Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikker med affiliateoffers som vanlige produkter

od1977

Medlem
Hei, noen som har mekket nettbutikker med affiliateoffers som vanlige produkter? For nettbutikker i startup, frem til man får råd til å kjøpe skikkelig inventar. Ved at man for hver ordre først bestiller den hjem til seg, fikser på pakkedesignet og så sende den til kunden. Er dette normal praksis?

Takk!

OD
 

od1977

Medlem
Så det er vel mer til bruk i forretningsplan for å tiltrekke seg investorer, eller går det an å skalere på egenhånd fra å selge affiliateprodukter på vegne av andre og gå rett til å kjøpe inn egne produkter og selge de istedet?

Kan aldri huske å ha sett nettbutikker som selger andre sine varer.

Mvh,
OD
 

i-net

Medlem
Det du spør om blir vel egentlig dropshipping da ?
Generelt er det ikke å anbefale (min mening). Vanskelig å få fornøyde kunder ved skalering.
Kan jo likevel være en god måte å finne ut hva som selger som Tonny sier.
 

tomro

Member
Det er mange som kjører affiliateprodukter inne i nettbutikken, men da shippes det direkte fra den "orginale" nettbutikken. Den største butikken som (bla) jobber slik er Amazon. Også Elkjøp og Komplett er i gang med det samme: https://netthandel.no/elkjop-markedsplass/

Nå kommer nok ikke hverken Elkjøp eller Komplett til å si at de er "affiliates" av andre, men konseptet er det samme.
 

od1977

Medlem
Hvis jeg hadde tatt meg av shippingen også, kunne det eventuelt gått i pluss? Ikke på sikt selvklart, blir butikken stor og kjent nok vil nok investorer åpne øynene sine.

Og hvordan ville dette funket i praksis? Via min nettbutikk bestiller kunden produktet og betaler via Stripe. Jeg bestiller med en gang samme produkt fra min affiliates nettbutikk og hjem til meg. Jeg mottar produktet, pakker det ut, pakker det inn igjen i min egen emballasje og sender den til kunden. Høres dette legit ut?
 

beatngu

Member
Det som du mener heter dropshiping.
Kunden kjøper et produkt i din nettbutikk og du bestiller det hos noen andre som sender det direkte til kunden din.

Affiliate nettbutikker har en link med affiliate iden din som sender kunder fra din butikk direkte til den andre nettbutikken som de bestiller ifra.Så med en affiliate nettbutikk så tar du deg ikke av sending eller bestilling men du videresender kunder fra din side til affiliate butikken som de kan bestille ifra,

På affiliate nettbutikker så tjener du x-antall % av beløpet som kundene betaler i affiliate butikken som du sender de til.

Med en dropship nettbutikk så velger du egen pris og bestemmer selv hvor mye du vil tjene pr produkt.

Jeg holder på å beta teste et software som jeg har laget til wordpress til å fylle nettbutikker med dropship produkter.
Så viss du er ute etter noe som fyller hele butikken din med produkter automatisk så kan du jo ta kontakt for mer informasjon.
 

od1977

Medlem
Nei, ikke helt dropshipping. Jeg bestiller varen hjem til meg først så jeg kan rebrande den. Ellers går jo kunden rundt og tenker "jeg kunne jo bare kjøpt den direkte fra X".
 

beatngu

Member
Det er jo en bakvendt måte å gjøre det på, normalt med dropshiping så sier du til butikken som sender varene at de skal legge til fakturaen din og ikke deres så det ser ut som produktet kommer fra deg.
 

od1977

Medlem
Jeg er fullstendig klar over det altså, det er bare det at min affiliate ikke tilbyr dropshipping og jeg ikke ser noen annen måte å komme igang på.
 
Topp