Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Problemer etter flytting av wordpress-side

knippsen

Medlem
Hei, jeg har flyttet en wordpress-side fra en host til en annen. Selve siden er flyttet korrekt, ved at jeg kommer inn på forsiden av siden. Når jeg forsøker å klikke meg inn på noen av artiklene eller sidene fra forsiden får jeg imidlertid følgende feilmelding:

Not Found
The requested URL /minartikkel/ was not found on this server.

Alle sidene ligger der som før, og jeg kan gå inn og redigere dem fra backenden av wordpress, men kommer altså ikke inn fra forsiden? Noen som vet hvor feilen kan ligge?
 

xdex

Medlem
Jeg hadde også dette "rare" (ikke så rart egentlig, det er forklarlig men plagsomt) Jeg løste problemet ved å begynne og bruke https://nb.wordpress.org/plugins/wp-migrate-db/ for å flytte sider, får med seg alt og endrer navn i databasen, slik at det blir riktig når du overfører. Da slipper du overnevnte problem (selv om det er lett å løse, men enkelte ganger kan det hende plugins skaper seg litt, og da blir det fort mer arbeid enn å trykke lagre).

Verdt å få meg seg i hvert fall, spesielt hvis du ikke liker å rote manuelt i databasen (search&replace etc) :)
 

thomasstr

Medlem
Du kan evt. også bruke en plugin som heter Duplicator i Wordpress som er veldig fin og ikke minst enkel å bruke. Den ordner med alt av rewrite og URLer for deg i restore-prosessen.
 

Travellingman

Nettgrunder
Duplicator er fin, men den har begrensing på størrelse på databaser. Husker ikke hvor mye nå, men når jeg skulle flytte noen sider sist gang så hadde de for stor database.
 

xdex

Medlem
Duplicator er fin, men den har begrensing på størrelse på databaser. Husker ikke hvor mye nå, men når jeg skulle flytte noen sider sist gang så hadde de for stor database.

Hadde akkurat det samme problemet, derfor jeg endte opp med å primært bruke migrate-db, man ender jo likevel opp med å laste opp filene "manuelt" på samme måte som Duplicator. Duplicator er sikkert fint for småsider og amatører som ikke helt forstår konseptet.
 
Topp