Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Photoshop - PDF - Klippe ut utdrag

Terjemk

Medlem
Hei. Jeg har et lite problem jeg gjerne vil høre om noen kan hjelpe meg med.

Jeg har en pdf på 2 sider av en dobbeltside fra VG hvor det er en anmeldelse av en bok jeg trenger å samle på et distruerbart dokument.

Som den photoshop novisen jeg er så spør jeg; hvordan klipper og limer jeg fra denne pdf inn i et nytt dokument, med nogenlunde samme oppløsning etc? Når jeg nå forsøker får jeg svært forskjellige oppløsninger så når jeg forsøker justere størr på tekst blir teksten bare blurry.

Anyone?
 

Terjemk

Medlem
Men da er neste spørsmål. Jeg må opprette et mytt dokument og så montere pdf fila der fordi photoshop ikke vil åpne pdf. Er det da innstillingene på det dokumentet jeg plasserer pdf i som må være samme som det nye dokumentet. Eller er det på slev pdf jeg må finne innstillingene?
 

Terjemk

Medlem
Ok, men når jeg velger Åpne, og så velger pdf fila så får jeg følgende : Could not complete your request because of a disk error.

Og forsøker jeg å velge import i stedet for åpne så får jeg valgene du ser i screenshoten
 

Vedlegg

  • Screen Shot 2016-02-18 at 12.41.33.jpg
    Screen Shot 2016-02-18 at 12.41.33.jpg
    36 KB · Sett: 4

Terjemk

Medlem
Takk jeg bruker Adobe Photoshop CC 2015.

Akkurat til denne oppgave endte jeg med å bruke Illustrator. Her fikk jeg åpnet PDF og Illustrator delte alt opp i elementer jeg kunne redigere så jeg fikk klippet og limt etter beste evne til den saken jeg trengte.

Tror dog ikke at resultatet hadde stått seg til eksamen på Westerdals...... Men funka for meg:)

Takk for tilbakemld og hjelp"
 

zapotek

Medlem
Jeg er litt tregt ute ser jeg... men, det enkleste må da være å bare ta print-screen av pdf-fila i Acrobat (i 100% størrelse), og lime og klippe inn i Photoshop.
 

Terjemk

Medlem
Takk det er vel også en løsning men det er noen grafiske elementer som overlapper som også må redigeres bort. Foreløpig har Illustrator metoden vært den som har fungert best hittil
 
Topp