Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tips til ny mobiltelefon

kongen

kongemedlem
Noen som kan anbefalle en mobiltelefon? Det skal være slik at jeg kan ha to sim-kort i den med forskjellige nummer, og så må det gå an å programmere slik at det ene nummeret ringer bare mellom klokken 8 og 16. Den må ta liten plass og ha lang batteritid.
 

Stoppet

Banned
Du finner kanskje en her.
 

mra

Active Member
Jeg er så langt fra å være kul som det er mulig å komme og jeg vet at jeg ikke høster mye kred for min telefon ute på byen, men jeg bruker Asus Zenfone og syntes egentlig det er en glimrende arbeidstelefon. Billig er den også, og har støtte for 2 SIM-kort og mulighet for å definere regler for når hvilket SIM-kort skal benyttes og være aktivt.
 

pleb

Medlem
Jeg har aldri hatt en så god telefon som OnePlus. Helt fantastisk.

Fikk den dessverre frastjålet og erstattet den med en billig Huawei, men ingen tvil om hva jeg skal gå for neste gang. Den har også flere "spar strøm"-funksjoner som gjør at batteritiden er god.
 

Travellingman

Nettgrunder
Dual sim er veldig vanskelig å få tak i her i Norge trur eg, ihvertfall med gode spec. Kunne forsåvidt tenkt meg en slik mobil selv da jeg pendler mellom Norge/Thailand. Men det har aldri blitt til att jeg har kjøpt en....

Har vel mer eller mindre bestemt meg for att min neste mobil skal bli en Google Pixel, men får se litt på prisnivået etterhvert......
 
Burde ikke være vanskelig tror jeg, et kjapt søk viser at Elkjøp har flere modeller i sortimentet, hvorav jeg har erfaring med minst én av dem, Huawei Y6 Pro, som er bygget for "forretningsbruk". Ungene og kona har en sånn, og den er solid, leveres med beskyttelsescover og har 4000mAh batteri som gir massevis av brukstid. Eksempelvis kan guttungen spille Pokémon Go en hel dag uten å løpe tørr for strøm :)

Den har muligheter for dual-sim, men om den kan programmeres så den kun svarer på visse klokkeslett vet jeg ikke (har ikke prøvd), men jeg vet han har lekt seg med viderekobling og telefonsvarer og sånn (selv om han bare har et simkort i).

Ellers kan jeg varmt anbefale Lumia, men den er ikke direkte liten da ...
 

mra

Active Member
Å? Hva vil det si? Att det ene bare har 3G? Eller ikke nett i det hele tatt?

Nå er jeg ingen ekspert på dette, men de dual-sim telefoner jeg har prøvd, så er det bare på SIM1 at man har kunne benytte data, SIM2 er utelukkende for tale og SMS. Det er litt dumt, da det betyr at jeg uansett må bytte sim-kort når jeg reiser mellom Asia og Skandinavia, men det er uansett bedre enn ingenting.
 
Topp