Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google AdWords avvik mellom fakturasum og belastet beløp

knottulf

Medlem
Jeg har kjørt en liten kampanje på google adwords. Får så månedlig faktura som forteller at summen ble på kr 981,72, og 0% i mva.

Så blir kortet belastet med kr 1.272,2.

Jeg har ingen omsetning på adwords i måneden før eller etter.

Har de belastet moms likevel? Men det stemmer ikke med 25%, som da ville blitt kr 1227,15

Kan det være kurssvingninger? Kanskje mest sannsynlig kurssvingninger + moms?

Eller er det noe jeg ikke forstår - evt kan google ha gjort en feil?
 

knottulf

Medlem
Nei det virker utrolig med så store svingninger.
Er ikke kar for å finne annet inne på adwords enn fakturaen jeg nevner over, som altså er uten moms.
 
Jeg har irritert meg over samme sak lenge.

Det jeg fant ut er at google viser kun kostnaden fra 1-12 hver mnd som den mnd's kostnad av en eller annen merkelig grunn. I begynnelsen tenkte jeg at det var periodisering at de neste dagene ville komme på neste mnd fakturering, men over tid så er alltid belastningen større enn "kostnaden" og når jeg da summerte fant jeg ut at kostnaden alltid er dag 1-12.
 

knottulf

Medlem
Viste seg at jeg lot meg lure av "sluttsaldo 0,00" for hver måned unntatt den ene da summen var 981,72. Måneden etter viste seg å inneholde en del klikk, og en faktura for det resterende beløpet.
Så alt stemmer. Men noe forvirrende. Fakturaer som ikke stemmer overens med belastet beløp.... Men kanskje nyttig dersom Google fakturerer hver kampanje for seg - men det ser ikke slik ut.

Positiv overraskelse at jeg faktisk klarte å finne fram til et kontaktskjema for support under "Be om tilbakeføring av betaling", og fikk opplysende engelsk svar på norsk spørsmål. Superedderkoppen er faktisk tilgjengelig for en slags direkte kommunikasjon ;-)

Klikk for siste del av den første måneden er med på den første fakturaen, så jeg kjenner ikke igjen problemet til arjoregnskap.
 
Topp