Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Anbefal forum system

atLind

Member
Hei.

Er det noen av dere som vil anbefale et system for forum?

Utover at det er et generelt bra forumsystem har jeg behov for: enkel adsense integrasjon og mulighet for å skrive artikler og legge i front.

Har sett litt på bla. XenForo som brukes her på Webforumet og WP med BBPress men er usikker på hva som er best.

Hva vil du anbefale?
 

Marius

Medlem
Jeg har jobbet med en god del forumsoftware, og foretrekker IPS Community Suite. Eksempler på forum som bruker dette systemet er Runners of Norway og Bimmers.

IPS har et bra brukerforum for forumdriftere, og meget god support på produktene sine. Du kan bygge ut forumet med moduler fra selskapet alt etter hva du trenger. For eksempel netthandel og Chat. Det fins også en mengde 3. parts plugins av ulik karakter og kvalitet.

IPS oppdaterer ofte softwaren og har det siste året blitt veldig mye bedre og moderne. Støtter for eksempel php 7.
 

od1977

Medlem
Så lenge det ikke er skrevet i PHP eller Java så er jeg glad. Liten sans for gamle, utdaterte programmeringsspråk.
 

adeneo

Medlem
Hvilket språk mener du forumsoftware skal skrives i, nå som du mener PHP og Java er utdatert?
Og hvor finner du denne softwaren ?

Jeg er begeistret for Node.js, men ting som NodeBB, er elendige greier.

IP.Board er forøvrig skrevet i PHP.
 

atLind

Member
IPS Community Suite så jo veldig bra ut.

Men litt avskrekkende pris..

Noen som har brukt FluxBB, PunBB eller phpBB?
 

adeneo

Medlem
Nå skal det jo sies at det finnes nettsider med store seilskøyter som logo, hvor man kan laste ned slikt uten å betale lisensen, uten at jeg oppfordrer til slikt.
 
Holder også en knapp på IP.board, et annet eksempel på dette i bruk er http://baatplassen.no/
Hvilken versjon av IPb er det der egentlig? Det må være 1.0? Det er egentlig utrolig hvor enkelt det kan gjøres - og det funker.
Til trådstarter - jeg har selv gor erfaring med IPboard. Et forum som Kammerset kjører phpBB og var utsatt for en uheldig omstendighet i vinter som gjorde at de mistet et par måneders posting - noe som kan være ganske så ødeleggende for et aktivt forum. Dette med sikkerhetsoppdateringer etc er veldig viktig.

Jeg har for øvrig satt opp fjellforum med bildelagring hos amazon frankfurt - noe som funker veldig godt. Det er veldig fleksible løsninger for bildelagring. Chat-systemet er under revisjon nå - og det er snakk om integrasjon mot CometChat. De skal konsentrere seg om kjernen, og det er nå fullt mulig å installere CMS uten å kjøpe forum - f.eks.
 

HEHO

New Member
Jeg kan anbefale Discourse. Det er helt gratis hvis du hoster det selv.

Jeg ser ikke helt poenget med å betale dyre dommer for noe når det finnes gode open source alternativer.
 
Topp