Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domeneshop.no og samme IP

Szir0

Member
Lønner seg ikke å ha flere sider hostet hos domeneshop under en konto.. For de har samme IP adresse! Noe som senker ranking og verdi hos sidene... Bare en warning
 

adeneo

Medlem
Det ligger jo liksom i navnet "shared web hosting", så å si alle webhotell i verden benytter virtual hosts, altså at flere domenenavn løser til samme IP adresse, og så finner serveren ut hvilken nettside den skal serve ved å se på headern den mottar.

Ønsker man dedikert IP adresse så må man normalt betale for det i tillegg.
 

zapotek

Medlem
Er ikke samme IP på flere nettsider skadelig for SEO? Det var det før..

Googles algoritmer er såpass sofistikerte i 2016, at de vet at de fleste nettsider i verden deler IP med en haug andre nettsider. Tror ikke det er mange prosentene på verdensbasis som har dedikert IP.
 

Stoppet

Banned
Jeg antar at Google ser på eieren av domenet fremfor IP-en når den sjekker sammenheng mellom linker.
 
Vil det være skadelig å ha linker mellom flere nettsider som deler samme IP (Eller samme eier på domene)? Eller har det bare ikke noen positiv innvirking?

Ofte kan jo det faktisk være relevant å linke mellom to av dine egne sider... Men mulig det er bare viss det er virkelig mange at det anses som forsøk på juks?
 

Szir0

Member
Ja det er bare når dette skjer veldig mye, f.eks 10 sider mellom.. Er det bare en link fra en til en annen så var dette et problem før, men for over 4 år siden, etter det ble google snillere på dette..
 

quicktech

Medlem
Kan ikke tenke meg at IP adresse skulle ha noen særlig effekt på googles vurdering, de vet jo bedre enn de fleste at verden er i ferd med å gå tom for IP adresser og derfor implementerer IPv6.... det sier seg selv at det blir trangere og trangere og at det blir flere sider med samme IP. Om jeg har 10 blogger, så er det heller ikke min feil om min hosting leverandør velger å legge dem på samme IP.... Det har jo vært helt normalt at alle har "sine" sider på samme server eller nærliggende servere helt siden webhosting så sin begynnelse.
 
Topp