Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Windows 10 - Paint - Issue med lagring av printscreens

Tony J

Alle skal få
Når jeg fikk ny PC så fulgte det med Win 10 update.

Jeg fant ut at dersom jeg printscreenet bilder og lagret disse i Paint, og igjen lagret dette på datamaskinen, var at filene ikke lot seg videresende på andre enheter eller forhåndsvises. Altså en bug med WIN10 og Paint når det kom til printscreens.

Er det noen med WIN10 nå som kan ta en printscreen , lagre denne i Paint, gjerne editere litt på denne printscreenen og lagre den på datamaskinen for så og forsøke og sende denne , enten via Facebook som fil, eller via epost?

Jeg orker ikke hele prosessen med install og uninstall igjen dersom bugen fortsatt viser seg å eksistere. Jeg bruker mye Paint så det er ganske essensielt for meg :)

Mvh
 

xdex

Medlem
Jeg har faktisk ett lignende problem. Tar jeg printscreen og lagrer det som jpg, sier photoshop det er ett ukjent format. Vet ikke om jeg skal skylde på Windows eller adobe.. Trykker jeg edit, og velger png fungerer det..
 
Ja. Tok en printscreen (PrtSc), åpnet Paint og limte den inn der. Croppet og lagret. Kan både sende med epost og åpne i Photoshop uten problemer ...

PS: Til xdex, jeg kan det samme i Photoshop også (CS2) ...

Bruker Win10Pro ...
 

Boo

Medlem
Bruker selv Win10 home og har ingen eller har hatt problemer med PRT SC + Paint. Ei heller på jobb pc'ene
 

Tony J

Alle skal få
Takker for kommentarer. Jeg oppdaterte, og nå funket det. Så konklusjon: Vent med å oppdater til siste versjon før det har gått enn liten stund så slipper du alle barnesykdommene :)
 
Topp