ......... en cookie i nettleseren med nøkkelen til dataene på serveren.

Men DESTO mer vanskelig å fikle med enn en vanlig cookie, kanskje? Om man bruker session_regenerate_id blir det muligens enda vanskeligere. Men jeg er ingen ekspert på PHP; da ville jeg jo ikke trengt utenforstående.

User-Agent og Referrer sendes automatisk i headerne fra nettleseren, og har ingenting med cookies å gjøre

Jeg vet at det ikke har noe med cookies å gjøre. Men mange nettsted sporer alt de KAN spore. Og hvorfor skal man ellers bruke cookies og kke bare benytte seg av sessions?

TOR er tross alt ikke sikkert i det hele tatt, kun en anonym VPN og ren maskin gir god sikkerhet

Ja, man bør jo selvfølgelig bruke VPN i tillegg. Og om man er paranoid, kanskje også til og med en keyboard scrambler.

...like gjerne registrere en Hushmail konto...

Tror ikke det. http://www.wired.com/2007/11/encrypted-e-mai/

...i stedet for å benytte meldingsappen din som vil kreve ny lasting av siden for hver minste oppdatering, og benytter lite sikre PHP løsninger.

Man kan selvfølgelig også bruke den med javascript påslått om man ønsker det. Men den skal være MULIG å bruke uten. Og det er jo ikke uten grunn at jeg søker etter folk; det er jo nettopp for å lage sikre løsninger.
 

kongen

kongemedlem
NSA vet jo alle url'er du besøker og folk som besøker url'en til en slik tjeneste kan jo få maskinen sin utsatt for kontinuerlig angrep for å få installert spionprogram.

https://en.wikipedia.org/wiki/Google_Safe_Browsing

Ergo; det er sikrere å bruke gmail enn en slik tjeneste fordi ved å bruke gmail så er du ikke like interessant å overvåke.
 
Sist redigert:

Johan

Medlem
Nei, jeg har et budsjett; deriblant som skal brukes til markedsføring.
Har du penger til markedsføring eller bare tall i et xls ark?

Dette tilbudet var rettet mot personer som gjerne vil være en del av noe og kan tenke seg å investere tid i noe som har potensiale til å bli stort. 5% av noe stort er også stort. En plass i styret i en stor bedrift er stort. Å opparbeide seg praktisk erfaring er stort når man skal kunne lever en god CV til en eventuell neste arbeidsgiver.
-Hva har du gjort før som gjør at det et smart å satse på deg og din ide?

- hvis du mener praktisk erfaring fra gratisarbeid er stort å ha på CV er det betimelig å spørre hvilke personer du er ute etter, folk rett fra skolebenken eller folk som er arbeidsløse?

-En plass i styret er stort dersom bedriften heter Telenor, Statoil, Aker e.l en plass i styret i en oppstartbedrift er ren risiko. Man sitter faktisk med et stort ansvar og kan gjøres personlig ansvarlig, også økonomisk.

-Du gjør den samme feilen som mange andre gründere gjør, nemlig å ville ha en for stor del av kaka selv. Som jeg pleier å si til gründere jeg jobber med " det er bedre å ha 10% av 100 mill, enn 100% av 10 mill." Å gi bort 5% til nøkkelpersoner som skal være med å ta risiko og bygge opp selskapet er en dårlig vits.
Kan ikke annet enn å ønske deg lykke til
 
Topp