Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gjenoppretting av WP etter kræsj

Venche Jensen

New Member
Hei til alle.
Jeg har siden 2011 kjørt wordpress på egen Mac mini server uten noe problem helt til sist mandag. Ved oppgradering av OS nektet serveren å starte opp. Har prøvd alskens oppstartskombinasjoner uten å lykkes. Plukket den fra hverandre for å se om det var noe galt med disken, men den er tilsynelatende ok når det gjelder å få tak på alle filene. Det samme gjelder backup, jeg mistet ikke noe. Men jeg vil gjerne ha sidene opp å gå igjen. Har en fersk mac book pro som jeg har installert WP på. Kan jeg på noe vis få de "gamle og nyttige" filene fra db og htdocs til å fungere med den nye på overnevnte maskin?
Jeg klarer å kjøre wp fra egen maskin, men kommer ikke inn utenfra. Hvordan gir jeg tilgang til public.

Prøv http://venche.no, det bare surrer og går...
 

T SL

Active Member
Hvorfor vil du kjøre det fra en Macbook?

Du må åpne for det i brannmuren.
 

Venche Jensen

New Member
Brannmuren er ok, Airport er ok.
Macbook pro skulle være en kriseløsning til jeg har funnet en brukbar hoster. Er det virkelig bare to firma som leverer hosting for WP?
Og - jeg har jo jobbet med dette i mange år, men nå ser det ut til at jeg er blitt rusten på denne kunnskapen. :)

Anbefal en god WP-hoster!
 

erlsae

Medlem
Hva gjorde at du ville vente? Prisen?

Du finner MANGE leverandører du kan ha wordpressen din på, i Norge har vi bla. Domeneshop, ProISP, Syse, Host1, Uniweb. Av andre leverandører har vi GoDaddy, DigitalOcean, One, JustHost, BlueHost.... med flere.
 

Venche Jensen

New Member
Takk for info om domenehostere. Jeg skal sjekke dem alle både på innhold og pris. Når jeg nå en gang skal ta steget ut av min lille verden, så vil jeg ha alt samlet på en plass. syse.no er en god kandidat, men jeg skal sjekke alle.
Blir ekstra spennende om jeg klarer å blåse liv i mac minien med nye SSD-disker. :)IMG_0595.jpg
 
Topp