Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Du er ansvarlig for brukernes kommentarer

xdex

Medlem
Jeg leser ofte bare kommentarfeltet i enkelte nettaviser. Ikke er det bare mindre skrivefeil, men også kilde til riktig informasjon, da hele saken vinkles feil i førsteomgang. Det er heller ikke til å overse.. at kommentarfeltet har en stor underholdningsverdi veldig ofte. Hvis du ser vekk fra søppel/troll etc. Burde vært slått ned på clickbaits og dårlige overskrifter også.

Du vil ikke tro hva som skjedde når du trykket her!
 

AndreasBr

Member
Fortjener ikke nettavisene en reaksjon på at de lot det stå?
I min mening - Nei.
Jeg mener også at nettaviser enten skal deaktivere kommentarer, eller ha det aktivt på ALLE ting de publiserer.

Nettavisen kan ikke ta noe ansvar for hva en forbruker skriver. De bør heller ikke ha noe ansvar for det.
Brukeren selv må ta ansvar for hva de skriver.
 

T SL

Active Member
Jeg synes at man skal få kommentere på det man vil, og ikke la det være opp til den enkelte nettavisen å sensurere sannheten. En norsk Reddit-variant eller tilsvarende hvor man kan kommentere på det man vil, med lenke til nyhetssaken hadde vært midt i blinken.

I tillegg har ofte kommentarene en høyere redaksjonell kvalitet enn det avisene spyr ut nå om dagen ...
 

T SL

Active Member
Jeg liker godt den, husker jeg fant den tilfeldig da jeg surfet gjennom noen porteføljer, men den trenger mer brukere :)
 
Jeg synes at man skal få kommentere på det man vil, og ikke la det være opp til den enkelte nettavisen å sensurere sannheten. En norsk Reddit-variant eller tilsvarende hvor man kan kommentere på det man vil, med lenke til nyhetssaken hadde vært midt i blinken.

I tillegg har ofte kommentarene en høyere redaksjonell kvalitet enn det avisene spyr ut nå om dagen ...

Kjekt med ironi på en mandag.

Flere Finske nettaviser har nå fjernet kommentarfeltene. Fordi det ikke komme noe som har verdi ut av at de er der. Det er mer arbeid med og moderere det som står der, enn det de får igjen for det.

En politisk kollega av meg. Skrev en kronikk i Dagbladet under valgkampen i høst. Den handlet om innvandring. Så da fortjente hun jo selvsagt og bli gruppevoldtatt. Eller ønsker og bli det.

Daniel
 
Topp