Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Beste måte å implementere Adsense i artikler?

pleb

Medlem
Hei,

har et par nettsider hvor jeg tror Adsense kan være en god løsning for å tjene litt ekstra penger. Har noen anbefaling til WP-plugins som gjør at jeg kan få plassert Adsense inni artiklene på en finurlig måte? :)

Har Googlet og testet litt forskjellige, men ikke helt funnet en jeg er fornøyd med.
 

xdex

Medlem
Du trenger ikke noe plugin, gjør det heller selv. Sett opp mulighet for shortcode i functions fila, eller redigere posts filen til å ha rett "kode". Syntes det er overdrevet bruk av plugins hos folk flest, så dette vil være den rette måten og gjøre det på.

Hvis overnevnte er helt uaktuelt, finnes det ett hav av ads plugins, men ingenting av dette bruker jeg lengre. Blir jo mer avansert hvis du har krav som antall klikk, visning over en viss periode etc (gjelder vel mer kjøpt reklameplass osv) .
 

erlsae

Medlem
Det er utrolig hva som lar seg gjøre uten bruk av plugins, bare så det er sagt. Ulempen med overflødig bruk av plugins er at sikkerheten på nettstedet ditt blir svekket, og er mer utsatt for angrep. Ads kan du fint legge inn manuelt og vil gi deg samme resultat som bruk av plugin.
 

pleb

Medlem
Alle sammen: takk for svar!

Det er godt mulig at jeg kan gjøre det enkelt uten plugins, men jeg har ikke tid til å sette meg inn i det akkurat nå. Det kan jeg nok gjøre i løpet av 2016 for å forenkle ting litt. :)

Travellingman: tusen takk. Et plugin som har gått meg "hus forbi" til tross for rimelig intensiv Googling. Skal testes ut asap!
 

Stoppet

Banned
@pleb gi gjerne en oppdatering på hvor godt den fungerer når du har prøvd den litt. Jeg har problemer med å velge hvilken plugin jeg skal velge selv.
 
Topp