Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dropshipping

Hit

New Member
Hei.
Som mange andre her inne så er jeg i planleggingsfasen av oppstart av nettbutikk. Har lest side opp og side ned nå etter jeg begynte og ta tak i dette men har sitter igjen med en del ubesvarte spørsmål rundt dette med dropshipping samt. leverandører, toll, troverdighet og mye mer.

Selve planen min er ikke noe revolusjonerende men ganske så enkelt en nettbutikk som skal selge utstyr innenfor trening og div hobbyer.
holder på og komme i kontakt med de leverandørene jeg har funnet ut att jeg vil bruke men er somsagt i planleggingsfasen enda og er litt usikker på hvordan jeg vil gjøre dette mtp. varelager/dropshippings osv.

Det finnes sikkert som dere vet ett hav av nettsider som tilbyr og finne leverandører til deg for ett lite jafs av lommeboken min, det er forsovidt greit, men hvilke er best og hvilken er mest troverdig? tenker da på salehoo,worldwidebrands,wholesaledeals osv.

Det jeg lurer på er somsagt:
Hvordan kan man finne ut om ting er ekte?
Kan jeg bare kjøpe fks adidas sko fra en side og selge de videre uten og kontakte adidas?
Har noen erfaring som de vil dele om fks bestillingstid fra fks : uk, usa,kina ?
Hvilken leveringstid "forventer" kunden?

Tar ellers gjerne imot alt av tips, erfaringer,advarsler, retningslinjer osv osv!
 

erlsae

Medlem
Hei,

Det finnes mange tråder om dropshipping på internett, bare å google så finner du det du lurer på. Nå skal ikke denne posten hindre deg i å starte, men slik jeg ser det er dropshipping på vei til å dø ut. Kunder prioriterer i dag rask frakt, enkel og billig (helst gratis) retur.

1. Kan jeg bare kjøpe fks adidas sko fra en side og selge de videre uten og kontakte adidas?
Selvfølgelig ikke

Har noen erfaring som de vil dele om fks bestillingstid fra fks : uk, usa,kina ?
Varierer, men ca 1 uke fra UK, og opp mot 2 uker fra USA. 2-4 uker fra Kina. Dette varierer selvfølgelig basert på hvilken frakt du velger.

Hvordan kan man finne ut om ting er ekte?
Ikke selg noe som du tror er falsk, eller som er en blind kopi av et stort brand.
 

Hit

New Member
Hei og takk for svar, ser nå att posten min er noe misvisende i henhold til hva planen min er.dropshipping er bare ett alterenativ jeg skal ha på en liten del utvalgte varer,og da skal selvfølgelig gode avtaler være på plass med leverandør.

Ser helt klart hva du mener med en utdøende greie,da jeg er klar over dette du nevner med leveringstid,retur osv er alfa omega.

Men alikavel er det vel ett must for mange, da tenker eg folk som dropshipper fra norge da vil vel det lette på en del ting.
Men i mitt tilfelle vil varelager det jeg vil basere meg på for det meste.

Ellers har jeg brukt denne siden for det den er verdt og lest myye nyttig info om ting jeg har lurt på!

Er jo alltid på leit etter flere leverandører nå i starten og lurer på om noen har noen generelle tips om hvor og hvordan den beste fremgangsmåten rundt dette er?

HIT
 

Stoppet

Banned
Ser ingen ting i veien for å kjøpe av underleverandører til Adidas. Det burde være helt uproblematisk.

Kanskje det @erlsae tenker på er at man må sjekke at det ikke er piratkopier man kjøper og selger videre?
 

Even

New Member
Greit å pongtere at dropshipping trenger nødvendigvis ikke være fra Kina/USA. Kan være fra andre stederer i Europa eller Norge også.

Skulle likt å se noe dokumentasjon på at droppshipping dør ut. Tror det kommer til å bli mer og mer vanlig at levrandører sendre ut varer for kunder.
 

thoaud

Country manager @ Servebolt
1. Kan jeg bare kjøpe fks adidas sko fra en side og selge de videre uten og kontakte adidas?
Selvfølgelig ikke
Det kan man fint gjøre. Enhver entitet står fritt til å selge sine eiendeler, så fremt det ikke er regulert gjennom lov. I Norge er blant annet mat, våpen og farmasi regulert.
Derimot kan avtaler mellom parter(feks Adidas og en grossist/distributør) regulere videresalg, men som kjøper er man aldri omfattet av slike avtaler.

Hvordan kan man finne ut om ting er ekte?
Ikke selg noe som du tror er falsk, eller som er en blind kopi av et stort brand.
Etter hva jeg vet er salg av ulovlige kopier brudd på åndsverksloven, og dermed ulovlig. Så selger man piratkopier med overlegg er sjansen tilstede for en real smell.

Hvordan kan man finne ut om ting er ekte?
Ulike produsenter har ulike måter å merke sine produkter. Et søk på google hjelper deg nok langt på vei. Diff mellom veil. pris og prisen du kan kjøpe varen for er nok også en god indikator.

Kan jeg bare kjøpe fks adidas sko fra en side og selge de videre uten og kontakte adidas?
Ja.

Har noen erfaring som de vil dele om fks bestillingstid fra fks : uk, usa,kina ?
Avhenger av fraktmetode. Om du bestiller med fri frakt vil mange sende dette via båt, som fort tar 3 uker.
Fly kan derimot gå veldig raskt (3-7 dager).

Hvilken leveringstid "forventer" kunden?
Det finnes ikke noe fasitsvar her. Stort sett kan du styre kundens forventninger gjennom god kommunikasjon. Dersom du ikke sier at det kan ta 3 uker, vil nok kundene begynne å bli irritert etter en ukes tid.
 
Topp