Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kan det skade mottaker når et domene pekes dit?

Stoppet

Banned
Hvis jeg har et domene som jeg har en nettside på, men legger ned siden og peker dette domenet til en annen side som er oppe å går. Vil dette kunne skade mottaker domenet på noen måte hvis relevansen ikke er god nok? Altså at mottakerdomenet ikke er helt i samme gate.
 

Grunder82

Medlem
Det kan skje, men sannsynligheten er liten spesielt om det er kun snakk om 301 redirect for kun et domene.

Grunnen er dette scenarioet: Si at jeg lå på 2. plass i Google for et populært søkeord. Om det var så lett å bare sette opp en 301 redirect på et utgått irrelevant domene jeg skaffet så ville alle gjort dette og det ville blitt veldig enkelt å ta 1. plassen.

Sannsynligheten øker dog betraktelig om domenet du redirecter til er helt nytt.
 

T SL

Active Member
Både 301, 302, 307 etc. redirects sender pagerank/linkjuice (hva enn du kaller det), uten noen reduksjon (ift hva Google sa tidligere).

Dersom det ene domenet er tidligere penalized kan denne videresendes, f.eks. er det mange som tidligere redirected et domene så kom det nye på samme plass som det gamle innen kort tid, vet ikke hvor bra det fungerer nå, har ikke testet nylig, men tror det er vanskeligere nå.

Ville ikke bekymret meg for negativ SEO dog.
 
Topp