Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan se annen websides trafikk

Finnes det noen gode sider som viser hvor mye trafikk en norsk nettside har?

Jeg tenker da type Alexa, siteworthtraffic, similarweb eller lignende. Ingen av de amerikanske sidene om emnet gir gode resultat på norske sider..
 

Jens1986

Medlem
Ja, måten det gjøres på er at de sjekker hvilke kw siten ranker på, hvor mange søk som gjøres på de ordene, også regner den ut ca. trafikk. I tillegg tar de med Adwords. Trafikk fra some er vanskeligere å måle, og alle slike tjenester (hvertfall de jeg vet om) er ganske unøyaktige når jeg har sjekka mine egne sider og sammenliknet med GA.

Semrush og Ahrefs kan gjøre dette. Sikkert masse flere og.
 

zapotek

Medlem
Det er umulig hvis ikke nettstedeier offentligjør dette selv.

For å ta Alexa, så basererer de tallene på måling gjennom et nettlesertillegg som folk har installert. Problemet for norske sider er at veldig få nordmenn bruker dette nettlesertillegget.
 

Stoppet

Banned
Trafikk fra some er vanskeligere å måle, og alle slike tjenester (hvertfall de jeg vet om) er ganske unøyaktige når jeg har sjekka mine egne sider og sammenliknet med GA.

Semrush og Ahrefs kan gjøre dette. Sikkert masse flere og.

Men du vil få en indikasjon på trafikken. Du kan for eksempel sjekke din egen side i Semrush, og så sjekke konkurrentenes sider i Semrush, og så rangere dem etter trafikken du får opp. Da vil du kunne se et visst forhold.

Har din side i følge semrush, pr måned, 10.000 brukere og konkurrent 1 har 7.000 og konkurrent 2 15.000 så har du et forhold som sier:

Konkurrent 1 har 30% færre brukere enn deg.
Konkurrent 2 har 50% flere brukere enn deg.

Har du reelt 25.000 brukere pr måned, så å er dette 150% mer enn det Semrush sier, og antar vi at det er en viss riktighet i tallene Semrush kjøper fra Google, så kan man da regne ut at:

Konkurrent 1 har 17.500 brukere.
Du har 25.000 brukere.
Konkurrent 2 har 37.500 brukere.

En slik måte å regne på må naturligvis tas med en klype salt, men det gir en bra indikasjon som du kan forholde deg til.
 
Topp